هلیوم پارک مشهد

زمان مطالعه: 7 دقیقه
بروزرسانی: 1402/10/14
بازدید: 2498
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

وقتی به هیجان فکر می‌کنید،چه فعالیت‌هایی برای شما یادآور می‌شود؟ تصور شما از تفریحات مهیج چیست؟ شما اگر بخواهید سطح آدرنالین خونتان را بالا ببرید، به چه جایی می‌روید؟ بسیاری از ما تصور می‌کنیم که برای تجربه هیجان باید کارهای پرخطر انجام دهیم یا اگر به پارک ها می‌‍رویم، حتما باید بازی های خطرناک را تجربه کنیم. ولی شما می‌توانید با تفریح در هلیوم پارک مشهد، ساعاتی مملو از هیجان را در محیطی امن تجربه کنید. این پارک جذاب که یکی از بهترین ترامپولین پارک های کشور محسوب می‌شود، فرصت خوبی است تا در کنار زیارت از حرم امام رضا(ع) در تور مشهد، برای لحظاتی تفریح و سرگرمی واقعی را تجربه کنید. اگر شما هم قصد دارید تا در آینده به مشهد سفر کنید، حتما تا پایان این مقاله با ما در لحظه آخر همراه باشید تا هلیوم پارک مشهد را به طور کامل به شما معرفی کنیم.

هلییوم پارک مشهد

معرفی هلیوم پارک؛ تجربه ی هیجان واقعی

هلیوم پارک مشهد بزرگ‌ترین پارک پرشی در این شهر است که اولین پارک پرشی کشور نیز محسوب می‌شود. این ترامپولین پارک جذاب بنا به درخواست عمومی برای افزایش مکان‌های تفریحی و ورزشی در کشور، به عنوان اولین پروژه پارک پرشی در کشور در سال 1397 در مشهد ساخته شده است. پروژه ساخت پارک‌های پرشی در سطح کشور،شامل ساخت هفت مجموعه در شهرهای مختلف است که هلیوم پارک نیز قسمتی از این طرح اجرایی جذاب بوده است. در این مجموعه تفریحی، انواع متفاوتی از بازی های مهیج مجازی و غیرمجازی قرار داده شده که می‌توانند تمام رده های سنی را مشغول کنند و لذت تجربه هیجان واقعی را به آن‌ها بدهند. این مجموعه در طبقه چهارم و پنجم برج مروارید گوهرشاد قرار دارد که یک طبقه از آن به باوان و یک طبقه از آن به آقایان اختصاص داده شده است.

بخش ها و امکانات هلیوم پارک

مجموعه تفریحی پرشی هلیوم  از دو طبقه تشکیل شده است و هر طبقه دارای سالنی با بخش های متنوع است. این بخش ها شامل مکان‌های بازی کودکان، ورزش و بازی نوجوانان و بزرگسالان، محل صخره نوردی و کافی شاپ است. با توجه به این‌که با پیشرفت تکنولوژی ترجیح بسیاری از افراد به سمت انجام بازی های آنلاین و غیر فیزیکی است، در هر دو طبقه بازی های واقعیت مجازی قرار داده شده که تجرب آن‌ها برای بسیاری از افراد بسیار جالب و هیجان‌انگیز است.

مجموعه پارک هلیوم مشهد یک مجموعه ی تفریحی مدرن با امکانات رفاهی و سرگرمی متنوع است که به افراد این امکان را می‌دهد تا بتوانند ساعت‌ها تفریح کنند. از امکانات مهم این پارک برای جوانان و خانواده‌ها می توان به کافی شاپ در سالن های A و B اشاره کرد. سالن تولد هلیوم پارک مشهد نیز یکی دیگر از امکانات آن است که با توجه به سفارش شما، طراحی های مختلفی در آن انجام می شود تا درصورتی که بخواهید، تولدهای خود را در این مکان برگزار کنید. همچنین بازی های ویژه کودک با ترامپولین و توپ نیز از امکانات این مجموعه است. برای افرادی که با ماشین شخصی خود به این پارک می‌روند، امکان استفاده رایگان به مدت سه ساعت در پارکینگ 4 طبقه ی این مجموعه فراهم شده است.

