بوم گردی چابهار

زمان مطالعه: 4 دقیقه
بروزرسانی: 1402/08/06
بازدید: 3724
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

در سواحل جنوب شرقی ایران، جایی که آب‌های فیروزه‌ای خلیج عمان با زیبایی‌های ناهموار منطقه مکران تلاقی پیدا می‌کند، شهر دلربای چابهار به چشم می‌خورد. چابهار که به «دروازه مشرق زمین» شهرت دارد، از تاریخ غنی برخوردار است که به دوران باستان بازمی‌گردد و موقعیت استراتژیک آن، باعث شده که این شهر قرن‌ها به مرکزی برای تجارت و بازرگانی تبدیل شود؛ اما فراتر از اهمیت تاریخی، چابهار دارای ترکیبی بی‌نظیر از زیبایی طبیعی و تنوع فرهنگی است که مطمئنا هر مسافری را مجذوب خود خواهد کرد.

از سواحل بکر و کوه‌های ناهموار گرفته تا بازارهای شلوغ و غذاهای لذیذ، چابهار شگفتی‌هایی برای ارائه به همه دارد. تنها بندر اقیانوسی ایران، چابهار است، زندگی در این شهر سبک و سیاق خاصی داری و مسافران زیادی در ماه های دی ماه تا اردیبهشت به این شهر منحصر به فرد سفر می کنند. بعلاوه چابهار و روستاهایی که هدف  گردشگری قرار می‌گیرند. این روستاها مانند بریس و رمین در ماه های خرداد تا شهریور میزبان جشنواره های متنوع موج‌سواری هستند. 

اقامتگاه های بوم‌ گردی چابهار

بهترین اقامتگاه های بوم‌ گردی چابهار

چابهار گوهر پنهان اکوتوریسم در ایران، در قلب منطقه خیره‌کننده مکران، جایی که کوه‌های ناهموار با سواحل بکر و اکوسیستم‌های بی‌نظیر به یکدیگر می‌رسند قرار گرفته است؛ و چه راهی بهتر از اقامت در بهترین اقامتگاه‌های بوم‌گردی آن برای تجربه زیبایی‌های طبیعی و تنوع فرهنگی این شهر دلربا وجود دارد؟ چابهار شامل مجموعه‌ای از اقامتگاه‌های سازگار با محیط ‌زیست از جمله اقامتگاه‌های بوم‌گردی و مهمان‌خانه‌های سنتی می‌شود که پاسخگوی تمامی سلیقه‌ها و بودجه‌ها هستند. بنابراین بهتر است که بهترین اقامتگاه‌های بوم‌گردی چابهار را کشف کرده و در جادوی این مقصد بی‌نظیر غرق شوید.
این اقامتگاه‌ها به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که کمترین تاثیر را بر محیط داشته باشند و در عین حال تجربه‌ای راحت را برای بازدیدکنندگان فراهم سازند. اقامتگاه‌های بوم‌گردی معمولا با استفاده از تجهیزات محلی ساخته می‌شوند و انرژی خود را از منابع انرژی تجدیدپذیر مانند پنل‌های خورشیدی تامین می‌کنند. همچنین طیف وسیعی از فعالیت‌ها را ارائه می‌دهند تا بازدید‌کنندگان از پیاده‌روی، تماشای پرندگان و تماشای ستارگان لذت ببرند.
سفر به منطقه جنوب شرقی ایران، علی الخصوص چابهار با اقامت در بهترین اقامتگاه های بوم گردی آن مانند در بلوچ، چیکو، آژ، پرهیزکار، ترنج و غیره کامل می‌گردد. تلاش مدیران این اقامتگاه‌های بوم گردی بر این است که ضمن فراهم کردن اقامتی دلپذیر و مطلوب گردشگران را با آداب، فرهنگ، سنن و صنایع دستی این منطقه آشنا سازند، همچنین از سواحل زیبا و بکر آن، طبیعت منحصر به فرد و حیات وحش خاص آن، آثار تاریخی و بازارهای محلی قسمتی از دیدنی های چابهار لذت ببرند.  

