جزیره موریس

زمان مطالعه: 3 دقیقه
بروزرسانی: 1402/12/15
بازدید: 739
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

جزیره موریس یکی از جزیره هایی است که با داشتن جاذبه های گردشگری طبیعی فراوان مثل سواحل شنی، جنگل های انبوه و بارانی و آب و هوای گرم استوایی به یکی از مقاصد گردشگری مبدل شده است. در این جزیره زیبا سرگرمی های زیادی همچون غواصی و شیرجه، شنا، موج سواری، اسب سواری، تماشای دلفین ها، ماهیگیری، قایق سواری و سافاری وجود دارند تا خاطرات خوشی را در این جزیره در کنار خانواده تان بسازید. در ادامه مطلب بیشتر با جزیره موریس آشنا خواهیم شد. 

جزیره موریس کجاست؟

جزیره موریس در جمهوری موریس به همراه تعدادی جزیره دیگر از جمله رودریگوئس، جزایر آگالگا و جزیره سنت برندون در جنوب غربی اقیانوس هند با فاصله 900 کیلومتری از شرق ماداگاسکار واقع شده است، همچنین این جزیره با فاصله تقریبا 2000 کیلومتری از ساحل جنوب شرقی قاره آفریقا قرار دارد. این جزیره چند فرهنگی کوچک با ساحل ها، سنت ها و طبیعت زیبا هر ساله مسافران زیادی از سراسر دنیا مجذوب خود می کند و به همین منظور شرایط اقامت متنوع و مناسبی برای این گردشگران در نظر گرفته است.

جزیره-موریس کجاست؟

جمعیت جزیره موریس

کشور موریس دارای جمعیتی در حدود 1,300,000 نفر می باشد که ترکیبی از نژادهای اروپایی، آفریقایی، هندی و چینی است. 48 درصد از این جمعیت را دین هندو، 17 درصد مسلمان، 32 درصد مسیحی و 3 درصد آن را سایر ادیان تشکیل می دهند. زبان رسمی آن انگلیسی بوده و جالب است بدانید اهالی این منطقه به دو زبان انگلیسی و فرانسوی تسلط کامل دارند.

تور هند | بهترین قیمت خرید + آفرهای ارزان و لحظه آخری

چگونه به جزیره موریس برویم؟

هنگام سفر باید دقت داشته باشید که برای ورود به جزیره موریس به ویزا نیاز دارید یا نه. به جز کشورهایی که در ادامه برای شما آورده ایم باقی کشورها برای ورود به این جزیره نیازی به ویزا ندارند و با توجه به ملیت می توانند اقامت 90 روزه داشته باشند و یا ویزاهای 60 روزه و 14 روزه هنگام ورود دریافت کنند.

لیست کشورهایی که قبل از ورود باید ویزا تهیه نمایند.

ایران افغانستان
 اندونزیبنگلادش
پاکستانتایوان
سومالیسودان
سودان جنوبی سریلانکا
سوریهعراق
فلسطینفیلیپین
کره شمالیکوزوو
 لیبیلائوس
مالیویتنام
یمن 

آب و هوای جزیره موریس

اگر قصد سفر به جزیره موریس را دارید بهتر است به وضعیت آب و هوای موریس دقت داشته باشید. این جزیره به طور کلی دارای دو فصل تابستان و زمستان است و به دلیل معتدل بودن آب و هوای جزیره موریس تفاوت زیادی بین این دو فصل دیده نمی شود. زمستان این جزیره از ماه می تا نوامبر و تابستان های مرطوب، بارانی و گرم آن نیز از نوامبر تا می طول می کشد.  

  • خنک ترین ماه های سال ژوئن تا آگوست محسوب می شود و به طور کلی فلات مرکزی جزیره از سواحل خنک تر است.
  • اکثر تندبادهای جزیره در ماه های دسامبر تا مارس صورت می گیرند همچنین جنوب شرقی آن بادخیزترین بخش جزیره می باشد.
  • سواحل غربی جزیره از دیگر نقاط گرم تر بوده و این گرما در ماه دسامبر تا فوریه به اوج خود می رسد.
  • ماه اکتبر از خشک ترین ماه ها در سال است.

بهترین زمان سفر به جزیره موریس

اگر می خواهید از سواحل زیبا و تفریحات دریایی جزیره موریس بهره ببرید و عاشق هوای گرم هستید پیشنهاد می کنیم در تابستان های موریس به این جزیره سفر کنید و همانطور که گفته شد این تابستان از نوامبر تا می (اردیبهشت تا آبان) ادامه دارد. در فصل تابستان میزان وزش باد کاهش می یابد و اقیانوس معمولا صاف بوده و مناسب غواصی، تخته شنای شناور، قایق سواری و شنا است.  در زمستان ها هوای جزیره تا حدودی غیرقابل پیش بینی خواهد بود و به طور کلی زمان مناسبی برای مسافرت نیست اما در این فصل هم می توانید از تفریحات دیگری مثل بادبادک بازی، موج سواری و… لذت ببرید.