بخش ها و امکانات هلیوم پارک

بازی های هلیوم پارک مشهد

هلیوم پارک مشهد اولین و بزرگ‌ترین پارک بادی در کشور است که علاوه بر امکانات متنوعی که دارد، دارای انواع بازی های جالب و مهیج است که هر شخصی با هر سن و سلیقه ای را می‌تواند مشغول کند. لازم به ذکر است طراحی این بازی‌ها، کاملا استاندارد و ایمنی شده است و از این بابت هیچ خطری شما را تهدید نمی‌کند. بازی های این مجموعه شامل انواع بازی های پرشی، بازی های واقعیت مجازی و بازی های گروهی است که هرکدام به تنهایی حس شور و اشتیاق را در افراد مختلف بیدار می‌کنند. خبر خوب برای شما این است که برخی بازی‌ها همچون سافت پلی، نبرد گلادیاتور، استخر اسفنج ، ترامپولین و تونل ماجراجویی در هر دو طبقه موجود هستند. هنگام استفاده از هر بازی حتما به شرایط سنی آن توجه کنید تا در حین بازی با مشکلی روبرو نشوید و تفریح راحتی را در این مجموعه سپری کنید. در ادامه به انواع بازی های هلیوم پارک می‌پردازیم تا شما را بیشتر با این سرگرمی جذاب در مشهد آشنا کنیم.

جاهای دیدنی مشهد - اگر قصد سفر به مشهد دارید با کلیک بر روی لینک از دیدنی های این شهر مطلع شوید.

قسمت آبی؛ تجربه بازی در ساحل

این سالن در طبقه چهارم قرار دارد که با فضایی شبیه به اقیانوس با رنگ آبی طراحی شده که در نگاه اول به شما بسیار آرامش می‌دهد. این قسمت از هلیوم پارک مشهد شامل بازی ها و ورزشهای متنوعی است که شما با توجه به ترجیحات و توانمندی‌های خود می‌توانید هرکدام را که بخواهید با خانواده یا دوستانتان تجربه کنید. این بازی ها شامل  بسکتبال، فری جامپ، صخره‌نوردی، ژیمناستیک، والیبال، نینجا کورس، وایپ اوت و فوتبال حبابی است که هزینه و دت زمان استفاده از هرکدام از آن‌ها متفاوت است.

قسمت آبی؛ تجربه بازی در ساحل

قسمت سبز؛ لذت بازی در جنگل

قسمت جنگلی هلیوم پارک مشهد در سالن B قرار داشته و با رنگ سبز رنگ طراحی شده که علت نامگذاری آن نیز این موضوع است. این بخش از مجموعه بازی های متفاوتی نسبت به سالن دیگر دارد پس اگر ازی های بخش ساحلی برای شما جذاب نبودند، حتما به این قسمت هم سری بزنید و بازی های آن را امتحان کنید. علاوه بر بازی های ویژه کودکان، بازی های ویژه بزرگسالان مانند فوتبال، بیلیارد، دوج بال، فوتبال حبابی، بیلیارد با پا، کیج بال، فایتینگ، فری جامپینگ، دیوار، ایربگ و بسکتبال ترامپولین هم در این سالن قرار دارد که امتحان هریک می‌تواند یک تجربه به یادماندنی را برای شما رقم بزند.

شهربازی پارک ملت مشهد _بزرگترین و هیجان انگیز ترین شهر بازی مشهد است و بزرگترین چرخ و فلک خارومیانه هستش.

هلیوم پارک مشهد کجاست؟

هلیوم پارک یکی از مجموعه های تفریحی محبوب در مشهد است که در بلوار جانباز ساخته شده است. بلوار جانباز مشهد در منطقه دو شهر مشهد قرار دارد و بیشتر  شهرت این بلوار به دلیل وجود مجتمع‌های تجاری و تفریحی است که در آن قرار گرفته‌اند. مجتمع تجاری پروما، مجتمع‌های تجاری کیان سنتر 1 و 2، مجتمع مروارید و مجموعه تفریحی هلیوم پارک نمونه‌هایی از آن‌ها هستند. این ترامپولین پارک بزرگ در بلوار جانباز و بین جانباز 5 و 7 قرار دارد. این شهربازی در واقع در طبقات 4 و 5 برج مروارید گوهرشاد واقع شده است.