بهترین اقامتگاه های بوم‌گردی چابهار

سفر به چهار بهار ایران

اقامتگاه بوم‌ گردی سرای در بلوچ

سنتی و چادرها را شامل می‌شود. همچنین با زیبایی‌های محلی تزئین شده‌ و طیف وسیعی از امکانات رفاهی را ارائه می‌دهد که متناسب با تمامی سلیقه‌ها و بودجه‌ها است.
اقامتگاه بوم‌گردی سرای مقصدی ایده‌آل برای کسانی است که به‌دنبال کشف زیبایی‌های طبیعی و غنای فرهنگی منطقه بلوچ هستند. این استراحتگاه در نزدیکی چندین مکان دیدنی طبیعی مانند جنگل‌های حرا و خلیج چابهار قرار دارد که به بازدیدکنندگان فرصتی برای کشف اکوسیستم‌های منحصربه‌فرد و مناظر خیره‌کننده را می‌دهد. منطقه بلوچ علاوه‌بر زیبایی طبیعی، به فرهنگ و سنت‌های غنی خود نیز شهرت دارد. ناگفته نماند که اقامتگاه بوم‌گردی سرای به بازدیدکنندگان فرصتی برای تجربه فرهنگ و سنت‌های محلی از طریق طیف وسیعی از فعالیت‌ها و امکانات رفاهی مانند اجرای موسیقی سنتی و رقص، غذاهای محلی و تورهای فرهنگی را ارائه می‌دهد.

قیمت اجاره اتاق‌های مختلف در این اقامتگاه از 700 هزار تومان الی یک میلیون تومان در نظر گرفته شده است. ساعت ورود 2 بعدازظهر و ساعت خروج 12 ظهر است.

آدرس: استان سیستان و بلوچستان استان سیستان و بلوچستان، چابهار، منطقه آزاد، روستای آبکان، خیابان آبکان

شماره تماس: 09151406370

اقامتگاه بوم‌ گردی سرای در بلوچ

اقامتگاه بوم‌ گردی کپری چیکو

شما می‌توانید اقامتگاه بوم‌ گردی کپری چیکو که در روستای رمین چابهار قرار دارد را نیز برای لذت یک اقامت به یادماندنی در این منطقه، انتخاب کنید. این اقامتگاه با خدمات رفاهی از جمله حمام خارجی، آنتن‌دهی اپراتورهای ایرانسل و رایتل، پذیرش 24 ساعته، آب لوله‌کشی، سرویس‌دهی خارج از اتاق، رستوران، تاکسی سرویس و... پذیرای مسافران خواهد بود. همچنین این اقامتگاه به‌دلیل نزدیک بودن به جاذبه‌های گردشگری می‌تواند انتخاب مناسبی باشد؛ که از جمله جاذبه‌های گردشگری نزدیک به این اقامتگاه می‌توان به اسکله رمین، روستای رمین، قدمگاه خضرنبی، کشتی صخره‌ای، ساحل صخره‌ای (ساحل دریا بزرگ ) و خانه تاریخی آریان خان اشاره کرد.

این مجموعه اقامتی به‌صورت کاملا بومی طراحی شده و سبک سنتی اتاق‌های آن باعث کسب تجربه‌ای جالب و لذت‌بخش از یک اقامت می‌شود. همچنین این اقامتگاه علاوه‌بر امکانات تفریحی و خدمات گردشگری، یک تالار با فضای زیبا را نیز در خود جای داده است. از دیگر مزایای اقامتگاه بوم‌گردی چیکو می‌توان به تالار، پرسنل منظم و مودب، رستوران، بوفه، کافی شاپ، سیستم گرمایشی و سرمایشی اشاره کرد.

قیمت اجاره اتاق‌های مختلف برای این اقامتگاه در حدود 900 هزار تومان است. شما می‌بایست جهت اقامت و تحویل اتاق خود در ساعت 2 بعدازظهر به این اقامتگاه وارد شده و در ساعت 12 ظهر روز بعد جهت تخلیه اتاق اقدام نمایید.

آدرس: استان سیستان و بلوچستان استان سیستان و بلوچستان، شهرستان چابهار، روستای رمین، شمال اسکله ساحلی رمین

شماره تماس: 09355547550

منطقه آزاد چابهار -همه چیز در رابطه با چابهار

اقامتگاه بوم‌ گردی کپری چیکو

اقامتگاه بوم‌ گردی آژ چابهار

اقامتگاه بوم‌ گردی آژ چابهار در سال 1395 افتتاح شد. برخی از اتاق‌های این اقامتگاه فاقد حمام و سرویس بهداشتی هستند؛ اما حمام و سرویس بهداشتی ایرانی به‌صورت عمومی در محوطه این اقامتگاه وجود دارد. اتاق‌های این اقامتگاه اطراف محوطه در نظر گرفته شده‌اند. این اتاق‌ها به‌دلیل حفظ معماری سنتی و منتقل کردن حس نوستالژیک فاقد تخت، تلویزیون و یخچال هستند. همچنین اتاق‌های اقامتگاه بوم‌گردی آژ به‌دلیل شرایط آب‌وهوایی منطقه، بدون سیستم گرمایشی مورد استفاده قرار می‌گیرند. یک باب از اتاق‌های اقامتگاه پنجره و نورگیر ندارد.

