رومینگ رایتل

زمان مطالعه: 4 دقیقه
بروزرسانی: 1402/10/12
بازدید: 597
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

آیا تا به حال برایتان پیش آمده که در سفرهای خارجی خود برای ارتباط با دوستانتان با مشکل مواجه شوید؟ آیا قبل از مسافرت به خارج از ایران، به این موضوع فکر کرده اید که چطور باید از سیم کارت خود استفاده کنید؟ امروزه تعداد سفرهای خارجی نسبت به گذشته افزایش یافته است و به همین خاطر برای افراد بسیار مهم است تا بتوانند بدون مشکل در کشور مقصد از خدمات خط همراه خود استفاده کنند. پیشرفت تکنولوژی در سال‌های اخیر به گونه ای شده که برای هر مشکلی می‌توان راه حلی پیدا کرد. پس اگر شما قصد سفر به خارج از کشور را دارید، می توانید بدون نگرانی از این بابت، مسافرت کنید. سرویس رومینگ، یکی از خدمات برجسته ارتباطات موبایل است که امکان ارتباط با شبکه‌های مختلف در مسافرت های خارج از ایران را برای کاربران فراهم می‌کند. با گسترش سفرهای بین‌المللی و نیاز مبرم به ارتباط مداوم در هر نقطه‌ای از جهان، سرویس رومینگ به مسافران این امکان را می‌دهد تا بدون قطعی در ارتباط با دوستان، خانواده، و همکاران خود باقی بمانند. اگر شما از کاربران خطوط رایتل هستید می‌توانید با استفاده از سرویس رومینگ رایتل، به راحتی از این خدمات استفاده کنید. ما در این مقاله از لحظه آخر قصد داریم تا به سوالات شما در حوزه رومینگ رایتل بپردازیم و در این باره توضیحات جامعی را به شما ارائه دهیم.

رومینگ رایتل

سرویس رومینگ رایتل چیست؟

رومینگ در مفهوم تلفن همراه به استفاده از شبکه‌های مختلف ارتباطی در سفرهای خارج از کشور اشاره دارد. وقتی یک فرد با گوشی همراه خود در کشوری دیگر به شبکه‌های مختلف ارتباطی متصل می‌شود، این عمل به نام رومینگ معروف است. هنگامی که به خارج از کشور سفر می کنید، برای استفاده از تلفن همراه خود نیازی به پرداخت هزینه اضافی برای خرید سیم کارت کشور مقصد ندارید. خطوط تلفن همراه از جمله رایتل، سرویسی را برای کاربران خود قرار داده اند که به آن‌ها امکان برقراری تماس، ارسال پیامک و اتصال به داده‌های اینترنت را با سیم کارت ایران‌شان می‌دهد. این خدمات که به صورت پلن‌ها و بسته‌های مختلف رومینگ به افراد ارائه می‌شود، از طریق همکاری با اپراتورهای مختلف جهانی، انجام می‌شود. اگرچه این امکان تنها در بعضی کشورهایی امکان‌پذیر است که رایتل در آن‌ها قرارداد بسته است، ولی خوشبختانه تعداد این مقاصد آنقدر زیاد است که لازم نیست شما از این بابت نگران باشید! با فعال سازی رومینگ رایتل امکان استفاده از اینترنت 3G و اینترنت 4G برای مشترکین رایتل در کشورهای زیادی از جمله ترکیه، اسپانیا،آلمان و آذربایجان امکان‌پذیر است.

مزايا سرویس رومینگ رایتل

امروزه تعداد افرادی که به خارج از کشور سفر می‌کنند، تا حد بسیار زیادی افزایش پیدا کرده است و همین موضوع اهمیت وجود خدمات رومینگ رایتل را برای کاربران این خط همراه افزایش می‌دهد. استفاده از سرویس رومینگ برای مسافران ایرانی در خارج از ایران، مزایای بسیاری دارد که این موارد باعث افزایش رفاه این افراد در سفر کاری یا تفریحی آن‌ها می شود. در ادامه مطلب به مزایای این سرویس می‌پردازیم تا شما را بیشتر به استفاده از خدمات ویژه رایتل تشویق کنیم:

  1. شما می توانید در صورت نیاز، از دیگر مشترکین رایتل که حتی در ایران هستند نیز اعتبار( شارژ) دریافت کنید.
  2. استفاده از سرویس رومینگ بین الملل برای مسافران ایرانی نسبت به خرید سیم کارت خارجی هزینه ی کمتری در بر دارد.
  3. این سرویس در حال حاضر برای تمام کاربران خطوط رایتل فعال است و شما می‌تانید در هر زمان که لازم بدانید بسته های رومینگ رایتل را برای خود فعال کنید.
  4. شما برای ارتباط با افراد ساکن در ایران، نیاز به تغییر شما ندارید و از این جهت ساده تر می‌توانید با خانواده و دوستان خود در تماس باشید. درواقع استفاده از رومینگ به شما این امکان را می‌دهد که در تمامی سفرهای خارجی خود از ارتباط بی‌وقفه با دیگران بهره‌مند شوید.
  5. با توجه به اينكه سرويس رومينگ بين الملل برای سيم‌کارت‌های اعتباری، دائمی و دیتا به‌طور پيش فرض فعال است، هنگام ورود به محدود‌ه آنتن‌دهی رایتل در یکی از کشورهای طرف قرارداد، اين سرويس به‌طور خودکار فعال می شود ولی در صورت عدم فعال‌سازی خودکار، می‌توانید گوشی خود را خاموش و روشن کنید تا این سرویس برای شما فعال گردد.
  6. استفاده از کليه کدهای دستوری در حالت رومينگ بين الملل امکان‌پذیر است.
  7. رومینگ به شما این امکان را می‌دهد که در سفر به اینترنت دسترسی داشته باشید. این موضوع به شما کمک می‌کند تا اطلاعات مورد نیاز خود را جستجو کرده، نقشه‌ها و مسیریابی را بررسی کرده و حتی از شبکه‌های اجتماعی استفاده کنید.

مزايا سرویس رومینگ رایتل

کد فعال سازی رومینگ رایتل

اکنون که درباره ی سرویس رومینگ رایتل و مزیت‌های آن مطلع شدید، شاید برای شما این سوال به وجود بیاید که چطور باید آن را برای سیم کارت خود فعال کنید تا در سفر خارجی بعدی‌تان بتوانید از این قابلیت خطوط رایتل استفاده کنید. در واقع سرویس رومینگ رایتل برای خدمات تماس، پیامک، و دیتا به صورت پیش فرض روی تمامی سیم‌کارت‌های دائمی و اعتباری فعال است و این سرویس به محض ورود شما به محدوده تحت پوشش شبکه،برایتان فعال خواهد شد. اما اگر از کشور خارج شدید و سرویس رومینگ شما فعال نشد، می‌توانید گوشی خودتان را روشن و خاموش کنید و یا از طریق کدهای زیر از وضعیت رومینگ خود آگاهی کسب کنید.

  1. اگر می‌خواهید رومینگ رایتل را فعال کنید، عبارت ON IR را به شماره ۲۰۲۰ پیامک کنید.
  2. اگر می‌خوهید وضعیت سرویس رومینگ را فعال کنید، عبارت VIEW IR را به شماره ۲۰۲۰ پیامک کنید.
  3. اگر می‌خواهید سرویس رومینگ را غیر فعال کنید، عبارت OFF IR را به شماره ۲۰۲۰ پیامک کنید.

نحوه استفاده از سرویس رومینگ رایتل برای تماس

بعد از این‌که سرویس رومینگ رایتل را برای خط خود فعال کردید، بهتر است بدانید که برای برقراری تماس با خطوط تلفن همراه یا خطوط ثابت باید به چه شکلی عمل کنید تا در سفر خود از این نظر با مشکلی روبرو نشوید. اگر قصد دارید با یک شماره موبایل در ایران تماس بگیرید، کافی است تا صفر اول شماره را پاک کنید و به جای آن کد 0098 را قرار دهید. در صورتی که قصد تماس با کشور دیگری را دارید، باید بعد از وارد کرد 00، کد کشور مورد نظر را وارد کنید و بعد از نوشتن شماره ی فرد مورد نظر، تماس بگیرید. برای تماس با شماره‌های ثابت در ایران از طریق سرویس رومینگ نیز باید قبل از کد شهرستان، شماره 0098 را بگیرید. مثلا اگر قصد تماس با فردی در استان اصفهان را دارید، به جای کد 031، باید کد 009831 را قبل شماره ی فرد مورد نظر شماره گیری کنید.