آدرس: مشهد، بلوار  جانباز، بین جانباز 5 و 7، طبقه چهارم و پنجم برج مروارید گوهرشاد

موقعیت مکانی هلیوم پارک

راه های دسترسی به هلیوم پارک مشهد چیست؟

شهر مشهد یکی از شهرهای مدرن و پیشرفته کشور است که امکانات رفاهی فراوانی را در اختیار مسافران تور مشهد قرار می‌دهد. از همین جهت است که گردشگران این شهر برای رفت و آمد خود در شهر مشکل خاصی نخواهند داشت و می‌توانند از راه‌های مختلفی به مقصد مورد نظر خود دسترسی پیدا کنند. شما می‌توانید با خودرو شخصی یا تاکسی های اینترنتی مسیر خود را به سمت پارک طی کنید. اگر قصد جابه جایی با ماشین را دارید، بهترین مسیر برای بازدید از این شهربازی، بزرگراه آزادی و شهید چراغچی است. در مسیر بزرگراه آزادی می توانید پس از رسیدن به میدان استقلال وارد بلوار فردوسی شوید و در آخر از میدان جانباز وارد بلوار جانباز شوید و ساختمان زیبای برج مروارید را در روبروی خود ببینید.

فاصله این پارک از حرم امام رضا(ع) برابر با 7.7 کیلومتر است که این مسیر با خودرو در حدود 25 دقیقه به طول می‌انجامد. اگر قصد طی کردن مسیر با سیستم حمل و نقل عمومی را دارید، شما باید از طریق ایستگاه مترو خیام در خط یک مترو به پارک هلیوم بروید. البته با توجه به اینکه فاصله ایستگاه مترو تا پارک هلیوم در حدود 3 کیلومتر است، شما باید باقی مانده ی مسیر را با خط اتوبوس 88 یا تاکسی طی کنید.

مترو مشهد - قطار شهری مشهد سالانه میلونها زائر و گردشگر را جابه جا می کند. برای دیدن اطلاعات کامل مترو مشهد کلیک کنید.

ساعت کاری هلیوم پارک چگونه است؟

با توجه به استقبال بالای بازدیدکنندگان از این مجموعه تفریحی، پارک هلیوم همه روزه باز است و افراد می توانند در روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت 10 صبح تا 23 شب، به آن مراجعه کنند. این پارک در روزهای آخر هفته یعنی پنج شنبه و جمعه از ساعت 10 صبح تا 24 شب برای تفریح افراد در دسترس است. در قسمتی از این پارک، بخشی را به بانوان اختصاص داده اند که امکان استفاده از آن همه روزه از ساعت 10 صبح تا 18 عصر برای خانم‌ها فراهم شده است.

ساعت کاری هلیوم پارک

قوانین و مقررات هلیوم پارک چیست؟

هلیوم پارک یکی از مجموعه ای تفریحی مدرن با طراحی هوشمندانه است که رفاه و تفریح بازدیدکنندگان برای مدیریت و پرسنل آن بسیار حائز اهمیت است. این پارک پرشی در مشهد، در خصوص حفظ نظم و ایجاد آرامش افراد، قوانین و مقرراتی را قرار داده که آگاهی از آن‌ها باعث می‌شود تا شما با حس بهتری به سرگرمی های موجود در این مجموعه مشغول شوید. در ادامه این مقاله به مهم‌ترین قوانین پارک هلیوم می پردازیم.

  • برای افرادی که قصد استفاده از این پارک را دارند، محدودیت قد وجود دارد. قد کودکان برای ورود به این پارک نباید کم‌تر از 76 سانتی متر باشد.
  • در پارک هلیوم دو سالن مختلف در سه بخش متفاوت ایجاد شده که افراد باید با توجه به بازه سنی مشخص شده از هریک از این فضاها استفاده کنند. این بخش ها شامل؛ کودکان 1 تا 3 سال، نونهالان 3 تا 6 سال و افراد 7 الی 70 سال است.
  • استفاده از بازی‌های این مجموعه برای افرادی که بیماری‌های قلبی، بیمای‌های پوستی و  ناراحتی های مربوط به استخوان از جمله تراکم های استخوان دارند، ممنوع است.
  • شما پیش از استفاده از امکانات و بازی‌های پارک، فرم‌ تعهد و فرم‌های بین‌المللی را حتما تکمیل کنید. فرم های تعهد افراد زیر ۱۸ سال باید توسط والدین تکمیل شود.
  • پوشیدن جوراب‌های مخصوص به منظور حفظ سلامتی و جلوگیری از لیز خوردن در پارک، الزامی است.
  • همراه داشتن عینک، دوربین عکاسی و گوشی تلفن همراه در ترامپولین ممنوع است.
  • به دلیل اینکه امکان ایجاد خراشیدگی پستی و زخم در هنگام بازی وجود دارد، بازی‌کنندگان بهتر است تا از لباس آستین بلند استفاده کنند.
  • به همراه داشتن بلیط خریداری شده از سایت در هنگام ورود به پارک هلیوم الزامی است. لازم به ذکر است که و ورود کودکان زیر ۴ سال بدون همراه ممنوع است.