یکی از نکات جالب توجه این است که پذیرش مهمانان در بازه 10 شب الی 6 صبح انجام نمی‌شود و لازم است که مهمانان تا پیش از ساعت 10 شب در اقامتگاه حضور داشته باشند. اگر قصد اقامت در این اقامتگاه را دارید بهتر است بدانید که آنتن‌دهی خطوط همراه ایرانسل در این منطقه ضعیف است. اقامتگاه اکوتوریسم آژ متعهد به پایداری و شیوه‌های سازگار با محیط زیست بوده که در این راستا به عنوان مثال کاهش زباله و صرفه‌جویی در مصرف آب را برای به حداقل رساندن تاثیر آن بر محیط زیست به اجرا درآورد. این استراحتگاه همچنین با تامین مواد و محصولات خود از تامین‌کنندگان محلی از جامعه محلی حمایت می‌کند.

قیمت اجاره اتاق‌های مختلف برای این اقامتگاه از 900 هزار تومان تا 1 میلیون و پانصد هزار تومن در نظر گرفته شده است.

آدرس: استان سیستان و بلوچستان، چابهار، 100 کیلومتری شرق چابهار، روستای گواتر

شماره تماس: 09155458087

جاهای دیدنی چابهار - طبیعت، تاریخ و سواحل شگفت انگیز!

اقامتگاه بوم‌ گردی آژ چابهار

اقامتگاه بوم‌ گردی گرگیج چابهار

اقامتگاه بوم‌ گردی گرگیج نیز می‌تواند یکی دیگر از انتخاب‌های شما برای محل اقامت در چابهار باشد. فاصله کم این اقامتگاه با دریا یکی از مزایای آن به حساب می‌آید. همچنین اقامتگاه بوم‌گردی گرگیج برای رفاه شما دارای آب گرم و حمام، سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی و سیستم گرمایشی بوده و در این اقامتگاه یک فضای باز و حیاط  نیز وجود دارد. یکی از مزیت‌های این اقامتگاه را می‌توان نزدیک بودن به فروشگاه و سوپرمارکت دانست.  

این اقامتگاه 45 اتاق به سبک سنتی را در خود جای داده که باعث کسب تجربه یک اقامت لذت‌بخش در دل زیبایی‌های چابهار می‌شود. از جاذبه‌های گردشگری نزدیک به این اقامتگاه می‌توان به ساحل و اسکله بریس، بازارهای محلی روستای بریس، تالاب صورتی چابهار، کوه‌‌های مریخی چابهار و روستای پسابندر اشاره کرد. از دیگر امکانات اقامتگاه بوم‌گردی گرگیج می‌توان پارکینگ روباز، راهنمای محلی و برگزاری تورهای تفریحی را نام برد.

قیمت اجاره اتاق‌های مختلف برای این اقامتگاه از 200 هزار تومان تا 250 هزار تومان است. شما می‌بایست در ساعت 2 بعدازظهر به این اقامتگاه وارد شده و در ساعت 12 ظهر روز بعد خارج شوید.

آدرس: استان سیستان و بلوچستان، شهرستان چابهار، بندر بریس، جنب مرکز بهداشت بریس

شماره تماس: 09155451977 – 09278287112

اقامتگاه بوم‌ گردی گرگیج چابهار

اقامتگاه بوم‌ گردی پرهیزکار چابهار

اقامتگاه بوم‌ گردی پرهیزکار چابهار یکی دیگر از انتخاب‌های مناسب برای اقامت در این شهر به حساب می‌آید. این اقامتگاه حدودا 100 کیلومتر از فرودگاه چابهار فاصله دارد و بهترین مسیر برای رسیدن به این اقامتگاه را جاده ساحلی می‌دانند. از جاذبه‌های گردشگری نزدیک به این اقامتگاه می‌توان به ساحل و اسکله صیادی بریس، کوه‌های مریخی چابهار و سواحل بکر و صخره‌ای مکران با منظره طلوع و غروب بی‌نظیر اشاره کرد.

این اقامتگاه شامل 3 اتاق اقامتی، 3 آلاچیق، 1 کپر و در مجموع ظرفیت پذیرش 30 میهمان می‌شود. که اگر قصد اقامت در این اقامتگاه را دارید باید بدانید که تنها 2 واحد اقامتی آن دارای سرویس بهداشتی فرنگی و حمام اختصاصی هستند و مسافران ساکن باقی کپرها و آلاچیق‌ها می‌بایست از سرویس بهداشتی (ایرانی و فرنگی) و حمام موجود در محوطه مجموعه به‌صورت مشترک استفاده کنند.

