تونل باد کیش

زمان مطالعه: 4 دقیقه
بروزرسانی: 1403/02/03
بازدید: 918
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

آیا برای یک تجربه پر هیجان جدید در جزیره زیبای کیش آماده هستید؟ اگر پاسختان مثبت است، کفشتان را به پا کنید و با ما راهی میکا مال کیش شوید تا انجام یکی از جدیدترین تفریحات جزیره یعنی تونل باد را تجربه کنیم. انجام این آیتم تفریحی تقریبا برای عموم آزاد است. یعنی کافی است سنتان بالای 4 سال باشد تا بتوانید سوار بر تونل باد کیش شوید. از آنجایی که این تفریح تازه در سال 1402 در مرکز تجاری میکا مال کیش افتتاح شده، همه چیز درباره آن تازه است بنابراین طبیعی است که قبل از انجام آن به اطلاعات بیشتری نیاز داشته باشید. در این مقاله هر آنچه را که لازم باشد درباره تونل باد بدانید بررسی خواهیم کرد. بنابراین تا انتها با لحظه آخر همراه باشید.

معرفی تونل باد میکامال کیش

تونل باد در مرکز تجاری میکا مال کیش قرار دارد. این تونل درواقع یک فضای استوانه‌ای شکل است که هشت متر ارتفاع و 3 متر قطر دارد و در یک فضای 900 متری ساخته شده است. این تونل از طریق جریان باد قوی می‌تواند نیروی جاذبه را بی اثر کند و استوانه و فرد داخل آن را به پرواز در می‌آورد. این تجربه را به جز تونل باد، فقط هنگام سقوط آزاد از هواپیما به دست خواهید آورد. شاید برایتان جالب باشد که بدانید این استوانه شیشه‌ای است و هنگام پرواز می‌توانید فضای بیرون را به خوبی مشاهده کنید. نکته جالب دیگر این است که تونل باد کیش نخستین نمونه خود در سرتا سر جهان است. این تونل را ارودیوم از کشور لاتویا که قبل‌تر تونل باد دیزنی لند استرالیا را نیز طراحی کرده بود، ساخته است.

تونل باد چیست؟

تونل باد را باید دستگاهی دانست که جریان هوا را با فاکتورهایی همچون سرعت و فشار تغییر می‌دهد و روی یک مدل ساکن، پرواز را شبیه‌سازی می‌کند. درواقع با کمک تونل باد می‌توان یک شرایط شبیه پرواز را تجربه کرد. در راه‌اندازی این سیستم از ابزارهای اندازه‌ گیری استفاده شده است. امروزه از تونل باد برای کارهایی همچون تست هواپيما و موشک، شبيه‌سازی جريان سيال حول بالگردها، فضاپيماها، پره‌های توربو ماشین‌ها، خودروها و سازه‌های ساختمانی و همچنین تست عملکرد رادیاتورها، تست خنک‌کاری مدارهای الکتریکی، آزمایش‌های ژئوتکنیک و شبیه‌سازی توفان شن و ...استفاده می‌کنند.

تونل باد چیست؟

آیا پرواز در تونل باد کیش نیاز به مهارت خاصی دارد؟

برای انجام این تفریح به مهارت خاصی نیاز نخواهید داشت. فقط کافی است بلیط تونل باد را تهیه کنید، به طبقه سوم مرکز تجاری میکا مال بروید، لباس و کلاه مخصوص بپوشید، مرحله آموزش کوتاه توسط مربی کار آزموده را پشت سر بگذارید و سپس وارد تونل باد شوید و این تفریح تازه و هیجان‌انگیز را تجربه کنید. در تمام مدتی که درحال انجام این تفریح هستید، مربی با شما همراه خواهد بود. اگر کمی از سرعت می‌ترسید باید بدانید که اپراتور این تونل می‌تواند سرعت و شدت باد را براساس میزان آمادگی و مهارت شما تنظیم کند و جای نگرانی نیست.

