سوغات تایلند

زمان مطالعه: 6 دقیقه
بروزرسانی: 1401/10/10
بازدید: 3047
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

در بازارهای جذاب و دیدنی تایلند محصولات متنوعی مانند اشیاء و نمادهای سنتی، وسایل قدیمی، لوازم دست دوم، پوشاک، کیف‌وکفش، صنایع دستی، خوراکی‌های خوشمزه، زیورآلات، منسوجات و... به فروش می‌رسند. این بازارهای رنگارنگ بیشتر اجناس خود را با قیمت‌های مناسبی به گردشگران عرضه می‌نمایند. مسافران از این بازارها سوغاتی‌های متنوع تایلند را خریداری می‌نمایند. شما در این سفر علاوه‌بر بازار، از فروشگاه‌های خیابانی نیز می‌توانید سوغات تایلند را تهیه نمایید. توجه داشته باشید، در هنگام خرید مراقب کلاهبرداران باشید تا اشیاء تقلبی را به جای اشیاء مرغوب و اصلی به شما نفروشند. در ادامه این مطلب انواع سوغات تایلند را بررسی خواهیم کرد.

سوغات تایلند

ابریشم تایلندی

یکی از زیباترین و بهترین سوغات تایلند که به دیگر کشورها نیز صادر می‌گردد، ابریشم تایلندی محسوب می‌شود. تایلند به دلیل نوع آب‌وهوای خاص و طبیعت سرسبزی که دارد، مکان مناسبی برای زندگی و رشد نوعی کرم ابریشم به شمار می‌آید. همین موضوع سبب گردیده است تا فرصتی برای این کشور فراهم شود تا در زمینه تولید ابریشم پیشرفت‌های زیادی داشته باشد. ابریشم‌های اصیل تایلندی از کیفیت بالایی برخوردار هستند و در غالب شال، روسری، کیف‌های ابریشمی و پارچه‌ به فروش می‌رسند.

معروف شدن ابریشم تایلندی مدیون تلاش‌های «جیم تامپسون» است. تامپسون، سرباز جنگ جهانی دوم بود که بعد از پایان خدمت سربازی در سال 1946 برای زندگی به تایلند مهاجرت می‌کند و شروع به تجارت ابریشم می‌نماید. موزه خانه جیم تامپسون بانکوک امروزه از جاذبه‌های توریستی این شهر به شمار می‌آید. برای خرید ابریشم اصیل می‌توانید به فروشگاه جیم تامپسون نیز مراجعه کنید، این فروشگاه پُر است از ابریشم‌های زیبا و رنگارنگ.

ابریشم تایلندی

طلا و جواهر تایلند

زیورآلات خاص و منحصربه‌فرد و دست‌ساز تایلندی بخش دیگری از بهترین سوغات تایلند محسوب می‌شود. هنرمندان تایلندی از ماهرترین افراد در زمینه ساخت زیورآلات دست‌ساز هستند. در این کشور انواع سنگ‌های قیمتی مانند یاقوت کبود، یاقوت سرخ، لعل و زیرکن (سنگی شبیه الماس) استخراج می‌شوند. هنرمندان تایلندی با کار روی این سنگ‌ها و برش آن‌ها طرح‌های زیبایی خلق می‌نمایند. همچنین در بازار زیورآلات، انواع طلا و نقره کار شده با کیفیت بالا و قیمت مناسب را می‌توانید خریداری کنید.

جهت خرید زیورآلات گردشگران در سفر به تایلند می‌توانند به جاده سیلوم مراجعه نمایند، در بازار این منطقه جواهرات متنوع و زیبایی به چشم می‌خورند که انصافاً انتخاب را برای خریداران مشکل خواهند کرد. علاوه‌بر زیورآلات، فنجان و ظروف نقره نیز در این بازارها به فروش می‌رسند. برای سفارش این سوغاتی بهترین مکان جاده ماهاسک، بیرون از منطقه سیلوم است که با خیال راحت می‌توانید به هنرمندان سفارش جنس مورد نظر را بدهید. اگر به طلا و نقره نیز علاقه نداشته باشید می‌توانید به سراغ بدلیجات بروید، این اجناس که در بازارهای تایلند به فروش می‌رسند از کیفیت خوبی برخوردار هستند.  