قیمت اجاره اتاق‌های مختلف برای این اقامتگاه از 200 هزار تومان تا 250 هزار تومان در نظر گرفته شده است. ساعت تحویل گرفتن واحد رزرو شده در ساعت 2 بعدازظهر بوده و می‌بایست در ساعت 12 ظهر روز بعد واحد خود را تحویل دهید.

آدرس: استان سیستان و بلوچستان، شهرستان چابهار، جاده نگور، روستای هدف گردشگری بندر بریس

شماره تماس: 09292894122

اقامتگاه بوم‌ گردی پرهیزکار چابهار

اقامتگاه بوم‌‌ گردی ترنج

اقامتگاه بوم‌ گردی ترنج با ارائه غدا‌های محلی لذیذ و خوشمزه می‌تواند یک انتخاب جذاب برای شما باشد. این اقامتگاه 10 واحد اقامتی گرد کوچک با ظرفیت 3 تا 4 نفر، 6 کپر با ظرفیت 10 تا 15 نفر، دو کپر مربعی با ظرفیت 20 نفر و یک کپر با ظرفیت 7 تا 10 نفر را در خود جای داده است. تمام این کپرها کف‌خواب هستند و شامل سرویس بهداشتی، حمام اشتراکی و سیستم سرمایش مطلوب (کولر گازی) می‌شوند.

اقامتگاه بوم‌گردی ترنج دارای انواع غذاهای دریایی و محلی است که توسط آشپزان بومی منطقه طبخ و سرو می‌شوند. از جاذبه‌های گردشگری نزدیک به این اقامتگاه می‌توان به بندر درک، بام بریس، ساحل صخره‌ای بریس، اسکله بریس، جنگل حرا و روستای پسابندر اشاره کرد.

قیمت اجاره اتاق‌های این اقامتگاه برای هر نفر در حدود 150 هزار تومان در نظر گرفته شد. شما می‌بایست در ساعت 2 بعدازظهر به این اقامتگاه وارد شده و واحد خود را تحویل بگیرید و در ساعت 12 ظهر روز بعد جهت تخلیه آن اقدام نمایید.

آدرس: استان سیستان و بلوچستان، شهرستان چابهار، بندر بریس، جنب خیابان اصلی روستا

شماره تماس: 09159452640

اقامتگاه بوم‌‌ گردی ترنج

اقامتگاه بوم‌ گردی حیات

اقامتگاه بوم‌ گردی حیات که در شهرستان چابهار در خلیج گوآتر واقع شده، دارای 6 واحد اقامتی 10 نفره است و در مجموع امکان اسکان و پذیرایی از حداکثر 60 مهمان را دارد. اتاق‌های این اقامتگاه فاقد سرویس بهداشتی و حمام اختصاصی هستند و گردشگران می‌بایست از سرویس بهداشتی و حمام داخل مجموعه به‌صورت مشترک استفاده نمایند. در این اقامتگاه انواع غذاهای محلی طبخ می‌گردند که مهمانان می‌توانند با سفارش قبلی از میل کردن این غذا‌های محلی از جمله ماهی سرخ شده، بت ماش،  املت ماش و... لذت ببرند.

از جاذبه‌های گردشگری نزدیک به این اقامتگاه می‌توان به کوه‌های مینیاتوری یا مریخی که در مسیر چابهار به گواتر قرار دارند اشاره کرد. همچنین تالاب لیپار که به سبب رنگ خاص خود، از جاذبه‌های منحصربه‌فرد این منطقه شناخته می‌شود. از دیگر جاذبه‌های اقامتگاه بوم‌گردی حیات می‌توان موزه محلی چابهار، مسجد جامع دزک، غارهای بان مسیتی، گل افشان، منطقه حفاظت شده گاندو، خلیج پزم و جنگل حرا را نام برد.

قیمت اجاره اتاق‌ها در این اقامتگاه برای هر نفر حدودا 250 هزار تومان است. شما می‌توانید در ساعت 2 بعدازظهر جهت تحویل گرفتن واحد خود به این اقامتگاه مراجعه نموه و در ساعت 12 ظهر روز بعد آن را تحویل دهید.