نحوه استفاده از سرویس رومینگ رایتل برای تماس

نحوه جستجوی شبکه رومینگ رایتل

اگر به خارج از کشور سفر کرده اید و قصد دارید تا در کشور مقصدتان از سرویس رومینگ رایتل استفاده کنید، باید قبل از هر چیز شبکه ی مورد نظر خود را پیدا کنید و به آن متصل شوید. در بسیاری از گوشی‌های همراه این تنظیمات به صورت خودکار روی آن‌ها فعال شده است و شم می‌توانید جزئیات تنظیمات را از طریق پیامک روی گوشی‌های خود دریافت کنید. در مواردی که متوجه شدید که تنظیمات رومینگ روی تلفن همراه شما فعال نیست، می‌توانید خودتان این تغییرات را به صورت دستی اعمال کنید. این مراحل برای گوشی های اندروید و  IOS  کمی متفاوت است که ما در زیر به هر کدام از این موارد خواهیم پرداخت.

روش جستجوی شبکه رومینگ در دستگاه‌های آیفون (iOS)

با توجه به اینکه در سال‌های اخیر علاقه ی افراد به استفاده از گوشی‌های آیفون افزایش یافته است؛ دانستن روش فعالسازی سرویس روینگ رایتل برای کاربران این تلفن‌های همراه نسبت به گذشته افزایش یافته است. مراحل فعال سازی سرویس رومینگ روی دستگاه های آیفون ب شرح زیر است:

  1. وارد بخش تنظیمات (settings) شوید.
  2. در صفحه تنظیمات، گزینه Carrier را انتخاب کنید.
  3. گزینه اتوماتیک (automatic) را غیرفعال کنید و منتظر بمانید تا موبایل شما، شبکه‌های در دسترس را جستجو کرده و فهرست آن‌ها را برای شما نمایش دهد.
  4. در آخر، روی شبکه مورد نظر کلیک کنید و منتظر بمانید تا سرویس رومینگ مورد نظر برای شما فعال شود.

روش جستجوی شبکه رومینگ در دستگاه‌های آیفون

روش جستجوی شبکه رومینگ در دستگاه‌های اندروید

گوشی های دروید در حال حاضر، پر استفاده ترین نوع سیستم عامل در ایران محسوب می‌شوند که همین امر باعث می‌شود تا توضیح مراحل فعالسازی برای تلفن هایی از این نوع بیشتر شود. برای فعالسازی رومینگ رایتل روی دستگاه‌های اندروید، مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. وارد بخش تنظیمات (settings) شوید.
  2. بعد از آن گزینه «شبکه‌های بیشتر» یا همان more networks را انتخاب کنید.
  3. بعد از اینکه وارد این صفحه شدید، روی گزینه mobile networks کلیک کنید.
  4. در این بخش، گزینه‌ای به اسم network operators (اپراتورهای شبکه) وجود دارد. روی این گزینه کلیک کنید و منتظر بمانید تا موبایل شما، لیست شبکه‌های در دسترس را به شما نمایش دهد.
  5. سپس روی شبکه مدنظرتان کلیک کرده و از تنظیمات خارج شوید تا سرویس رومینگ برای تلفن همراه شما فعال گردد.

نحوه ی رومینگ رایتل در پرواز

برای بسیاری از خانواده ها، صبر کردن تا رسیدن فرد به مقصد سخت است و ترجیح می‌دهند تا بتوانند در حین پرواز نیز با مسافر خود در ارتباط باشند به همین خاطر توانایی برقراری تماس و ارسال پیامک در طول پروا برای عده ای یک چالش مهم است. این طرح برای مدت زمان محدود این امکان را برای شما فراهم می کند که در صورت مجهز بودن هواپیما به شبکه On-Air، از هر یک از بسته های اینترنت یا مکالمه ها رومینگ خود استفاده کنید. در واقع سرویس رومینگ در پرواز به امکان استفاده از اینترنت و خدمات ارتباطی همراه در حین پرواز اشاره دارد. این سرویس اغلب توسط شرکت‌های همراه ارائه می‌شود و به مسافران این امکان را می‌دهد که در هنگام پرواز به خارج از هواپیما متصل شوند. البته باید به این نکته نیز توجه کنید که هزینه‌ها و امکانات رومینگ بسته به سیاست های مدیریتی هواپیما و شرکت ارائه‌دهنده سرویس متفاوت باشند. قبل از سفر، بهتر است با شرکت هواپیمایی یا اپراتور سیم کارت خود تماس بگیرید تا اطلاعات دقیقی در مورد خدمات رومینگ در پرواز خود بدست آورید.

