لوکس ترین شهرهای شمال

زمان مطالعه: 4 دقیقه
بروزرسانی: 1402/11/14
بازدید: 17993
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

در میان شهرهای سه استان گلستان، مازندارن و گیلان بعضی از شهرهای شمالی به واسطه ورود ثروتمندان و ساخت و سازهای ویلاها، مجتمع های اقامتی لوکس، مراکز تفریحی و تجاری متعدد به شهرهایی مدرن و گرانقیمت تبدیل شده اند از جمله این شهرها میتوان به منطقه متل قو، رامسر، بابلسر اشاره کرد. در ادامه مقاله به معرفی جاذبه های و تفرجگاه های این شهرها خواهیم پرداخت.

شمال ایران - اطلاعاتی کامل در رابطه با شمال ایران را در لینک مطالعه نمایید. 

متل قو

متل قو، لوکس ترین شهر مازندران : 

متل قو یا سلمانشهر منطقه ای است با جاذبه های دیدنی و مجتمع های لوکس و مدرن که توسط جوانان پایتخت نشین نیز بسیار مورد استقبال است و در بیشتر روزهای سال علی‌الخصوص در روزهای تعطیل، این شهر پر مسافر است. پیش از انقلاب سلمانشهر به واسطه وجود متلی به نام قو به متل قو شهرت داشت اما بعد از انقلاب به سلمانشهر تغییر کرد اما اکنون باز هم به همان متل قو این شهر در میان مردم رایج است. متل قو مناسب گردشگرانی است که تمایل دارند با اقامت در یک منطقه از وجود دریا، جنگل و کوهستان همزمان لذت ببرند و بتوانند به راحتی ویلا و سوئیت دربست اجاره کنند و در اختیار داشته باشند. وجود سه برج با معماری مدرن در بلوار ساحلی به نمادی از این شهر پرگردشگر تبدیل شده اند. با شروع ساخت پروژه الماس قو خاورمیانه این شهر رونق مجددی گرفت. 

متل قو

این پروژه که از دو برج 25 طبقه ای و یک برج 38 طبقه ای تشکیل شده است با جدیدترین متد مهندسی ساخته شده است که دو برج آن کاربری مسکونی و تجاری دارد و برج 38 طبقه ای شامل هتل پنج ستاره است، در این برج ها 4 پنت هاوس 870 متری و یک پنت هاوس منحصر به فرد و استثنایی در کشور به متراژ 1700 متر که به زیباترین شکل آراسته شده است وجود دارد، لابی با شکوه و مجلل 604 متری که از مرغوب ترین سنگ های ایتالیایی تزیین شده است چشم نوازی میکند، دو کابین از 79 آسانسور تعبیه شده در این برج ها دارای کابینی از جنس طلا ساخته شده اند. در فاصله بین برج ها هتل و زمین تنیس، فوتبال و فروشگاه و رستوران نیز قرار دارد.اما دیدنی های متل قو فقط به برج های عظیم زاده ختم نمیشود بلکه کافی است تا کمی روحیه اکتشافی داشته باشید که بتوانید از چالش های عبور از غار آبی دانیال لذت ببرید. 

متل قو

 جاده های شمال - معرفی زیباترین جاده های شمال کشور ایران

غار دانیال، چالشی در سلمان شهر

غار دانیال دومین غار آبی  از نظر وسعت در ایران است که در روستای دانیال در نزدیکی سلمانشهر واقع شده است. این غار دارای یک دالان اصلی به طول 1500 متر است نکته ای که باید برای رفتن به این غار در نظر داشته باشیداین است که باید بدانید از همان ابتدای مسیر باید دل به آب بزنید و از آب عبور کنید و در قسمت هایی نیز باید شنا کنید رودخانه غار از ابتدا تا انتهای آن در حال جریان است و دمای درون غار هرچه قدر بیشتر پیش بروید کمتر میشود. در بعضی از گذرگاه های غار آبی دانیال با بارش باران حوضچه هایش پر آب تر میشود و عمق آب آن ها بالاتر میاید و تقریبا گذر از آن ها غیر ممکن میشود. در حدود 300 متر پس از حوضچه اول به محل زندگخفاش ها میرسید لطفا به آن ها سنگ و دیگر اشیاء پرتاب نکنید زیرا این غار محل زندگی آن هاست و شما مهمان آن ها هستید در سال های اخیر به واسطه ورود بازدید کنندگان از این غار جمعیت خفاش ها به دلیل آزارهای بازدید کنندگان به طور قابل ملاحظه ای کاهش یافته است. 