طلا و جواهر تایلند

ظرف‌های تایلندی

یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین صنایع دستی تایلند، ظروف تایلندی محسوب می‌شوند. این ظروف دست‌ساز که از جنس سفال ساخته شده‌اند، ظاهری بسیار ظریف و زیبا دارند و آن‌ها را با دقت زیادی رنگ‌آمیزی کرده‌اند. رنگ‌های به کار رفته در این ظروف، رنگ‌های شاد و چشم‌نوازی هستند و برای آنانکه عاشق اجناس خاص و خوش رنگ‌ولعاب هستند بهترین سوغات بهشمار می‌آید. علاوه‌بر کاربردی بودن این ظروف شما می‌توانید آن‌ها را به عنوان دیوارکوب نیز نصب نمایید و از زیبایی و رنگ‌های شاد آن لذت ببرید.

 

سفر به کشور تایلند با جاذبه‌های گردشگری فوق العاده دیدنی!

مجسمه‌های نماد تایلند

مجسمه‌های بودا و فیل از اصلی‌ترین نمادهای تایلند هستند که به عنوان یکی از بهترین سوغات تایلند نیز شناخته شده‌اند. این مجسمه‌های پرطرفدار در ابعاد مختلف با فلز، چوب و سفال ساخته می‌شوند. در سفرتان به تایلند حتماً از این سوغاتی‌های خاص و زیبا خریداری نمایید. تایلندی‌ها بودایی هستند به همین علت شما در بازار، مجسمه‌های بودایی ساخته شده از چوب و برنز را به وفور مشاهده می‌نمایید. به اعتقاد تایلندی‌ها مجسمه بودا شادابی و کامیابی به ارمغان می‌آورد. در خرید این نماد دقت کنید، طول آن بیشتر از 15 سانتی‌متر نشود، مجسمه‌های بزرگ‌تر اجازه خروج از تایلند را ندارند.

فیل به عنوان یک حیوان عظیم‌الجثه در بین مردم تایلند مورد احترام است، به همین علت از نماد این حیوان روی لباس، پارچه، کیف و... استفاده می‌نمایند. شما در گشت‌وگذار در بازارهای تایلند حتی شکلات‌هایی نیز به شکل فیل پیدا می‌کنید. اگر به شیرینی و شکلات علاقه دارید، از این سوغات نیز خرید نمایید. به‌طورکلی، فیل برای تایلندی‌ها به عنوان یک نماد خوش شانسی محسوب می‌شود. اگر تمایل داشتید می‌توانید این دو نماد را در سایزهای کوچک و از جنس برنز، نقره و طلا نیز تهیه و به عنوان سوغات یا یادگاری از سفر با خود به ایران بیاورید.

مجسمه‌های نماد تایلند

سس‌های خوشمزه تایلندی

 سس‌های تایلندی از ادوی‌های گیاهی خاصی تهیه می‌شوندشغ به همین علت طعم جالب و منحصربه‌فردی دارند. این سوغاتی خوشمزه پس از بازگشت از سفر طعم خوش غذاهای تایلندی را برای شما زنده خواهد کرد. اگر به غذاهای تند و تیز علاقه دارید از سس‌های تند نیز خرید نمایید. توجه داشته باشید این سوغاتی خوشمزه را با بسته‌بندی‌های تجاری خریداری کنید تا در فرودگاه و زمان خروج مشکلی نداشته باشید. فری شاپ واقع در فرودگاه بانکوک، سس‌ها را در بسته‌بندی‌های مناسب سفر به شما ارائه می‌دهند.

سس‌های تایلندی

ظروف مخصوص برنج تایلندی

ظروف برنج، ظروفی رنگارنگ در اندازه‌های متفاوتی هستند که با طرح‌های زیبا توسط مردم تایلند بافته می‌شوند و در بازار به فروش می‌رسند. این ظروف که به عنوان یک شیء تزیینی نیز می‌توانید از آن‌ها استفاده نمایید، برای نگه‌داری برنج خام استفاده می‌شوند، در نتیجه نمی‌توانید برنج پخته داخل آن‌ها بریزید. این سوغاتی جالب که از صنایع دستی تایلند به شمار می‌رود، برای مشکل پسندان و دوست‌داران هنر، هدیه مناسبی محسوب می‌شود.

