جاهای دیدنی ارمنستان

زمان مطالعه: 3 دقیقه
بروزرسانی: 1402/12/05
بازدید: 5733
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

ارمنستان کشوری کوچک، در همسایگی شمال کشور ایران قرار دارد و به دلیل داشتن طبیعت زیبا و دلپذیر، دریاچه ها و جاذبه های تاریخی، افراد بسیاری را به خود جذب می کند. خیابان های زیبا، ساختمان های قدیمی و گران قیمت و درختان بلند این شهر شبیه به شهر زیبای پاریس است. این کشور قدمت دور و درازی دارد از این رو آثار تاریخی فراوانی در آن وجود دارد. ارمنستان، یکی از کشورهای شگفت‌انگیز و جذاب در منطقه‌ی قفقاز است. این سرزمین کوهستانی که به زبان ارمنی به نام "هاياستان" شناخته می‌شود، با تاریخ و فرهنگ غنی خود، هر کسی را که به دنبال تجربه‌ی سفری متفاوت و هیجان‌انگیز است، مجذوب خود می‌کند. در ادامه تمامی جاهای دیدنی ارمنستان را معرفی می کنیم تا از این کشور همسایه بیشتر بدانید. 

آنچه در ادامه مطلب خواهید خواند

  1. جاهای تفریحی ارمنستان
    1. هاختاناک یا پارک جنگلی پیروزی ارمنستان
    2. پارک ملی دلیجان ارمنستان
    3. تماشای قوهای زیبا را در دریاچه مصنوعی قو ارمنستان از دست ندهید
    4. باغ وحش ارمنستان با 200 گونه جانوری، تجربه ای جدید
    5. دنیای آبی ارمنستان، تجربه یک روز مهیج
    6. زاخکازور یا دره گل ارمنستان، منظره ای شبیه به کارت پستال
  2. جاذبه های گردشگری تاریخی ارمنستان
    1. تماشای خاچکاری در قبرستان نوراتوس ارمنستان
    2. تله کابین بال های تاتو ارمنستان، هیجان در ارتفاع
    3. دریاچه آب شیرین سوان ارمنستان، منظره ای از یک رویا
    4. کلیسای گریگورلو ساوریچ، بزرگترین کلیسای ارمنی ها 
    5. گارنی ارمنستان، معبدی به جا مانده از دوران پیش از مسیحیت
    6. پل افسانه ای شیطان ارمنستان، مرموز و دیدنی
    7. کلیسا جامع سنت گریگور روشنگر ارمنستان، روایتی از فرهنگ یک ملت
    8. مجسمه مام، نگهبان ارمنستان
    9. پله نوردی در کاسکاد یا هزار پله ارمنستان را از دست ندهید
    10. یادمان نسل کشی ارمنی ها
    11. بدون رفتن به صومعه سنگی گغارد سفر شما ناقص است
    12. موزه مانتا داران ارمنستان، موزه دست نویسان باستانی
    13. موزه تاریخ ارمنستان ، روایتی از تاریخ ارمنی
    14. زوارتنوس، تخت جمشید ارمنستان
    15. موزه مارتیروس ساریان ارمنستان
  3. خیابان گردی در ارمنستان
    1. قدم زدن در مهم ترین و زیباترین میدان ارمنستان
  4. مراکز خرید ارمنستان
    1. مرکز خرید باغ دالما ارمنستان
    2. پاساژ بزرگ ایروان مال ارمنستان
    3. مرکز خرید مترونوم ارمنستان
    4. بازار ورنیساژ ارمنستان

ارمنستان

جاهای تفریحی ارمنستان

ارمنستان، کشوری با تاریخ و فرهنگ بسیار غنی، دارای جاذبه‌های گردشگری فراوانی است که هر ساله گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند. این سرزمین که در قفقاز قرار دارد، با مناظر طبیعی زیبا، شهرهای تاریخی و آثار باستانی بی‌نظیر، یک مقصد تفریحی محبوب برای علاقه‌مندان به سفر و کاوش است. بازدید از پایتخت ارمنستان، شهر ایروان، اولین مقصدی است که به ذهن می‌رسد. با کاتدرائل‌های گرگوریان و آستپانوس، موزه‌های تاریخی، بازارهای محلی پر شور و سایر جاذبه‌های این کشور، ارمنستان را به یک مقصد بی‌نظیر برای گردشگران تبدیل کرده است.

پارک عشاق

هاختاناک یا پارک جنگلی پیروزی ارمنستان

یکی از جاهای دیدنی ارمنستان پارک پیروزی ارمنستان یا هاختاناک است که بالای هزار پله یا کاسکو قرار دارد. این پارک در یک محدوده بزرگ جنگلی قرار گرفته و نمای زیبایی از شهر ایروان را به نمایش گذاشته است که علاوه بر دیدن زیبایی های آن امکان تفریح نیز در آن وجود دارد. مجسمه مام، یکی از نماد های مهم ارمنستان نیز در این مکان قرار دارد اگر قصد سفر به این منطقه را دارید این مکان را از دست ندهید. این پارک در منطقه کاناکر زیتون، خیابان مانومنت قرار دارد. این پارک چند رستوران کوچک و شهربازی دارد که در آن ها موسیقی زنده نیز اجرا می شود. این پارک مناظر زیبایی دارد و رفتن به آن قطعا لذت بخش خواهد بود. در بخشی از آن وسایل تفریحی برای کودکان و نوجوانان وجود دارد.