آدرس: استان سیستان و بلوچستان، شهرستان چابهار، خلیج گواتر، روستای گواتر

شماره تماس: 09158765441

اقامتگاه بوم‌ گردی حیات

اقامتگاه بوم‌ گردی شایسته درک

اقامتگاه بوم‌ گردی شایسته درک در روستای زیبا و ساحلی درک، در شهرستان کنارک قرار دارد. یکی از مزیت‌های این بوم‌گردی، فاصله کم آن از ساحل درک است. از دیگر جاذبه‌های گردشگری نزدیک به این اقامتگاه می‌توان به ساحل درک، اسکله ماهیگیری جد، کوه گل فشان تنگ و ساحل کشتی سنگی اشاره کرد. اقامتگاه بوم‌گردی شایسته درک چابهار دارای دو واحد اقامتی کف‌خواب به اندازه ۲۸ متر مربع است.

از دیگر امکانات رفاهی این اقامتگاه که در واحد‌ها تعبیه شده‌اند می‌توان به یخچال، سیستم سرمایش (کولر گازی)، سرویس بهداشتی و حمام اشاره کرد. همچنین در صورتی که با این منطقه آشنایی کافی ندارید می‌توانید از راهنمای محلی این اقامتگاه کمک بگیرید یا در تورهای چابهارگردی و قایق‌ سواری که در این بوم‌گردی برگزار می‌شوند شرکت کنید و اوقات به یادماندنی را برای خود رقم بزنید.

هزینه اجاره اتاق‌ها اقامتگاه بوم‌گردی شایسته درک از 450 هزار تومان تا 500 هزار تومان بسته به امکانات ارائه شده، متغیر است. شما می‌بایست در ساعت 2 بعدازظهر اتاق خود را تحویل گرفته و در ساعت 12 ظهر روز بعد آن را تخلیه نمایید.

آدرس: استان سیستان و بلوچستان، شهرستان کنارک، بخش زرآباد، روستای درک

شماره تماس: 09903456462

اقامتگاه بوم‌ گردی بلوچ زاده

اقامتگاه بوم‌ گردی گل فشان با مدیریت آقای بلوچ زاده در روستای کهیر واقع شده است. فاصله این اقامتگاه تا فرودگاه چابهار کنارک 55 کیلومتر است. از جاذبه‌های گردشگری نزدیک به این اقامتگاه می‌توان به گل فشان چابهار، بندر تنگ، خلیج چابهار، ساحل کشتی سنگی، باغات گرمسیری، ساحل بزم، اسکله صیادی کنارک ساحل درانگو و خور نمکی اشاره کرد. اقامتگاه بوم‌گردی بلوچ زاده 10 کپر کف‌خواب و 5 کپر تخت‌دار برای اقامت را در خمد جای داده است. این بوم‌گردی با امکانات رفاهی و خدماتی که ارائه می‌دهد توانسته گزینه بسیار مناسبی برای گردشگران باشد.

از جمله خدمات این اقامتگاه می‌توان به محوطه عمومی باغ، طبخ و سرو غذاهای محلی، استخر، پارکینگ روباز و تفریحاتی از قبیل شب‌نشینی‌های شبانه دور آتش اشاره کرد. همچنین این اقامتگاه برای راحتی مسافرین یک ترانسفر از فرودگاه را نیز در نظر گرفته است. در صورتی که قصد دارید تا بیشترین بازدید را از این منطقه زیبا داشته باشید، می‌توانید از تورهای تفریحی که در نزدیکی این اقامتگاه وجود دارند استفاده کنید. از جمله تورهای تفریحی محبوبی که در این منطقه برگذار می‌شومد می‌توان قایق ‌سواری، پرنده ‌نگری، ماهیگیری و شترسواری را نام برد.

قیمت اجاره اتاق‌های مختلف برای این اقامتگاه از 250 هزار تومان تا 300 هزار تومان متغیر است. شما می‌بایست در ساعت 2 بعدازظهر به این اقامتگاه وارد شده و در ساعت 12 ظهر روز بعد اتاق خود را تحویل دهید.

آدرس: استان سیستان و بلوچستان، شهرستان کنارک، روستای کهیر

شماره تماس: 09154510151 – 09157224593 – 09159467004

اقامتگاه بوم‌ گردی بلوچ زاده

اقامتگاه بوم‌ گردی تیاب مکران

در سال 1398 اقامتگاه بوم‌ گردی تیاب مکران افتتاح شد. این اقامتگاه تفریحی-اقامتی در غرب چابهار در روستای جذاب تنگ واقع شده است. صاحب مهمان‌نواز و خوش‌برخورد این مکان اقامتی و تفریحی آقای «علی زبرجد» نام دارد. بازدیدکنندگان می‌توانند از شهریور ماه تا فروردین ماه در بوم‌گردی تیاب مکران اقامت داشته باشند. این بوم‌گردی تا پایانه مسافربری چابهار 131 کیلومتر (90 دقیقه با ماشین) و تا فرودگاه کنارک چابهار 93 کیلومتر (70 دقیقه با ماشین) فاصله دارد.