ظروف برنج تایلندی

ادویه‌ جات خاص تایلندی

ادویه‌های پرطرفدار تایلندی، یکی از بهترین سوغات تایلند محسوب می‌شوند، زیرا علاوه‌بر اینکه طعم غذاهای تایلند را در خاطر شما زنده نگه‌ می‌دارهد، قابل حمل هستند و برای شما مشکلی ایجاد نمی‌کنند. نمونه این ادویه‌ها را در هیچ کجای دنیا پیدا نمی‌کنید، طعم بی‌نظیر غذاهای تایلندی هم به دلیل استفاده همین ادویه‌ها خاص و لذیذ است. ادویه‌ها را در هر کجای بازارهای تایلند می‌توانید خریدریا نمایید و با خود به ایران بیاورید.

ادویه‌ جات تایلندی

محصولات حصیری و سنتی تایلند

یکی از زیباترین صنایع دستی تایلند، محصولات حصیری هستند، این محصولات شامل، کیف، زیرلیوانی، کلاه، مبلمان، قاب عکس و... می‌شوند. سوغاتی‌های حصیری از گیاهان محلی تایلند مانند بوریا و بامبو تهیه می‌شوند و در فروشگاه‌های بزرگ می‌توانید انواع مختلف آن‌ها را خریداری نمایید. یکی از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین محصول حصیری، «یان لیپائو» نام دارد، این محصول یک کیف دستی است که از گیاه تاک سرخ جنوبی ساخته می‌شود.

محصولات حصیری و سنتی تایلند

اسپای مخصوص تایلندی

خدمات اسپا (ماساژ) در تایلند بسیار معروف هستند و عده زیادی از سراسر دنیا برای دریافت این خدمات و آموزش آن به تایلند سفر می‌نمایند. ماساژ تایلندی فقط یک فعالیت خاص نیست و به مواد اولیه مخصوصی نیاز دارد. در مراکز اسپا ابتدا بدن را با روغنی خاص چرب می‌نمایند و سپس ماساژ می‌دهند. پس از پایان ماساژ بدن را با صابون‌هایی می‌شویند که بسیار خوش عطر هستند و تا چند روز بوی خوش آن‌ها روی بدن باقی می‌ماند.

محصولات اسپا در تایلند بسیار معروف هستند و نمونه آن‌ها را از هیچ‌ کجا نمی‌توانید تهیه نمایید. به همین علت است که دوستان اهل فن ماساژ تایلندی، در بازگشت خود از این سفر این محصولات را خریداری می‌کنند. محصولات اسپا شامل، روغن نارگیل، شمع‌های معطر، صابون‌های معطر، محصولات لایه‌بردار (اسکراب)، انواع لوسیون، روغن‌های گیاهی و محصولات بهداشتی می‌شوند. پیشنهاد می‌کنیم بعد از یک روز گشت‌وگذار در تایلند با مراجعه به یکی از مراکز اسپا از این خدمات استفاده کرده و آرامش را تجربه نمایید.

اسپای مخصوص تایلندی

ظروف سفالی و سرامیکی

صنعت سرامیک در تایلند، به عنوان یک صنعت بسیار پر رونق و گسترده شناخته شده است. بنابراین می‌توان گفت یکی دیگر از بهترین سوغات تایلند، ظروف سرامیکی هستند که در دو نوع با نام‌های ظروف چینی Bencharong و ظروف سنگی Sangkhalok تولید می‌شوند. این ظروف به صورت کاسه، جام و حتی مجسمه‌های سرامیکی ساخته می‌شوند. روی کاسه‌ها و جام‌های سرامیکی، طرح‌های جالب و خاصی حکاکی شده‌اند، به همین علت بسیاری از مسافران از این ظروف به عنوان سوغات خرید می‌نمایند. در استان چیانگ مای (Chiang Mai) ظروف متنوعی را می‌توانید پیدا کنید، این ظروف در مغازه‌ها و فروشگاه‌های بزرگ به فروش می‌رسند.