متل قو

پلاژهای ساحلی متل قو

در پلاژهای ساحلی متل قو میتوانید از امکاناتی که فراهم کرده اند استفاده کنید و اگر به تفریحات آبی علاقه دارید فرصت خوبی است تا دلی از عزا دربیاورید و لذت جت اسکی و قایق سواری را تجربه کنید. در متل قو ویلاها و سوئیت های متعددی برای اجاره مسافران وجود دارد ویلاهای اجاره ای با امکانات مختلف و اجاره بهای متفاوتی هستند و اگر قصد داشته باشید در یک ویلا  استخردار و یا ویلا دوبلکس اقامت داشته باشید به راحتی میتوانید اقدام به اجاره ویلا در متل قو کنید .

رامسر

رامسر، نگینی در دل مازندران

شاید از نگاه بسیاری رامسر نوستالژیک ترین شهر در بین شهرهای شمالی باشد. وجود هتل قدیم رامسر و بلوار زیبای کازینو که بعد از انقلاب به بلوار معلم تغییر نام داده شده علت نوستالژیک بودن این شهر است و میتوان گفت که هر مسافری که به رامسر سفر کرده باشد در مقابل پلکان هتل قدیم رامسر عکس یادگاری گرفته. طبیعت سرسبز رامسر، طراحی فضای سبز شهری به زیباترین شکل، نزدیکی دریا و جنگل، امکانات رفاهی و تفرجگاه های متعدد از علل محبوبیت رامسر در بین مسافران است.
دیدنی های رامسر فقط به مرکز آن ختم نمیشود بلکه منطقه ییلاقی آن از جمله جواهرده که بسیار زیبا و خوش آب و هواست در تابستان با هوای خنکی که در آن حاکم است انتخاب بیشتر مسافران برای گردش میباشد. جنگل دالخانی رامسر که به دالان بهشت شهره است در فاصله 30 کیلومتری از رامسر واقع شده است. مه غلیظی در این جنگل چشم نوازی میکند و برای مسافران جذابیت فوق العاده ای دارد. اگر قصد سفر به رامسر را دارید پیشنهاد ما به شما این است که قبل از سفر ویلای خود را رزرو نمایید زیرا رامسر در روزهای تعطیل سال پرمسافر است و ممکن است در پیدا کردن اقامتگاه به مشکل برخورید برای اینکار میتوانید از سایت اجاره ویلا رنتی جا استفاده کنید و از طریق صفحه اجاره ویلا در رامسر با توجه به شرایط خود ویلا و سوئیت مد نظر را انتخاب کنید.

بابلسر

بابلسر

بابلسر یکی دیگر از شهرهای ساحلی استان مازندران است که به واسطه عبور رودخانه بابل رود از میان شهر جذابیت بی نظیری دارد. بابل رود پر آب که از کوه های البرز در سواد کوه سرچشمه میگیرد و از دو شهر بابل و بابلسر عبور میکند شهر بابلسر را به دو قسمت شرقی و غربی تقسیم کرده است که دو قسمت شهر توسط پل به هم ارتباط داده شده اند. در بابلسر شهرکی لوکس و ساحلی ساخته شده است که به شهرک خزرشهر مشهور است. این شهرک که مکانی است برای ثروتمدان یکی از لاکچری ترین مجموعه ها در کشور به حساب می‌آید. خزرشهر در فاصله 6 کیلومتری از بابلسر و در مسیر فریدون کنار قراردارد و برای ورود به آن باید کارت ورود داشته باشید یا به عنوان مهمان یکی از ویلا ها وارد شوید. این شهرک مجلل و دنج امکانات رفاهی و تفریحی فراوانی دارد و اگر تمایل داشته باشید تا در یکی از ویلاهای شهرک خزرشهر و یا در شهر بابلسر اقامت داشته باشید میتوانید با مراجعه به صفحه اجاره ویلا در بابلسر سایت رنتی جا به راحتی ویلای مد نظر خود را رزرو نمایید.

بابلسر

جنگل ناهار خوران گرگان - یکی از زیباترین و خاص ترین مناطق شمال کشور به حساب می آید.

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
دریاچه شورابیل اردبیل | معرفی امکانات + تفریحات اطراف دریاچه
دریاچه شورابیل اردبیل | معرفی امکانات + تفریحات اطراف دریاچه
بیشتر بخوانید
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
تفریحات رایگان تهران برای گذراندن اوقات فراغت در تعطیلات
تفریحات رایگان تهران برای گذراندن اوقات فراغت در تعطیلات
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.9 از 5 | از 112 کاربر