غذاهای پوکت

زمان مطالعه: 0 دقیقه
بروزرسانی: 1402/09/01
بازدید: 1427
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

شکم گردی و صرف غذاهای متنوع یکی از تفریحات به شمار می‌رود که هر منطقه با برخورداری از طعم‌ها و مزه‌های مخصوص، بازدیدکنندگان و گردشگران را گرد هم می‌آورد. شهر پوکت که در تایلند واقع شده به غذا‌ها و خوراکی‌های بسیار خوشمزه خود معروف است. در این منطقه مدل‌های بسیار متنوعی از غذا‌ها را می‌توان چشید و از صرف آن‌ها لذت بسیار زیادی برد. در شهر پوکت غذا‌های ایرانی خیابانی بسیار خوشمزه‌ای را نیز می‌توان یافت؛ همچنین رستوران‌های بسیاری در این منطقه وجود دارند. در این شهر برخی از غذا‌ها بسیار معروف هستند و اگر قصد سفر به این شهر را داشته‌اید، حتماً از غذا‌های پوکت میل نمایید.

غذاهای پوکت

مارکارونی Mee Hokkien noodle

ماکارونی یک غذای بسیار ساده و محبوب در شهر پوکت است و مواد اولیه آن شامل نودل، میگو و ادویه‌جات می‌شود. در  Mee Hokkienنودل‌ها به صورت برشته قرار می‌گیرند و میگو‌ها را نیز سرخ می‌کنند. به جای میگو در نودل می‌هوکین می‌توان از گوشت قرمز، تخم مرغ، هشت پا یا جوانه لوبیا استفاده کرد. تمامی این عناصر با ترکیب نودل‌هایی که زرد رنگ هستند و سرخ شده‌اند بسیار عالی و خوشمزه خواهند شد. در این غذا می‌توان از آبلیمو به عنوان چاشنی استفاده نموده و طعم بسیار جدیدی را به غذا بخشید.

غذاهای پوکت

تام یام گونگ

از محبوب‌ترین غذا‌هایی که در تایلند صرف می‌شود و بسیار تند نیز بوده، تام یام گونگ نام دارد که به معنای میگوی سرخ شده و سوپ تند است. این غذا در مدل‌های مختلفی سرو می‌گردد که توم یام کونگ مائه اصلی‌ترین آن‌ها به حساب می‌آید. هر کدام از مدل‌های این غذا با مواد مختلفی طبع خواهند شد. برای مثال توم یام تالای یک غذایی است که با محصولات دریایی آماده می‌شود. در توم یام گای نیز مرغ پخته شده مورد استفاده قرار گرفته و همچنین از گوشت قرمز و دنده گوسفندی در غذای توم یام کرادوک مو استفاده می‌نمایند.

پوکت بهشتی در تایلند - آشنایی و معرفی کامل درباره زیباترین شهر تایلند!

از اصلی‌ترین قسمت این غذا می‌توان به تهیه سوپ آن اشاره کرد که مواد اولیه آن شامل فلفل قرمز، شیر نارگیل، گیاهان مخصوص، قارچ بلانچ شده و ادویه‌جات مختلف می‌شود. اگر فردی هستید که نمی‌توانیم غذا‌های بسیار تند مصرف نمایید؛ پس هرگز این غذا را امتحان نکنید؛ زیرا سوپ توم یام خیلی تند بوده و در عین تندی بسیار لذیذ است. بسیاری از تایلندی‌ها توم یام را با نودل یا برنج نیز صرف کرده که این ترکیب نیز بسیار خوشمزه‌ خواهد شد.

غذاهای پوکت

Massaman Curry

در کشور تایلند یکی از اصلی‌ترین مواد تشکیل دهنده هر غذایی ادویه‌ها هستند و افرادی که علاقه‌ای به افزودن خجم زیادی از این چاشنی به غذاها ندارند، نمی‌توانند با لذت این غذا‌ها را میل نمایند؛ اما در صورت معرفی این غذا می‌توان به این افراد گفت که نگران نباشید؛ زیرا این غذا با هر ذائقه‌ای سازگار خواهد بود. وجود شیره نارگیل، مقداری آبلیمو ترش، برگ‌های ریحان تازه، بادام زمینی و گوجه در مواد تشکیل دهنده آن باعث می‌شود زمانی ‌که این غذا را برای اولین بار صرف نمودید طعم آن را هرگز از یاد نبرید.