ظروف سفالی و سرامیکی تایلندی

محصولات زیبای چوبی

تایلندی‌ها بسیار هنرمند هستند، آن‌ها با کنده‌کاری روی چوب نقوش بسیار زیبایی حک می‌نمایند که در عین زیبایی بسیار ارزشمند است. هنر حکاکی چوب را می‌توانید روی مبلمان، ظروف چوبی، لوسترها، آویزهای چوبی و مجسمه‌های ریز و درشت مشاهده نمایید. مطمئن باشید هر کدام از این آثار هنری گزینه خوبی برای سوغات محسوب می‌شوند. شهر چیانگ مای در تایلند به عنوان پایتخت مبلمان شناخته شده است و شما در بازارهای این شهر آثار متنوعی از اثاثیه و مبلمان چوبی می‌توانید پیدا کنید. این آثار هنری از چوب گیاه ساج ساخته می‌شوند. فروشندگان در این بازارها با حمل‌ونقل بین‌المللی آشنا هستند، بنابراین نگران حجم و وزن زیاد این هنر زیبا نباشید، شما به راحتی می‌توانید محصول دلخواهتان را خریداری نمایید و به خانه بیاورید.

محصولات چوبی تایلند

کوسن‌های تایلندی

کوسن‌های زیبای تایلند، نمادی از تعهد مردم بر فرهنگ و آداب‌ورسوم کهن کشورشان به شمار می‌آید. این سوغاتی‌های رنگارنگ و زیبا بسیار نرم و سبک هستند و بهتر است آن‌ها را از دست‌فروشان محلی خریداری نمایید. کوسن‌های تایلندی با کیفیت بالایی که دارند سوغات مناسبی به نظر می‌آیند و سالیان سال خاطره سفر شما را برایتان زنده خواهند کرد.

جاهای دیدنی تایلند - آشنایی با 22 جاذبه گردشگری تایلند که ایرانیان عاشق آنند.

نوشیدنی‌های تایلندی

نوشیدنی‌هایی که در تایلند درست می‌شوند بسیار گوارا و خوشمزه هستند. در جزیره کوساموئی، نوشیدنی از نیشکر تهیه می‌شود که طعمی متفاوت دارد. شما می‌توانید این نوشیدنی را در هتل‌هایی که غرفه این محصولات را دارند نیز خریداری و میل نمایید. اگر بخواهید از این نوشیدنی به عنوان سوغات به ایران ببرید، دقت کنید مایعات بیشتر از 100 میلی‌لیتر باید در قسمت بار هواپیما قرار بگیرند، بنابراین در بسته‌بندی آن دقت نمایید.

نوشیدنی‌های تایلندی

ظروف دکوری تایلند

ظروف دست‌ساز تایلندی که از جنس سرامیک هستند و هنرمندان تایلندی روی آن نقش‌ونگار زیبایی زده‌اند را می‌توان به عنوان یک ظرف زیبای دکوری درنظر گرفت. علاوه‌بر این در تایلند ظروف بسیار خاصی از جنس سفال، نقره و چوب می‌توانید خریداری نمایید. ظروف مخصوص تایلندی در فروشگاه‌های بزرگ و بازارهای محلی به فروش می‌رسند. تایلندی‌ها علاقه خاصی هم به ظروف عتیقه دارند، شما اگر طالب این نوع اجناس باشید به فروشگاه‌های معتبر مراجعه نمایید و گول شیادان دست‌فروش و خیابانی را نخورید.

معابد شگفت انگیز تایلند - معبدهای شگفت انگیزی که باید ببینی!

چترهای تایلندی

یکی از زیباترین و بهترین سوغات تایلند، چترهای زیبا و رنگارنگ هستند که در سایزها و رنگ‌های شاد در بازار موجود هستند. جنس این چترها از بامبو، پنبه، کاغذ و حتی ابریشم است و می‌توانید از آن‌ها به عنوان یکی از اشیاء تزئینی خانه استفاده کنید. چترهای تایلندی بیشتر جنبه تژئینی دارند، بجز چترهای بامبو که برای زیر باران مناسب هستند، الباقی چندان از خیس شدن جلوگیری نمی‌کنند. مدل ابریشمی این چترها قیمت بالاتری نسبت به دیگر مدل‌ها دارد.

