مرکز خرید زیست خاور مشهد

زمان مطالعه: 4 دقیقه
بروزرسانی: 1402/11/10
بازدید: 39198
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

آیا می‌دانید که در کدام یک از مراکز خرید مشهد می‌توانید بهترین خرید را انجام دهید؟ باید برای این سوال یک لیست بلند بالا درست کرده که یقینا مرکز خرید زیست خاور در این لیست قرار می‌گیرد. مرکز خرید زیست خاور مشهد را باید یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین مراکز خرید پایتخت معنوی ایران دانست. این مرکز خرید دسترسی آسانی به مرکز شهر دارد و نزدیک به حرم و اکثر هتل‌ها و جاذبه‌های مشهد قرار گرفته است. مردم مشهد و مسافران به راحتی با وسایل حمل و نقل عمومی می‌توانند خود را به زیست خاور برسانند. با توجه به همه این موارد مرکز تجاری زیست خاور مشهد را می‌توان یکی از شلوغ‌ترین مراکز خرید مشهد نیز دانست. در این مطلب از وبسایت لحظه آخر قصد داریم سیر تا پیاز را درباره این مرکز خرید بررسی کنیم. اگر دوست دارید بیشتر درباره این موضوع بدانید با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

مرکز خرید زیست خاور مشهد

معرفی مرکز خرید زیست خاور مشهد

یکی از بزرگ‌ترین و بلندترین مراکز تجاری واقع در مشهد، مرکز خرید زیست خاور است. مرکز خرید همواره نظر گردشگران را به خود جلب می‌کند زیرا می‌توانند هرآنچه که می‌خواهند را داخل آن پیدا کنند.
داخل این مرکز خرید تزیینات بسیاری از جمله گچ بری‌های زیبا و آیینه‌کاری‌های مجلل وجود دارد که بسیار چشم‌نواز است. توصیه می‌شود که حتما، برای تهیه سوغاتی از مشهد قبل از هر جایی، سری به این مجتمع تجاری بزنید تا از سوغاتی‌های آن، با بسته‌بندی‌هایی زیبا و با کیفیت بهره‌مند شوید.
این مجموعه، دارای پانزده طبقه است که 700 واحد آن کاربرد تجاری دارد و مناسب برای خرید انواع کالاهای مورد نیاز شما است، علاوه بر آن می‌توانید در کافه و رستوران‌های موجود در این مرکز خرید، از یک وعده غذای دلچسب و یا نوشیدنی خوشمزه و مشاهده فضایی زیبا در این مکان بیشتر لذت ببرید. مرکز خرید زیست خاور مشهد دارای طبقات زیر همکف و پارکینگ نیز هست. پس اگر با وسیله نقلیه خود سفر می‌کنید، نگران جای پارک مناسب نباشید. در طبقه همکف این مرکز خرید می‌توانید از فروشگاه‌های خشکبار و ادویه‌جات و تهیه آن به عنوان سوغاتی، بهره ببرید.

امکانات رفاهی مرکز خرید زیست خاور مشهد

در این مرکز خرید امکانات فراوانی وجود دارد که برای رفاه حال مراجعه کنندگان تعبیه شده است. در ادامه برخی از این امکانات را به شما معرفی خواهیم کرد:

  • پارکینگ: از آنجایی که این مرکز خرید در خیابان کوهسنگی قرار دارد و این خیابان هم بسیار شلوغ است، یک پارکینگ چهار طبقه برای این مرکز تجاری تعبیه شده است و بنابراین شما می‌توانید خودروی خود را با خیال راحت در این پارکینگ، پارک کرده و خریدتان را انجام دهید.
  • پله برقی: این مرکز خرید دارای شش دستگاه پله برقی است که در طول هر ساعت می‌تواند 1500 نفر را جابه‌جا کند.
  • آسانسور: در این مرکز خرید آسانسورهای مخصوص حمل بار و نفربر نیز وجود دارد که می‌تواند برای سهولت در رفت و آمد از آنها استفاده کنید.
  • سرویس بهداشتی: مرکز خرید زیست خاور در هر طبقه سرویس‌های بهداشتی مجزا برای آقایان و بانوان دارد.
  • مسجد: یک مسجد نیز در ضلع شمالی این مجموعه قرار گرفته است.
  • بانک و کارگزاری: در سمت چپ ورودی این مجموعه یک بانک تجارت وجود دارد که شما می‌توانید کارهای بانکی خود را در آن انجام دهید. همچنین شما می‌توانید یک شعبه ارزی و کارگزاری بانک در طبقه 1+ این مجموعه پیدا کنید.
  • کافی شاپ: یک کافی شاپ هم در طبقه 1- این مجموعه وجود دارد که می‌توانید پس از خرید به آن مراجعه کرده و خستگی خود را حل کنید.

نمای بیرونی مرکز خرید زیست خاور مشهد 

آدرس و موقعیت مکانی زیست خاور مشهد + نقشه

این مرکز خرید در میدان شریعتی مشهد (تقی آباد)، بلوار کوهسنگی، حدفاصل کوهسنگی 2 و 2.1 قرار دارد. این مرکز خرید در مرکز شهر مشهد قرار دارد و موقعیت آن به گونه‌ای است که هم به حرم مطهر امام رضا (ع) و هم به اکثر هتل‌ها و اقامتگاه‌های مشهد نزدیک است. شما به راحتی می‌توانید با مترو در ایستگاه میدان شریعتی پیاده شده و خود را به این مرکز خرید برسانید. شما می‌توانید موقعیت مکانی این مجموعه تجاری را در نقشه زیر مشاهده کنید.