جاذبه های گردشگری پوکت - آشنایی با زیباتری جاهای دیدنی پوکت که باید از آن ها دیدن کنید!

شاید ترکیب این مواد با یکدیگر در نگاه اول خیلی خوشایند به نظر نرسد؛ اما واقعیت این است که تمامی مواد این غذا به خوبی با هم ترکیب شده و طعم خاصی را به وجود خواهند آورد. انواع متنوعی از این غذا طبخ می‌شوند و مواد اولیه آن‌ها با هم متفاوت هستند. می‌توان در کاری ماسامان از گوشت گاوی یا گوسفندی، ماهی مزه‌دار شده و ... نیز استفاده کرد. این غذا نیز مانند دیگر غذا‌های پوکت می‌توان با نودل یا برنجی که بخارپز شده میل نمود.

غذاهای پوکت

دیم سام (Dim Sum)

هنگامی‌ که نام غذای دیم سام به گوش می‌رسد، مجموعه گسترده‌ای از انواع این غذای چینی که در پوکت طبخ می‌شوند به یاد خواهند آمد. این غذا انواع مختلفی دارد و برای صرف بهترین نوع آن می‌توان از افراد محلی پوکت اطلاعات لازم را در رابطه با آن کسب کرد. از بهترین انواع دیم سام‌ در پوکت می‌توان به مدل‌هایی که در آن ۷ دور پیچیده شده‌اند اشاره کرد.

تفریحات پوکت - آشنایی با بهترین تفریحاتی که باید در پوکت تجربه کنید!

این مدل‌ها ظاهری بسیار نرم داشته و روی آن‌ها پرز‌هایی وجود دارند. درون این غذا را مانند یک غذای شکم پر با مواد‌ مختلفی می‌توان پر کرد. این مواد‌ شامل میگو، گوشت گوسفندی، لوبیا سبز و ... می‌شود. میل نمودن ‌دیم سام بسیار راحت بوده و در کنار خیابان‌های پوکت نیز این غذا به فروش می‌رسد و طعم آن بسیار لذیذ است.

غذاهای پوکت

Khao Man Gai

یکی از غذا‌های شهر پوکت که می‌تواند با روح و روان شما بازی کند خائومان نام دارد. در برنج موجود در میان تمامی برنج‌ها و مرغ‌هایی که در جنوب شرق آسیا طبخ می‌شوند، این غذا از یک طعم بسیار جدید و لذیذ برخوردار است. در مواد تشکیل دهنده این غذا، برنج یاسمن به صورت بخارپز و همچنین مرغ آب‌پز، سس بسیار ویژه که از زنجبیل تشکیل شده، آب مرغ، سس سویا و فلفل قرمز استفاده می‌شوند. افراد محلی پوکت بر این باور هستند که این غذا می‌تواند به خوبی با ذائقه تمام گردشگران سازگار باشد.

غذاهای پوکت

پنکیک روتی

پنکیک‌های روتی که مخصوص تایلند هستند یک سبک جدیدی به حساب می‌آیند و از آن‌ها برای درست کردن پنکیک‌های شیرین استفاده می‌شود. این دسر بسیار خوشمزه از دو بخش شامل خمیر و مواد میانی تشکیل شده است. مواد تشکیل دهنده خمیر پنکیک آرد، شیر غلیظ، تخم مرغ، شکر و نمک هستند. برای تهیه مواد داخلی نیز از میوه‌های متنوعی که مصرف‌کننده انتخاب می‌کند استفاده می‌گردد. در خیابان‌های پوکت می‌توانید تابلو‌های پنکیک فروشی را مشاهده نمایید و خود را به صرف یک پنکیک لذیذ دعوت کنید. در برخی از سوپر مارکت‌های پوکت نیز این پنکیک با شیره نارگیل یا بستنی که روی آن‌ قرار گرفته به فروش می‌رسد.