چترهای تایلندی

کاسه‌ های مخصوص مدیتیشن

کاسه‌های مدیتیشن، کاسه‌های فلزی هستند که به کاسه‌های آوازه‌خوان (Singing bowl) نیز معروفند. این اجناس یک دسته‌هایی مانند دسته هاون دارند که به کمک آن ضربه آرامی به کاسه می‌زنند و از کاسه صدای ممتد و جالبی بلند می‌شود. به دلیل آرامشی که این صدای تولید شده دارد، نام این کاسه‌ها را کاسه مدیتیشن گذاشته‌اند. بوداییان در مراسمات خود معمولاً از این کاسه‌ها استفاده می‌نمایند. این ظروف که اصالتاً متعلق به منطقه تبت است، در بین مردم تایلند بسیار محبوب است. شما در اغلب بازارهای محلی می‌توانید این سوغاتی جالب را خریداری نمایید، این سوغات نمادی از فرهنگ مردم تایلند محسوب می‌شود.

کاسه‌ های مدیتیشن تایلندی

میوه ‌های عجیب و جدید تایلندی

یکی از جذابیت‌ها در هر سفر، چشیدن طعم غذا و میوه‌های کشور مقصد محسوب می‌شود. میوه‌های استوایی تایلند، شکل عجیبی دارند و اغلب بوی خوشی ندارند اما طعم خاص و متفاوتی دارند. با گشت‌وگذار در بازارهای محلی می‌توانید این میوه‌ها را خریداری نمایید. انواع این میوه‌ها شامل میوه اژدها، خربزه شاخدار، پشن فروت، لنگان، چری مویا، جک فروت، پاپایا، ترگیل، دوریان، رامبوتان و... می‌شوند. در سفر خود به این کشور حتماً از این میوه‌ها امتحان نمایید و به عنوان سوغات نیز خرید کنید. این سوغاتی را در ساعات آخر سفر تهیه نمایید و در کیسه‌های زیپ‌دار بگذارید تا سالم به مقصد برسند.

میوه ‌های عجیب و جدید تایلندی

کیف‌ های دست ‌دوز تایلندی

کیف‌های رنگارنگ و دست‌دوز تایلندی از بهترین سوغات تایلند محسوب می‌شوند، لباس‌های محلی تایلند بدون این کیف‌ها جلوه خاصی ندارند. این کیف‌ها معولاً از جنس چرم طبیعی یا پارچه هستند و روی آن‌ها طرح فیل دوخته شده است. این کیف‌های زیبا با رنگ‌های شاد و طرح‌های جالب به عنوان سوغات گزینه مناسبی به شمار می‌آیند. اگر به صنایع دستی علاقه دارید در شهر بانکوک انواع مختلف آن را می‌توانید خریداری کنید و با لباس‌هایتان سِت کنید.

چای کشور تایلند

تنوع نوشیدنی چای در تایلند بسیار زیاد است و شما انواع مختلف این نوشیدنی را از فروشگاه‌های مختلف و بازار می‌توانید تهیه نمایید. بهترین چای تایلند، چای متوم، چای آبی و چای پیور به شمار می‌آید. در کافه‌های تایلند نیز انواع مختلف چای سرو می‌شود و از محبوب‌ترین آن‌ها می‌توان چای شیر را نام برد. طعم چای شیر که به آن چاین نیز می‌گویند بسیار گواراست، پیشنهاد می‌کنیم حتماً از این چای به عنوان سوغات خریداری نمایید. در تایلند بسته‌های مخلوط چای شیر برای سوغات، طرفداران بسیاری دارد.

