برترین نمایشگاه های گردشگری

زمان مطالعه: 4 دقیقه
بروزرسانی: 1403/01/27
بازدید: 162
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

صنعت گردشگری یکی از سودآورترین صنایع حال حاضر دنیاست و هر ساله کشورهای مختلف با سرمایه‌های کلان سعی دارند تا با برگزاری نمایشگاه‌های گردشگری؛ ارتباطات خود را با سراسر دنیا برقرار کنند. علاوه بر این، برگزاری این گردهمایی‌ها می‌تواند فرصت‌های شغلی مناسبی برای افراد و مجموعه‌های خرد و کلانی که در حوزه گردشگری مشغول‌اند، ایجاد کند. از همین رو ما تصمیم داریم تا امروز برترین نمایشگاه‌های گردشگری سال 2024 را به شما معرفی کنیم.

برترین نمایشگاه های گردشگری

 1- چین قدیمی ترین برگزار کننده نمایشگاه گردشگری در آسیا

نمایشگاه سفر گوانجو چین برای اولین بار در سال 1993 با هدف ایجاد ارتباط بین شرکت‌های گردشگری اروپایی و آسیای شرقی برگزار شد. از همین رو چین را به عنوان یکی از قدیمی ترین برگزار کننده های این سبک نمایشگاه‌ها در آسیا می‌شناسند. این نمایشگاه عموما در ماه می برگزار می‌شود و امسال هم از این قاعده مستثنی نیست. زمان دقیق شروع این همایش بین المللی از 16 تا 18 می (27 اردیبهشت تا 29 اردیبهشت)  خواهد بود. محل برگزاری این گردهمایی در خیابان 382 یی جانگ در مجتمع نمایشگاهی کانتون است.

چین قدیمی ترین برگزار کننده نمایشگاه گردشگری در آسیا

محبوب ترین تورهای خارجی

2- نمایشگاه مسافرت و مهمان نوازی مسکو MITT

کشور روسیه در سالیان گذشته در صنعت گردشگری پیشرفت چشمگیری داشته است. یکی از عوامل موفقیت‌های این کشور در حوزه سفر را می‌توان نمایشگاه گردشگری MITT مسکو نامید. این نمایشگاه حدود 30 سال است که در حال برگزاری بوده و هر سال به شکوه آن اضافه می‌شود. کشور روسیه در تمام این سال‌ها فرصت را غنیمت شمرده تا با معرفی خود به عنوان یک قطب گردشگری شرکای جدیدی برای خود پیدا کند. نمایشگاه بین المللی گردشگری MITT مسکو در اواخر اسفند سال 1402 برگزار شد. زمان دقیق شروع این گردهمایی گردشگری در سال 1403، 28 اسنفد اعلام شده و تا 1 فروردین 1404 نیز ادامه خواهد داشت.

 نمایشگاه مسافرت و مهمان نوازی مسکو MITT

3- نمایشگاه گردشگری ITB سنگاپور

اگر بخواهیم از برترین نمایشگاه‌های گردشگری نام ببریم و اسمی از نمایشگاه بین المللی ITB سنگاپور نیاوریم؛ بی انصافی کردیم. این همایش یکی از جذاب‌ترین نمایشگاه هایست که در حوزه گردشگری و سفر در آسیا برگزار شده و هر ساله بیش از 000/11 شرکت کننده دارد. این گردهمایی همواره فرصت بسیار مناسبی برای شرکت‌های نو ظهور و کوچک محسوب می‌شود؛ چرا که تمامی غول‌های سفر و گردشگری در آن شرکت می‌کنند. هدف اصلی این همایش بین المللی، آشنا کردن کشورهای اروپایی و آمریکایی با ظرفیت‎های گردشگری قاره کهن است. زمان دقیق برگزاری این گردهمایی که جزو برترین نمایشگاه‌های گردشگری نیز محسوب می‌شود؛ از 2 آبان امسال لغایت 5 آبان خواهد بود.

نمایشگاه گردشگری ITB سنگاپور

4- نمایشگاه WTM لندن

نمایشگاه World Travel Market لندن را به دلیل قدمت 44 ساله و عظمت بی نظیرش می‌توان به راحتی جزو برترین نمایشگاه‌های گردشگری جهان دانست. بیش از 50 هزار بازدید کننده هر ساله در ماه نوامبر در این همایش حضور پیدا می‌کنند. شرکت کنندگان نیز از 184 کشور از سرتاسر جهان دور هم جمع می‌شوند تا با ایجاد تعامل با یکدیگر، دغدغه‌های صنعت گردشگری را کنار هم مورد بررسی قرار دهند. زمان برگزاری این نمایشگاه از 17 آبان تا 19 آبان سال 1403 خواهد بود.

نمایشگاه WTM لندن

5- نمایشگاه گردشگری TTI ازمیر

همانطور که می‌دانید کشور ترکیه نیز یکی از توریست پذیرترین کشورهای اطراف ماست و توانسته در سال‌های اخیر منبع درآمد بسیار مناسبی برای خود به وجود بیاورد. از همین رو نمایشگاه گردشگری TTI (Travel Turkey Izmir) را می‌توان جزو برترین نمایشگاه‌های گردشگری منطقه دانست. امسال برای 18 مین بار پیاپی است که این همایش در شهر ازمیر برگزار خواهد شد و هدف اصلی آن ایجاد فرصت‌های شغلی مناسب و جذب سرمایه گذاران خارجی در این کشور خواهد بود. این گردهمایی از 5 دسامبر تا 7 دسامبر مصادف با 15 الی 17 آذر ماه است.