غذاهای پوکت

رول تایلندی Por Pia

میل نمودن غذا‌های پوکت می‌تواند تجربه بسیار خاطره‌انگیز و لذیذی را برای‌ شما به همراه داشته باشد. همین موضوع باعث شده تا اگر به سراغ اسپرینگ رول تایلندی بروید بهترین تجربه را از خوردن آن‌ها به دست آورید. این رول تایلندی در رستوران‌های شهر پوکت و همچنین غذا‌هایی که در کنار خیابان به فروش می‌رسند به چشم می‌خورد. یافتن این اسپرینگ رول‌ها کار سختی نبوده و به راحتی در تمام شهر یافت می‌شود. روش طبخ این غذا به این صورت است که خمیری به دور میگو، گوشت، شیرینی‌های ترد، نودل یا سبزی‌ها پیچانده شده؛ سپس این رول‌ها را در روغن سرخ کرده و تبدیل به یک غذای بسیار چرب و لذیذ خواهد شد.

غذاهای پوکت

Satay

اگر به پوکت تایلند سفر می‌کنید پیشنهاد می‌شود که حتما خوردن ساتای را امتحان نمایید. این غذا در مدل‌های مختلفی مانند ساتای مرغ و ساتای گوشت وجود دارد. یکی از قسمت‌های بسیار دوست‌داشتنی این غذا سس مخصوصی است که در کنار آن سرو می‌گردد که آن را سس بادام زمینی می‌نامند و بسیار خوشمزه است. ترکیبات این سس کره بادام زمینی، شیره نارگیل، ماهی، روغن کنجد، فلفل هالوپینو، پیاز سبز رنگ و زنجبیل تازه هستند. اگر علاقه بسیار به غذا‌های چرب دارید، خوردن این غذا را از دست ندهید.

غذاهای پوکت

Bee Hoon Kra Dook Moo

یکی از غذا‌های شهر پوکت زنبور عسل هون کراداک مو نام دارد که ترکیبات آن ورمیشل خشک شده، خردل سرخ شده، پیاز بهاری، دنده گوشت خوک و سوپ سرد هستند. قیمت این غذا بسیار مقرون به صرفه است و حدوداً با قیمت ۳۰ بات به فروش می‌رسد.

جزیره فی فی تایلند - زیباترین جزیره تایلند !

کیان (Kiean)

یکی از غذا‌های عجیب و غریب تایلندی کیان نام داشته که نوعی سوسیس بوده؛ و از گوشت خوک و تارو تهیه می‌شود و به سوسیس پر از پوست معروف است. در کنار این غذا‌ی سس شیرین طعمی سرو می‌گردد که طعم غذا را بسیار خوشمزه‌تر می‌کند. فقط یک رستوران در پوکت این غذا را طبخ می‌نماید که به نام رستوران luck tein شهرت دارد.

سفر به کشور تایلند با جاذبه‌های گردشگری فوق العاده دیدنی!

لو با (Lo Ba)

آیا تا به حال روده خوک خورده‌اید؟ شاید کمی عجیب باشد؛ اما باید گفت که یکی از غذا‌های محبوب تایلندی‌ها است که با آبجو میل می‌کنند. این غذا از گوشت، روده، گوش و چربی شکم خوک تهیه می‌شود و یک سس قهوه‌ای رنگ شیرین نیز همراه این غذا سرو می‌گردد. لازم به ذکر بوده که این غذا را می‌توان تنها در رستوران لوک یافت و قیمت آن حدود ۸۰ بات است.

کانوم جین پوکت (Kanom Jeen Phuket)

یک سوپ بسیار خوشمزه که با ترکیب مرغ، قارچ و گیاه کانگال به همراه گوجه فرنگی و برگ لیمو طبخ می‌شود، کانوم جین نام دارد. به طور کلی در زمان سرو این غذا مقداری فلفل نیز با آن همراه خواهد بود. نکته حائز اهمیت در رابطه با این غذا این است که این ترکیب در شیره نارگیل پخته می‌شود. این سوپ طعم تندی نداشته و به دلیل استفاده از ادویه‌جات متنوع طعم خاصی دارد. این سوپ در انواع مختلفی طبخ شده که به عنوان مثال این سوپ را می‌توان در طعم‌هایی مانند گوشت، ماهی، خرچنگ و سبزیجات سفارش داد.