مترو مشهد - قطار شهری مشهد سالانه میلونها زائر و گردشگر را جابه جا می کند. برای دیدن اطلاعات کامل مترو مشهد کلیک کنید.

راه های دسترسی به مرکز خرید زیست خاور مشهد

هم با خودروی شخصی و هم با وسایل حمل و نقل عمومی می‌توانید از هر نقطه شهر مشهد خود را به این مرکز خرید برسانید. راه‌های دسترسی به این پاساژ نیز به شرح زیر است:

دسترسی از طریق مترو: اگر تصمیم دارید با مترو خود را به این مرکز خرید برسانید باید به تقاطع ایستگاه میدان شریعتی (تقی آباد) بروید. از طریق خطوط 1 و 2 می‌توانید به این ایستگاه برسید. از ایستگاه شریعتی تا این مرکز خرید 1 دقیقه پیاده‌روی است.

دسترسی از طریق اتوبوس: اگر تصمیم دارید با اتوبوس خود را به این پاساژ برسانید هم می‌توانید از ایستگاه میدان بیت‌المقدس ( فلکه آب) سوار یکی از خط‌های 82 یا 86 شده و در ایستگاه شریعتی پیاده‌ شوید. از این ایستگاه تا زیست خاور یک دقیقه پیاده‌روی است.

دسترسی از طریق خودروی شخصی: در صورتی که می‌خواهید با ماشین شخصی خود به این مرکز خرید بروید هم باید از فلکه آب به سمت خیابان شیرازی بروید و از آنجا با طی کردن مسیر خیابان بهجت، خیابان آخوند خراسانی، آخوند خراسانی 13، میدان 10 دی، خیابان رازی، بلوار شهید خرازی، خیابان شیرازی، خیابان بهشتی 2، کوهسنگی 2 خود را به زیست خاور برسانید.

آدرس و موقعیت مکانی زیست خاور

جاذبه های گردشگری و هتل های نزدیک به زیست خاور مشهد

این مرکز خرید دسترسی بسیار خوبی به جاذبه‌های گردشگری و برخی هتل‌های مشهد دارد. از میان جاذبه‌های گردشگری نزدیک به این مجموعه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • فاصله تا حرم امام رضا: 18 دقیقه با خودرو
  • پارک کوهسنگی: 12 دقیقه با خودرو
  • خانه ملک: 11 دقیقه با خودرو
  • بازار جنت: 21 دقیقه با خودرو
  • مرکز خرید آلتون: 11 دقیقه با خودرو
  • آرامگاه نادرشاه افشار : 15 دقیقه با خودرو
  • هتل هما: 7 دقیقه با خودرو
  • هتل پردیسان: 19 دقیقه با خودرو
  • تل سیمرغ: 19 دقیقه با خودرو

جاهای دیدنی مشهد - اگر قصد سفر به مشهد دارید با کلیک بر روی لینک از دیدنی های این شهر مطلع شوید.

جاهای دیدنی نزدیک به مرکز خرید زیست خاور

نظرات مردم درباره زیست خاور مشهد

زیست خاور یک مرکز خرید قدیمی و پرطرفدار در مشهد است که باید آن را بلندترین مرکز خرید در مشهد دانست. بیشتر گردشگران یا مردم خود مشهد که در این پاساژ خرید کرده‌اند، آن را یک مرکز خرید قدیمی با معماری نوستالژیک می‌دانند که امکانات رفاهی خوبی دارد و در آن می‌توان از شیر مرغ تا جان آدمیزاد را پیدا کرد. یکی دیگر از مزایایی که این مرکز را در ذهن زائران امام رضا پررنگ کرده، نزدیکیش به حرم است. با خودروی شخصی یا تاکسی 18 دقیقه‌ای از حرم امام رضا به این مرکز خرید خواهید رسید حالا اگر بخواهید با مترو این مسیر را طی کنید که زمان کمتری در راه خواهید بود. به‌‎طورکلی اگر به هر گردشگری که یک بار سفر به مشهد را تجربه کرده باشد بگویید که لیستی از مراکز خرید مورد علاقه خود در شهر مشهد ارائه دهید، یقینا نام زیست خاور را در لیستش قرار می‌دهد.

مراکز خرید مشهد - خریدی ارزان ولی لوکس در این مراکز خرید

آیا از زیست خاور مشهد خرید کنیم؟

در این مقاله درباره یکی از مراکز خرید پرطرفدار شهر مشهد به نام زیست خاور صحبت کردیم و اطلاعاتی که هر گردشگر باید قبل از مراجعه به این مرکز تجاری درباره‌اش بداند را در اختیار خوانندگان قرار دادیم. اگر تجربه بازدید از این مرکز خرید را دارید درباره این تجربه با ما و دیگر

سوالات متداول

نظرات کاربران

  1. آوین آوین 1397/06/31
    70 نفر پسندیدند
    مرکز خرید زیست خاور مشهد فوق العاده بزرگ و وسیع هست و جون میده برای خرید البته باید حوصله داشته باشید

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
بیشتر بخوانید
تمام چیزی که درباره طاق بستان به شما نمی‌گویند
تمام چیزی که درباره طاق بستان به شما نمی‌گویند
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
بهترین زمان سفر به پوکت | مناسب ترین زمان دیدن الماس تایلند
بهترین زمان سفر به پوکت | مناسب ترین زمان دیدن الماس تایلند
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
امتیاز 3.8 از 5 | از 106 کاربر