در جاده 98 به سمت غرب حرکت کنید تا به بوم‌گردی تیاب مکران برسید. بعد از کهیر وارد خروجی روستای تیاب (جاده تیاب، سمت چپ جاده) شوید. همچنین از جاذبه‌های اطراف بوم‌گردی تیاب مکران می‌توان به تپه‌های ماسه‌ای و نقطه تلاقی کویر و دریا در ساحل بندر تنگ، درختان انجیر تمبرها و معابد هندی، کوه گلفشان تنگ (چابهار)، ساحل کشتی سنگی و بندر ماهی‌فروشان تنگ اشاره کرد. بوم‌گردی تیاب مساحتی در حدود 1900 مترمربع را پوشش می‌دهد و هشت کپر سنتی مستطیل شکل را در خود جای داده که سقف این واحدهای اقامتی از حصیر و چوب پوشیده شده است.

همچنین این اقامتگاه شامل امکانات رفاهی از جمله پارکینگ روباز، فضای باز، ارائه کرایه سنتی بلوچی و شیرچای یا دودپاتی در آلاچیق کپری می‌شود. در صورتی که با این منطقه آشنایی کافی ندارید، می‌توانید از راهنمای محلی که در این اقامتگاه قرار داشته، کمک بگیرید یا در تورهای تفریحی مانند قایق‌ سواری شرکت کنید و اوقات به یادماندنی را سپری نمایید. پنج نفر می‌توانند در یکی از پنج کپر بوم‌گردی تیاب که کف‌خواب هستتند (چهار نفر پایه به اضافه یک نفر اضافی) اقامت داشته باشند. واحدها فاقد حمام و توالت مجزا هستند؛ اما سیستم خنک‌کننده عالی را ارائه می‌دهند. در محوطه مشترک اقامتگاه، چند حمام و سرویس بهداشتی ( ایرانی و فرنگی) برای آقایان و خانم‌ها در نظر گرفته شده‌اند.

قیمت اجاره اتاق‌های مختلف برای این اقامتگاه در حدود 200 هزار تومان است. شما می‌توانید در ساعت 2 بعدازظهر جهت اقامت به این اقامتگاه وارد شده و در ساعت 12 ظهر روز بعد از آن خارج ‌شوید.

آدرس: استان سیستان و بلوچستان، شهرستان کنارک، کهیر، بندر صیادی تنگ

شماره تماس: 09159459056 – 09150198523

اقامتگاه بوم‌ گردی تیاب مکران

قیمت اجاره اقامتگاه های بوم‌ گردی در چابهار

چابهار در جنوب شرقی ایران قرار دارد که در سال‌های اخیر به یک مقصد محبوب برای اکوتوریسم تبدیل شده است. محیط طبیعی منحصربه‌فرد شهر از جمله سواحل بکر، جنگل‌های حرا و حیات‌ وحش متنوع، بازدیدکنندگان را از سراسر جهان به خود جذب می‌کنند. در نتیجه تقاضا برای اقامتگاه‌های بوم‌گردی در چابهار افزایش یافته و سبب گردیده تا مسافران گزینه‌های مختلفی را برای اجاره برگزینند. موقعیت مکانی یکی از مهم‌ترین عوامل تعیین‌کننده قیمت اجاره اقامتگاه بوم‌گردی در چابهار است.