چای کشور تایلند

لباس‌های محلی زیبا

تایلندی‌ها مانند تمام مردم در سراسر دنیا لباس‌های محلی و سنتی مخصوص به خود را دارند. این لباس‌های زیبا طرح‌های متنوعی دارند و در دو نوع زنانه و مردانه موجود هستند. لباس‌های مردانه در دو مدل آستین بلند و آستین کوتاه در بازار به فروش می‌رسند. در بین لباس‌های زنانه دامن‌های مجلسی با پارچه‌های زیبای طرح‌دار و رنگارنگ نیز مشاهده می‌شوند. در منطقه شمالی تایلند، لباس‌های خاص و زیبای محلی را می‌توانید مشاهده نمایید، به این لباس‌ها، لباس شمالی (Northern Clothes) هم می‌گویند. یکی از مدل‌های خاص این لباس که طرفداران زیادی دارد با نام «موهوم» شناخته می‌شود. لباس‌های محلی را می‌توانید از فروشگاه‌های و مغازه‌های مختلفی تهیه نمایید اما با خرید از فروشگاه‌های معتبر، می‌توانید سوغات باکیفیت و مناسبی خرید نمایید.

لباسهای محلی تایلندی

مرواریدها

مروارید تایلندی از معروف‌ترین و بهترین سوغات تایلند به شمار می‌آید و مناسب‌ترین گزینه برای خرید سوغاتی محسوب می‌شود. این مروارید‌های طبیعی درخشش و ابعاد متناسبی دارند و به صورت گردنبندها و زیورآلات زیبا به فروش می‌رسند. در محله‌های بانکوک می‌توانید مرواریدهای ارزان‌تری پیدا نمایید. فرآیند تولید این مرواریدها 8 ماه تا 2 سال طول می‌کشد و به رنگ سیاه و کرم موجود هستند.

ظرف هوی چو

این ظروف خاص و جالب سوغاتی منحصربه‌فردی برای دوست‌داران هنر محسوب می‌شوند. ظرف هوی چو از نوعی خرچنگ ساخته می‌شود و مانند دیگر طروف تایلندی طرفداران بسیاری دارد.

ظرف هوی چو

ظرف چانگ لون

تایلندی‌ها مردم هنرمندی هستند، ظرف چانگ لون یکی دیگر از هنرهای مردم این سرزمین به شمار می‌آید. این ظرف را که با پختن نارگیل در کوره می‌سازند، از سوغاتی‌های خاص تایلند محسوب می‌شود.

شیرینی خائولام تایلند

شیرینی خوشمزه خائولام، یک خوراکی خوشمزه تایلندی است که از کرم نارگیل، شیره برنج و شکر  تهیه می‌شود. این شیرینی که در نی‌های بامبو پخته می‌شود، طرفداران بسیاری دارد و به عنوان یک سوغات می‌توانید آن را تهیه نمایید.

شیرینی خائولام تایلند

کلام آخر

کشور تایلند، سوغاتی‌های متنوع و جالب بسیاری دارد که در این مطلب به بخشی از آن اشاره شد. شما در سفر به تایلند از فروشگاه‌های بزرگ، بازار محلی و مراکز خرید می‌توانید سوغات تایلند را خریداری نمایید. اگر در زمان جشنواره بزرگ تایلند به این کشور سفر کردید می‌توانید با تخفیف ویژه‌ای از فروشگاه‌ها خرید کنید. نماد جشنواره کیف قرمز است، هر فروشگاهی که این علامت را روی درب نصب کرده باشد، به گردشگران تخفیف‌های خوبی می‌دهد. جشنواره تایلند از 15 ژوئن (اواخر خرداد) تا 15 آگوست(اواخر مرداد) برگزار می‌گردد. شما در سفر به تایلند و در گشت‌وگذارهای در بازار و مراکز خرید چه سوغاتی‌های دیگری را مشاهده کرده‌اید؟ حتماً تجربه خرید سوغات تایلند را با ما به اشتراک بگذارید. به نظر شما کدام سوغاتی برای ما ایرانی‌ها جذاب‌تر و جالب‌تر است؟

سوالات متداول

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
تمام چیزی که درباره طاق بستان به شما نمی‌گویند
تمام چیزی که درباره طاق بستان به شما نمی‌گویند
بیشتر بخوانید
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
چگونه مهمان مهمانسرای امام رضا شویم؟
چگونه مهمان مهمانسرای امام رضا شویم؟
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.6 از 5 | از 100 کاربر