جاهای تفریحی مشهد - آشنایی با تفریحات مهیج و منحصر به فرد مشهد

قیمت و نحوه رزرو بلیط هلیوم پارک چگونه است؟

اگر شما قصد بازدید از این مجموعه پرشی جذاب در مشهد را دارید، می توانید به صورت اینترنتی و با مراجعه به سایت رسمی هلیوم پارک نسبت به رزرو بلیط اقدام کنید. هلیوم پارک مشهد برای مناسبت‌های مختلف، تخفیف های مختلفی را قرار می‌دهد که اطلاعات این تخفیف‌ها نیز در سایت آن ذکر شده است.قیمت بلیط هلیوم پارک مشهد برای بازی های مختلف، متفاوت یکسان نیست و شما می‌توانید با توجه به بودجه و سلیقه ی خود، هر کدام از بازی ها را امتحان کنید.

این مجموعه به ازای هر نفر مبلغ 10 هزار تومان ورودی برای دو ساعت استفاده از پارک را دریافت می کند. طبق آخرین به روزرسانی قیمت بلیط ها برای محوطه بازی کودکان معادل 40 هزار تومان و قیمت استفاده از محوطه ورزشی بزرگسالان 75 هزار تومان است که زمان هر کدام ز این موارد معادل نیم ساعت است. همان‌طور که گفته شد، این پارک شامل قسمت بازی‌های مجازی نیز است که هزینه ورود به محوطه بازی های مجازی برای 15 دقیقه برابر 90 هزار تومان است؛ البته خبر خوب این است که از شما برای 15 دقیقه بعدی تنها 50 هزار تومان دریافت می شود.

قیمت و نحوه خرید بلیط هلیوم پارک

مکان های دیدنی نزدیک هلیوم پارک مشهد چیست؟

هلیوم پارک در بلوار جانباز مشهد واقع شده که قرارگیری این مجموعه تفریحی در این بخش از شهر مشهد باعث شده تا دسترسی افراد به دیگر مراکز مهم شهر ساده تر گردد. فاصله ی بعضی از مهم‌ترین مراکز شهر تا پارک هلیوم به شرح زیر است.

  1. مرکز خرید پروما: 600 متر ( 10 دقیقه پیاده روی)
  2. مرکز خرید کیان سنتر: 1 کیلومتر ( 15 دقیقه پیاده روی)
  3. پارک ملت مشهد: ۴.۴ کیلومتر( 17 دقیقه با ماشین)
  4. پارک کوهسنگی: ۷ کیلومتر( 22 دقیقه با ماشین)
  5. حرم مطهر امام رضا: ۷.۷ کیلومتر( 25 دقیقه با ماشین)
  6. آرامگاه نادرشاه: ۷.۹ کیلومتر( 30 دقیقه با ماشین)
  7. پارک وکیل آباد: ۸.۲ کیلومتر( 33 دقیقه با ماشین)

کلام آخر

شهر مشهد یکی از گردشگر‌پذیرترین شهرهای کشور است که سالانه بیش از 30 میلیون گردشگر تور داخلی را به سمت خود جلب می‌کند. وجود تعداد بالای توریست در این شهر باعث شده تا لزوم تفریحات و بازی های متنوع در این شهر افزایش یابد. یکی از بهترین مکان های دیدنی مشهد هلیوم پارک است که بازی ها و امکانات متنوعی در آن قرار داده شده است. علاوه بر مشهد در تهران هم این پارک وجود دارد و اگر ساکن پایتخت هستید می‌توانید هیجان را در هلیوم پارک تهران تجربه کنید. ما در این مقاله به آدرس، راه های دسترسی و دیگر موارد مهم در مورد این مجموعه تفریحی پرداختیم تا شما را با این جاذبه ی گردشگری در شهر مذهبی و دیدنی مشهد آشنا کنیم. اگر شما هم تجربه ی شرکت در تور مشهد و بازدید از جاهای دیدنی این شهر باشکوه را داشته اید، ما در لحظه آخر خوشحال می‌شویم اگر تجربیات و نظرات خود را برای ما بنویسید.

سوالات متداول

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
بیشتر بخوانید
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
لوکس ترین هواپیما های جهان | مشخصات و قیمت + عکس
لوکس ترین هواپیما های جهان | مشخصات و قیمت + عکس
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
امتیاز 5 از 5 | از 100 کاربر