جاذبه های گردشگری جزیره موریس

تعدادی از آثار تاریخی و طبیعی جزیره موریس که در سفر خود می توانید به آنها سر بزنید و لذت ببرید را در این بخش برای شما آورده ایم.

جاهای دیدنی جزیره موریس

قصر Eureka

این قصر که از یک ساختمان تشکیل شده در جنوب کوهستان پوس واقع شده است. قصر Eureka در گذشته به منظور اقامتگاه برای اشراف زادگان انگلیس و فرانسه استفاده می شد. این ساختمان که وسط باغ زیبا و بزرگی قرار گرفته از چوب ساخته شده و معماری آن ترکیبی از سبک های مختلف می باشد. در حال حاضر این قصر به موزه تبدیل شده و در آن نقشه های قدیمی، اثاثیه ی عتیقه ی منزل، ظروف چینی و بلورین و آثار هنری همچون عکس های قدیمی قرار دارند.

باغات سلطنتی Pamplemousse

باغ های سلطنتی Pamplemousse در اواسط قرن 18 توسط یک باغبان فرانسوی به اسم Pierre Poivre ساخته شد. در مرکز این باغ ساختمان Mon Plaisir قرار دارد و زیبایی ساختمان و باغ در کنار یکدیگر موجب شده تا به یک جاذبه گردشگری منحصر بفرد مبدل شود و پیشنهاد می کنیم اگر به این جزیره سفر کردید حتما از این جاذبه بازدید کنید.داخل این باغ درخت های بومی و سیاه رنگ و تعدادی گیاه غیر بومی مانند نیلوفر های آبی عظیم الجثه و درختان نخل کمیاب وجود دارد.

گرند بی

در این دهکده ساحلی که در جزیره موریس واقع شده حتما خاطرات به یاد ماندنی برای شما رقم خواهد خورد. در این دهکده جاذبه هایی همچون بازار و آکواریوم قرار دارد. 

  • بازار پورت لوئیس: در این بازار محصولاتی از جمله اجناس دست ساز هنری، انواع اسنک های سنتی و محلی، میوه های استوایی و غذاهای ارزان قیمت پایتخت یافت می شوند.
  • آکواریوم: این آکواریوم کنار پیمنت قرار گرفته و انواع ماهی ها و خرچنگ ها و محفظه ای جداگانه برای لاکپشت ها و نهنگ ها داخل آن وجود دارد.

پارک Mascareignes

این پارک، محلی برای نگهداری لاکپشت های بزرگ است که در جنوب جزیره موریس واقع شده و بسیار معروف می باشد. البته در آن تقریبا 2000 کروکودیل، یک نمایشگاه حشرات با 25000 نوع پروانه و حشره، موزه کوچک در مورد لاکپشت ها و همچنین یک پارک بازی مناسب کودکان قرار دارد. پیرترین لاک پشت این پارک دومینو نام دارد و سن آن به 90 سال نیز می رسد.

آکواریوم موریس

آکواریوم موریس با 200 گونه جاندار دریایی از جمله خرچنگ، شیر ماهی، سنجاب ماهی تاجدار، انواع اختاپوس که درون 5 مخزن بزرگ قرار دارند و مارماهی از جاذبه های جزیره موریس است که نباید فرصت بازدید از آن را از دست بدهید. کوسه ها، لاکپشت های بزرگ و مارماهی ها در بزرگترین محفظه نگهداری می شوند. ساعت 11 صبح هر روز به ماهی ها غذا می دهند و بهترین زمان برای بازدید از آکواریوم است.

ناحیه ی مهاجرین

یک پناهگاه در سال 1849 برای ورود مهاجرین افتتاح شد که هدف از ساخت آن کمک و رسیدگی به مهاجرین و همچنین از بین بردن قانون بردگی بود. حدود 500 هزار مهاجر بین سال های 1849 تا 1923 وارد جمهوری موریس شدند و چند سال بعد این راه بسته شد. به دلیل ساخت و سازهایی که در سال 1980 در خیابان مجاور این پناهگاه صورت گرفت بخشی از ساختمان آسیب دید و مدتی بعد به عنوان مقبره ملی معرفی و بازسازی شد.

نقشه جزیره موریس

نقشه کامل جزیره موریس را برای اطلاعات بیشتر شما در این مطلب قرار داده ایم.

mauritius island map

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
بیشتر بخوانید
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
لوکس ترین هواپیما های جهان | مشخصات و قیمت + عکس
لوکس ترین هواپیما های جهان | مشخصات و قیمت + عکس
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
امتیاز 5 از 5 | از 100 کاربر