نکات تاثیرگذار در قیمت اجاره اقامتگاه‌های بوم‌ گردی چابهار

  • املاکی که در نزدیکی مقاصد محبوب مانند خلیج چابهار، خلیج گوادر و جنگل‌های حرا واقع شده‌اند، احتمالا قیمت‌های بالاتری را برای اجاره در نظر گرفته‌اند.
  • علاوه‌بر این، اقامتگاه‌هایی که دسترسی آسان به رستوران‌ها، مغازه‌ها و سایر امکانات اطراف را ارائه می‌دهند، می‌توانند از قیمت‌های اجاره بالاتری نسبت به مکان‌هایی برخوردار باشند که در مناطق دورافتاده‌تر واقع شده‌اند. اندازه و امکانات اقامتی نیز در تعیین قیمت اجاره آن نقش بسزایی دارند.
  • املاک بزرگ‌تر با اتاق خواب‌ها، حمام‌ها و قسمت‌های نشیمن بیشتر معمولا از هزینه اجاره بالاتری برخوردار هستند.
  • علاوه‌بر این، املاکی که امکانات رفاهی لوکسی مانند استخرهای خصوصی، مناطق غذاخوری در فضای باز و منظره اقیانوس را ارائه می‌دهند، نسبت به آن‌هایی که از این امکانات برخوردا نیستند، هزینه اجاره بالاتری خواهند داشت.
  • زمان سال و مدت اقامت نیز می‌تواند بر هزینه اجاره اقامتگاه بوم‌گردی در چابهار تاثیر بگذارد. فصل اوج گردشگری چابهار معمولا از آبان تا اسفند ماه است که هوا در این منطقه معتدل و مطبوع خواهد بود. در این زمان، قیمت اجاره نسبت به مابقی فصل‌ها بیشتر خواهد شد.
  • به ‌علاوه، املاکی که دوره‌های اجاره کوتاه‌تری را ارائه می‌دهند، ممکن است نرخ شبانه‌ بیشتری را نسبت به آن‌هایی که اقامت طولانی‌تری دارند، دریافت نمایند.
  • سطح خدمات ارائه شده توسط اقامتگاه عامل دیگری است که می‌تواند بر قیمت اجاره آن تاثیر بگذارد. املاکی که سطح بالاتری از خدمات را ارائه می‌دهند، مانند خانه‌داری روزانه، سرآشپزهای خصوصی و خدمات دربان شخصی، احتمالا هزینه اجاره بالاتری نسبت به آن‌هایی خواهند داشت که این خدمات را ارائه نمی‌دهند.
  • قدمت و وضعیت ملک نیز می‌تواند در تعیین قیمت اجاره آن نقش داشته باشد. املاک جدید با امکانات رفاهی و اثاثیه مدرن معمولا از هزینه اجاره بالاتری نسبت به املاک قدیمی با ویژگی‌های قدیمی برخوردار هستند. با این حال، املاک تاریخی با معماری و جذابیت منحصربه‌فرد نیز ممکن است از قیمت اجاره بالاتری برخوردار باشند.
  • در نهایت، رقابت در بازار می‌تواند بر قیمت اجاره اقامتگاه‌های بوم‌گردی در چابهار نیز تاثیر بگذارد. اگر املاک زیادی برای اجاره در یک منطقه خاص وجود داشته باشند، ممکن است به‌دلیل افزایش رقابت، قیمت‌های اجاره کمتر شوند. برعکس، اگر املاک کمی برای اجاره در یک منطقه به جشم بخورند، ممکن است به‌دلیل عرضه محدود، قیمت‌های اجاره افزایش یابند.
  • به‌طور کلی قیمت اجاره اقامتگاه بوم‌گردی در چابهار باتوجه به عوامل مختلفی از جمله موقعیت مکانی، متراژ و امکانات رفاهی ملک، زمان سال و مدت اقامت، سطح خدمات ارائه شده، سن و وضعیت ملک و رقابت در بازار تعیین می‌شود. با درک این عوامل، مسافران می‌توانند تصمیمات آگاهانه‌ای را در رابطه با انتخاب محل اقامت خود اتخاذ نموده و مطمئن شوند که بهترین ارزش را برای پول خود قائل هستند.

اجاره اقامتگاه های بوم‌ گردی در چابهار

راهنمای اجاره اقامتگاه های بوم‌ گردی در چابهار

اگر قصد سفر به چابهار را دارید و به‌دنبال اقامتگاه‌های بوم‌ گردی هستید، در اینجا یک راهنما به شما کمک می‌کند تا از تجربه اجاره یک اقامتگاه نهایت استفاده را ببرید. ابتدا قبل از رزرو اقامتگاه بوم‌گردی، در رابطه با گزینه‌های خود تحقیق کنید. بهتر است به‌دنبال اقامتگاه‌هایی باشید که در نزدیکی جاذبه‌هایی قرار دارند که می‌خواهید از آن بازدید کنید و دارای امکانات رفاهی مورد نیاز شما هستند. می‌توانید از آژانس‌های مسافرتی آنلاین یا وب سایت‌های تخصصی برای مرور املاک و خواندن نظرات مهمانان قبلی کمک بگیرید.