غذا‌های پوکت

هرمک طلای (Hormok Talay)

این غذا یک ماهی بسیار متفاوت است که در برگ‌های مخصوص بخارپز می‌شود. طعم این غذا به طور کلی تند به نظر می‌رسد و معمولاً مزه ماهی غالب خواهد بود. این غذا را می‌توان در تمامی رستوران‌های دریایی یافت. البته برخی از رستوران‌های معروف به صورت اختصاصی اقدام به طبخ این غذا می‌کنند. قیمت این غذا در مغازه‌های محلی از ۱۵ بات آغاز شده و در مکان‌های دیگر نیز به ۸۰ وات خواهد رسید.

بهترین رستوران های تایلند - آشنایی با خوشمزه ترین رستوران های کشور تایلند

ژله Oh-Eaw

یکی از خوراکی‌های بسیار مناسب برای رفع عطش و خنک کردن دمای بدن این ژله است که با موز، یخ و شربت تراشیده تهیه می‌شود. این ژله را معمولاً پس از صرف غذا‌های تند مصرف می‌کنند. قیمت این ژله حدود دوازده بات بوده و یکی از مهم‌ترین رستوران‌هایی که می‌توان ژله باکیفیت را از آنجا تهیه کرد رستوران قفل تین نام دارد.

غذا‌های پوکت

تائو سور (Tao Sor)

کیک‌هایی با سایز کوچک که معمولاً از تخم مرغ تهیه می‌شوند کیک تائوسور نام دارند. این کیک‌ها در طعم‌های مختلف و با کنجد سیاه تولید شده و در طعم‌هایی مانند پانداوس یا طعم دوریان موجود هستند. قیمت تقریبی این کیک در حدود ۴۰ بات است. برای صرف بهترین کیک تائوسور می‌توانید به رستوران لوک مراجعه کنید.

زیباترین جزیره های تایلند - آشنایی با زیباترین جزیره های توریستی کشور تایلند

او توو (O Taw)

یکی دیگر از غذا‌های لذیذ که بسیاری از گردشگران علاقه زیادی به آن دارند غذایی به نام اتوو است. این غذا در واقع صدف‌های کوچک خرد شده هستند که با آرد و گوشت خوک به همراه تارو تفت می‌شوند. این غذا را می‌توانید در رستوران یائو میل کنید. شایان ذکر است که این غذا بسیار خوشمزه بوده و معمولاً از غذا‌های محبوب پوکت به شمار می‌رود.

غذا‌های پوکت

ساندویچ بستنی

ساندویچ بستنی یکی از دسر‌های بسیار خوشمزه و جذاب بوده که بیشتر اصالت آمریکایی دارد. در این ساندویچ از یک لایه پنیر استفاده شده و طعمی نزدیک به چیزکیک و تیرامیسو دارد. نکته جالب در رابطه با ساندویچ بستنی این است که برای تهیه این غذا از بستنی استفاده نمی‌شود و تنها به دلیل شباهت آن به بستنی به این نام شهرت یافت.

کلام پایانی

به طور کلی یکی از جذابیت‌های سفر صرف غذا‌های محلی و معروف آن منطقه است؛ بنابراین بسیاری از گردشگران که به شهر پوکت سفر می‌کنند یکی از علایق آن‌ها میل نمودن غذا‌های بسیار خوشمزه و باکیفیت خواهد بود. غذا‌های پوکت نیز دارای انواع مختلفی هستند که در طعم‌های متفاوتی در رستوران‌ها و گاهاً در کنار خیابان‌های این شهر سرو می‌شوند و همین موضوع سبب شده تا غذا‌های مشهور این شهر یکی از جاذبه‌های سفر به پوکت به حساب آیند.

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
بیشتر بخوانید
خانه زینت الملک با معماری قجری | ساعت بازدید + قیمت و آدرس
خانه زینت الملک با معماری قجری | ساعت بازدید + قیمت و آدرس
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
15 اردیبهشت روز شیراز؛ بزرگداشت شهر بهار نارنج با جشن‌های شاد
15 اردیبهشت روز شیراز؛ بزرگداشت شهر بهار نارنج با جشن‌های شاد
بیشتر بخوانید
باغ وحش تورنتو | قیمت بلیط + ساعت بازدید و ادرس + عکس
باغ وحش تورنتو | قیمت بلیط + ساعت بازدید و ادرس + عکس
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
امتیاز 3.9 از 5 | از 100 کاربر