تور ازمیرآغاز سفری هیحان انگیز به سومین شهر بزرگ و پرجمعیت ترکیه! 

نمایشگاه گردشگری TTI ازمیر

6- نمایشگاه گردشگری بارسلون IBTM

نمایشگاه بین المللی سفر و گردشگری بارسلون همواره جزو معروف ترین و مشهورترین همایش‌ها در این حوزه شناخته می‌شود. این گردهمایی همواره بیش از 15 هزار نفر شرکت کننده دارد و از تاریخ 19 الی 21 نوامبر (29 آبان تا 1 آذر) امسال برگزار خواهد شد. هدف اصلی برگزار کنندگان این نمایشگاه متصل کردن شرکت‌های B2B با یکدیگر است.

نمایشگاه گردشگری بارسلون IBTM

7- نمایشگاه گردشگری برلین ITB

بزرگترین نمایشگاه گردشگری جهان در شهر برلین و کشور آلمان برگزار می‌شود. در این رویداد سالانه، 180 کشور از 8 قاره مختلف گرد هم می‌آیند تا به بررسی نقاط ضعف و قدرت صنعت گردشگری بپردازند. این نمایشگاه سالانه بیش از 70 هزار بازدید کننده دارد. جالب است بدانید که نمایشگاه گردشگری سنگاپور زیر مجموعه نمایشگاه گردشگری برلین کار می‌کند. زمان برگزاری این نمایشگاه در سال جاری از 6 الی 10 مارس است.

 نمایشگاه گردشگری برلین ITB

8- نمایشگاه گردشگری پاریس IFTM فرانسه

اگر بخواهیم در بین برترین نمایشگاه‌های گردشگری جهان یکی را به عنوان مهد خلاقیت و نوآوری در این زمینه انتخاب کنید؛ قطعا این نمایشگاه گردشگری پاریس است. کسب و کارهای کوچک و بزرگ صنعت گردشگری هر ساله با ایده‌های جذاب و جدید خود سعی دارند تا خود را به همایش IFTM پاریس برسانند. این گردهمایی در سال جاری از تاریخ 17ام تا 19ام سپتامبر برگزار خواهد شد.

تور فرانسه - تور فرانسه با قیمت باورنکردنی + اطلاعات کامل

نمایشگاه گردشگری پاریس IFTM فرانسه

9- نمایشگاه گردشگری دبی ATM

کشور امارات در چند دهه گذشته نشان داده که بین همسایگان خود در حوزه خلیج فارس در زمینه گردشگری بسیار فعال است. از همین رو سعی کرده تا با برگزاری نمایشگاه گردشگری دبی ATM  خود را پیشرو در صنعت گردشگری و سفر در منطقه خاورمیانه نشان دهند. همایش ATM دبی هر ساله در حال باشکوه‌تر شدن بوده و با دعوت غول‌های این صنعت از سراسر جهان به دنبال بیشتر کردن اعتبار خود است. زمان دقیق برگزاری همایش بین المللی Arabian Travel Market از 17 اردیبهشت لغایت 20 اردیبهشت خواهد بود.

نمایشگاه گردشگری دبی ATM

10- نمایشگاه هفته سفر کیپ تاون آفریقا ATW

آفریقا میزبان یکی از معروف‌ترین نمایشگاه‌های گردشگری دنیا است. این همایش که به عنوان هفته سفر آفریقا هم شناخته می‌شود. بیش از 60 هزار نفر در این یک هفته از این همایش بزرگ و شکوهمند دیدن می‌کنند. زمان دقیق برگزاری این گردهمایی از 18 الی 24 فروردین ماه 1403 بود.

نمایشگاه هفته سفر کیپ تاون آفریقا ATW

چه کسانی باید به برترین نمایشگاه‌های گردشگری سر بزنند؟

حضور در این نمایشگاه‌ها حتی اگر در حوزه گردشگری فعالیت ندارید خالی از لطف نیست؛ چرا که شما با فرهنگ کشورهای مختلف آشنا می‌شوید و می‌توانید ارتباطات قوی را با ملل دیگر ایجاد کنید. علاوه بر این اگر به دنبال فرصت شغلی مناسب یا سرمایه گذاری هستید؛ با حضور در برترین نمایشگاه‌های گردشگری می‌توانید شانس خود را برای دیده شدن امتحان کنید.

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
جاهای دیدنی اطراف شیراز که باید حتما ببینید! جاهای دیدنی اطراف شیراز که باید حتما ببینید!
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
بیشتر بخوانید
دره ارغوان و تماشای بهشت بهاری در مشهد مقدس
دره ارغوان و تماشای بهشت بهاری در مشهد مقدس
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
انواع کلاس نرخی هواپیما | تاثیر کلاس های پروازی روی قیمت + جدول
انواع کلاس نرخی هواپیما | تاثیر کلاس های پروازی روی قیمت + جدول
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
امتیاز 5 از 5 | از 100 کاربر