دیگر نکات قابل توجه در هنگام رزرو یک اقامتگاه بوم‌گردی در چابهار

  • بودجه خود را در نظر بگیرید؛ اقامتگاه‌های بوم‌گردی در چابهار می‌توانند از نظر قیمت متفاوت باشند، بنابراین مهم است که تصویر روشنی از بودجه خود داشته باشید. همچنین بهتر است بدانید که قیمت‌ها ممکن است بسته به زمان سال متفاوت باشند، به‌طوری که نرخ‌های فصل پرگردشگر گران‌تر از نرخ‌های فصل کم رفت‌وآمد هستند.
  • همچنین می‌توانید املاکی را در نظر بگیرید که برای اقامت طولانی‌تر تخفیف ارائه می‌دهند. نکته قابل توجه بعدی، بررسی در دسترس بودن آن است. هنگامی که ملکی را یافته‌اید که نیازها و بودجه شما را برآورده می‌سازد، در دسترس بودن آن را برای تاریخ‌های مورد نظر خود بررسی نمایید.
  • به خاطر داشته باشید که املاک پرطرفدار ممکن است به سرعت، به‌خصوص در زمان اوج سفر رزرو شوند.
  • نکته دیگر خواندن دقیق امکانات و قوانین است. قبل از رزرو اقامتگاه بوم‌گردی در چابهار، حتما شرایط و ضوابط رزرو را به دقت مطالعه نمایید. این به شما کمک می‌کند تا برنامه پرداخت، خط مشی لغو و هرگونه هزینه اضافی را که ممکن است اعمال شوند، درک کنید.
  • همچنین می‌بایست ارتباط با میزبان را نیز در نظر داشته باشید. اگر در رابطه با ملک یا اقامت خود سوال یا نگرانی دارید، در تماس با میزبان درنگ نکنید. آن‌ها می‌توانند اطلاعات بیشتری را در اختیار شما قرار داده و به شما کمک کنند تا اقامتتان مطابق با انتظارات شما باشد.
  • برای اقامت خود آماده شوید؛ زمانی که اقامتگاه بوم‌گردی خود را در چابهار رزرو کرد‌ه‌اید، مهم است که برای اقامت خود آماده باشید. این ممکن است شامل بسته‌بندی لباس و وسایل مناسب برای فعالیت‌های خارج از منزل، تحقیق در مورد رستوران‌ها و جاذبه‌های محلی و ترتیب حمل‌ونقل رفت‌وآمد باشد. نکته حائز اهمیت در این رابطه احترام به محیط زیست است.
  • هنگام اقامت در اقامتگاه‌های بوم‌گردی در چابهار، احترام به محیط طبیعی و رعایت قوانین یا دستورالعمل‌های ارائه شده توسط میزبان بسیار بسیار حائز اهمیت است. این می‌تواند شامل صرفه‌جویی در آب و انرژی، اجتناب از زباله و ماندن در مسیرها و مسیرهای تعیین شده باشد.

 رزرو یک اقامتگاه بوم‌گردی در چابهار

رزرو اقامتگاه های بوم‌ گردی ارزان در چابهار

اگر به‌دنبال رزرو اقامتگاهی با قیمت مناسب در چابهار هستید برای راحتی کار خود می‌توانید از سایت لحظه آخر کمک بگیرید. در این سایت شما می‌توانید بهترین اقامتگاه‌های چابهار را با قیمتی ارزان؛ اما با کیفیت بسیار بالا انتخاب کنید. لحظه آخر به‌دنبال فراهم کردن بهترین اقامتگاه‌های چابهار برای دوستداران این منطقه است تا گردشگران بتوانند با کمترین هزینه یک سفر بسیار لذت‌بخش به چابهار را تجربه نمایند.

سخن پایانی

به‌طور کلی سفر به چابهار می‌تواند یک ماجراجویی فراموش‌نشدنی برای علاقه‌مندان به اکوتوریسم باشد. این شهر با زیبایی‌های طبیعی خیره‌کننده، حیات وحش متنوع و تجربیات فرهنگی منحصربه‌فرد خود، تجربه سفر لذت‌بخشی را برای مسافران به ارمغان می‌آورد. چه در حال کاوش در جنگل‌های حرا باشید، چه در آب‌های شفاف خلیج چابهار شنا کنید یا از غذاهای محلی و مهمان‌نوازی آن لذت ببرید، چابهار می‌تواند انواع تفریحات و تجربیات را برای شما رقم بزند. بنابراین اگر به‌دنبال مقصدی منحصربه‌فرد برای سفر هستید که ترکیبی از ماجراجویی، آرامش و غنای فرهنگی را در هم آمیخته و ارائه دهد، چابهار گزینه ایده‌آلی برای شما خواهد بود.

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
بیشتر بخوانید
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
لوکس ترین هواپیما های جهان | مشخصات و قیمت + عکس
لوکس ترین هواپیما های جهان | مشخصات و قیمت + عکس
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.3 از 5 | از 100 کاربر