تفریحات آبی کیش - 19 تا از بهترین تفریحات و ورزش های آبی کیش + عکس و آدرس

نکات مهم و قوانین تونل باد کیش

برای استفاده از این آیتم تفریحی جزیره کیش باید شرایط زیر را داشته باشید:

  •  سن‌تان حداقل بالای 4 سال باشد.
  • وزن‌تان بین 20 تا 140 کیلوگرم باشد.
  • حداکثر قد شما برای انجام این تفریح باید ۲ متر باشد.
  • مشکلی جسمی و مربوط به سلامتی نداشته باشید.
  •  آسیب جدی و یا شکستگی مفاصل نداشته باشید.
  •  آسیب نخاعی نداشته باشید.
  • تحت تاثیر الکل یا دارو نباشید.
  • در تونل باد امکان حضور 3 نفر همزمان وجود دارد که یکی از این سه نفر مربی است.

مشخصات تونل باد کیش

شما می‌توانید پرواز و بی وزنی را در تونل باد کیش تجربه کنید. در جدول زیر می‌توانید برخی از مشخصات اصلی تونل باد کیش که در مرکز تجاری مکامال قرار دارد را مشاهده کنید.

شکل ظاهری

استوانه‌ای شکل

اندازه‌

ارتفاع ۸ و قطر ۳ متر

ظرفیت

همزمان 3 نفر

مهارت

نیاز به مهارت خاصی ندارد

محل قرارگیری

مابین طبقات سوم و چهارم مجتمع میکامال

آدرس، ساعت کار، قیمت بلیط

تونل باد کیش در طبقه سوم مرکز تجاری میکا مال قرار دارد که می‌توانید لوکیشن این مرکز تجاری را در زیر ببینید. حدود قیمت این تفریح یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است. ساعات مراجعه برای انجام این آیتم هم از ۹ تا ۱۳:۳۰ ظهر و از ۱۷ تا ۲۳ شب است اما باید در سانسی که بلیطش را تهیه کرده‌اید، به مجموعه مراجعه کنید.

جاهای دیدنی کیش - لیست کامل جاذبه های گردشکری کیش + عکس + قیمت +آدرس

تفریحات دیگر میکامال کیش

در مرکز تجاری میکا مال کیش تفریحات دیگری هم برای انجام دادن وجود دارد و بنابراین می‌توانید چند ساعت قبل از سانس تونل باد به این مجموعه مراجعه کنید و تفریحات دیگرش را هم تجربه نمایید. از میان تفریحات موجود در این مجموعه تجاری می‌توان به تله کابین، پاتیناز، پردیس سینمایی، آکواریوم میکامال و … اشاره کرد.

برای یک تجربه جدید آماده‌اید؟

تونل باد کیش یک تفریح جدید است که تازه در سال ۱۴۰۲ در جزیره افتتاحش کرده‌اند. انجام این تفریح به شما حس سقوط آزاد می‌دهد و این می‌تواند  تجربه منحصر به فرد و فراموش نشدنی برای همه عمر باشد. در این مقاله هر آنچه را که لازم بود درباره این تفریح بدانید از قوانین و مقررات گرفته تا معرفی و قیمت و .... بررسی کردیم. بنابراین اگر پس از خواندن این مطلب فکر می‌کنید که برای کسب این تجربه جدید آماده هستید، حتما نام تونل باد را هم در کیش تفریحاتی که می‌خواهید در سفر زمستانی خود به کیش انجام دهید، بنویسید.

تجربه پرواز در تونل باد کیش
تونل باد میکامال کیش
تونل باد کیش
تجربه گروهی در پرواز تونل باد میکامال کیش
تجربه پرواز کودک در تونل باد کیش
تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
بیشتر بخوانید
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
لوکس ترین هواپیما های جهان | مشخصات و قیمت + عکس
لوکس ترین هواپیما های جهان | مشخصات و قیمت + عکس
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
امتیاز 5 از 5 | از 100 کاربر