اگر از سیم کارت رایتل استفاده می‌کنید، این امکان برای شما فراهم است که در حین پرواز، از زمان برخاستن هواپیما تا زمان فرود آن، از خدمات تماس، پیامک و دیتا استفاده کنید. باید این نکته را نیز بدانید که تعرفه رومینگ در پرواز با تعرفه رومینگ در حالت عادی تفاوت دارد و مکالمه در هر دو حالت رومینگ، بر اساس دقیقه محاسبه می‌شود.

  • هزینه هر دقیقه تماس : ۸۵۰۰ تومان
  • هزینه پیامک : ۳۰۰۰ تومان
  • هزینه هر مگابایت دیتا : ۶۵۰۰۰ تومان

فهرست خطوط هوایی برای استفاده از رومینگ پرواز به شرح زیر است:

  • TAM
  • Singapore airlines
  • British airlines
  • EGYPT AIR
  • Emirates
  • Etihad Airways
  • Hong Kong Airlines
  • Libyan Airlines
  • Oman Air
  • Saudi Arabian Airlines
  • Qatar Airways
  • Royal Jordanian
  • Philippine Airlines
  • Iberia

کشورهای فعال برای استفاده از رومینگ رایتل

در حال حاضر اکثر کشورهایی که برای سفر ایرانیان مقاصد مهمی هستند، با شرکت رایتل برای ارائه سرویس رومینگ همکاری کرده اند که همین امر باعث سهولت در برقراری ارتباط ایرانیان در مسافرت‌های خارجی می‌شود. در ادامه مطلب، ما لیست این کشورها را آورده ایم تا شما قبل از سفرهای خود بتوانید با چک کردن این فهرست، از ارائه خدمات رایتل در این مقاصد اطمینان حاصل کنید.

  • افغانستان
  • آذربایجان
  • آفریقای جنوبی
  • آلبانی
  • الجزایر
  • آلمان
  • اتریش
  • ارمنستان
  • اسپانیا
  • استونی
  • اسلونی
  • ازبکستان
  • امارات متحده عربی
  • انگلستان
  • ایالات متحده
  • ایتالیا
  • ایرلند
  • بلژیک
  • بلغارستان
  • پرتغال
  • تاجیکستان
  • تانزانیا
  • تایلند
  • تایوان
  • ترکیه
  • تونس
  • چک
  • دانمارک
  • روسیه
  • رومانی
  • سریلانکا
  • سنگاپور
  • سوئد
  • سوئیس
  • عربستان سعودی
  • عمان
  • فرانسه
  • فنلاند
  • قطر
  • قرقیزستان
  • قزاقستان
  • کامبوج
  • کانادا
  • کره جنوبی
  • کرواسی
  • کویت
  • لهستان
  • لوکزامبورگ
  • مالت
  • مالزی
  • مالی
  • مجارستان
  • مغولستان
  • مکزیک
  • مراکش
  • میانمار
  • مصر
  • نروژ
  • نیوزلند
  • هلند
  • هلند
  • هنگ کنگ
  • یونان

کلام آخر

ما در این مقاله به سرویس رومینگ، مزایا و نحوه ی فعالسازی و استفاده از آن در شرایط مختلف پرداختیم و شما را با این امکانات کاربردی خطوط رایتل آشنا کردیم. سرویس رومینگ یکی از خدمات بسیار کارساز در طی سفرهای خارجی است که می‌تواند باعث سهولت کارهای شما در مسافرت‌های خارجی‌تان گردد. با استفاده از این سرویس تماس‌های شما (به تلفن‌های همراه و ثابت)، پیام‌های متنی و اینترنت شما با سیم کارت رایتل فعلی و با نرخ‌های داخلی محاسبه می‌شوند که این برای شما بسیار به صرفه تر است. در سفرهای خارجی خود با استفاده از این سرویس بدون نگرانی از خدمات تماس، دیتا و ارسال پیامک استفاده می‌کنید. اگر شما هم تجربه ی استفاده از سرویس رومینگ رایتل یا دیگر سرویس های رومینگ ایرانسل یا همراه اول را داشته اید، ما در لحظه آخر خوشحال می‌شویم تا تجربیات خود را در قسمت نظرات برایمان بنویسید.

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
بیشتر بخوانید
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
لوکس ترین هواپیما های جهان | مشخصات و قیمت + عکس
لوکس ترین هواپیما های جهان | مشخصات و قیمت + عکس
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
امتیاز 5 از 5 | از 100 کاربر