هاختاناک

پارک ملی دلیجان ارمنستان

این پارک با مساحت 240 متر در استان تاووش قرار دارد و به دلیل تنوع زیستی و چشم انداز زیبای طبیعی چشمه های درمانی و آثار تاریخی مورد استقیال بسیاری از گردشگران قرار گرفته است.  در این پارک بیش از 1000 گونه گیاه وجود دارد. صومعه های تاریخی و طبیعت خاص این پارم آن را به یکی از جذاب‌ترین مکان ها برای نفریح در ارمنستان تبدیل کرده است.

پارک ملی دلیحان

تماشای قوهای زیبا را در دریاچه مصنوعی قو ارمنستان از دست ندهید

دریاچه مصنوعی قو یکی از زیباترین مناظر در ارمنستان است که در نزدیکی خانه اپرا واقع شده است. این دریاچه مصنوعی در سال 1963 ساخته شده که به افتخار چایکوسکی به این اسم نامیده شد. تندیس زیبای آرنو و مجسمه ملودی نیز در اطراف این دریاچه جذابیت این مکان را بیشتر کرده است. این دریاچه زیبا در زمستان یخ میزند و برای تفریح های مانند پاتیناژ مناسب است. دریاچه قو از فصل بهار تا نزدیکی پاییز میزبان قوهای زیبا است. در فصل تابستان تماشای قوهای دریاچه به صرف بستنی، فستیوال ها و کنسرت های روباز (مانندکنسرت کانیه وست) حال و هوای فوق العاده ای دارد.

دریاچه قو

باغ وحش ارمنستان با 200 گونه جانوری، تجربه ای جدید

آیا دیدن حیات وحش برای شما جذاب است؟ باغ وحش ارمنستان در سال 1940 تاسیس شده است که حدود 200 گونه جانوری در خود جای داده است. باغ وحش ارمنستان گنجینه ای منحصر بفرد از میراث طبیعی ارمنستان است که بستر مناسبی برای شناخت 2750 حیوان را محیا کرده است. تماشای خرس قهوه ای، گوسفند وحشی، فیل هندی و شیرهای آفریقایی را در کنار برنامه بستی باغ وحش را نباید از دست داد.

باع وحش های ایروان

دنیای آبی ارمنستان، تجربه یک روز مهیج

دنیای آبی ارمنستان بزرگترین مرکز تفریحی ورزشی ارمنستان است که در اطراف شهر ایروان ساخته شده است. این پارک دارای دو بخش پارک آّبی سرپوشیده و پارک آبی تابستانی می باشد. این مجموعه تفریحی ورزشی در سال 2001 افتتاح شد. امکانات این پارک در زمستان و تابستان متفاوت است.  امکانات پارک آبی سرپوشیده دنیای آبی ارمنستان: این پارک دارای دو استخر بزرگ، استخر معمولی، سرسره های آبی، استخر مخصوص کودکان و امکانات دیگر است. پارک سرپوشیده در تمام ایام سال جز ایام تعطیل باز است. بزرگترین استخر آن در فصل زمستان به یک اسکیت یخی تبدیل می شود. دو استخر وسیع و یک استخر بچه گانه در پارک آّبی سرپوشیده وجود دارد. هتلی با 29 اتاق، باشگاه بدنسازی، صخره نوردی و مرکز توان بخشی است.

دنیای آبی ایروان

پارک آبی روباز دنیای آب ایروان: این پارک در ماه های گرم سال از خرداد تا شهریور فعال است که شامل دو استخر بزرگ، استخر مخصوص کودکان، سرسره بازی، و انواع نوشیدنی و غذاهای گریل شده می باشد. قهوه های آن فوق العاده است حتی رستوران 120 نفری نیز دارد و موسیقی زنده در آن اجرا می شود.

پارک آبی روباز

زاخکازور یا دره گل ارمنستان، منظره ای شبیه به کارت پستال

دره گل یا زاخکازور شهری زیبا و توریستی با جمعیت ۱۷۰۰ نفر در پنجاه کیلومتری شمال ایروان قرار دارد. این شهر به دلیل داشتن پیست اسکی و چشمه های آب شیرین معدنی از جمله جاهای دیدنی معروف ارمنستان است این چشمه در فصل بهار و تابستان نظر گردشگران را به خود جلب می کند و زیبایی بسیار مسحور کننده ای دارد، جالب ترین ویژگی در رابطه با چشمه های شیرین دره گل ها این است که  در فصل زمستان و سرما یخ می زنند و گردشگران تور ارمنستان می توانند علاوه بر اسکی و تفریحات شبانه از  موتور و سورتمه نیز استفاده کنند. اگر قصد سفر به زاخکازور را دارید زمانی را هم به سالن بزرگ ورزشی این شهر اختصاص دهید که در آنجا می توانید از استخر آب گرم به طول ۵۰ متر و فضای فرهنگی آن استفاده کنید و لذت ببرید.

دره گل ایروان

جاذبه های گردشگری تاریخی ارمنستان

ارمنستان با ثروت‌های تاریخی فراوان خود، برای علاقه‌مندان به سفر و شناخت اشیا باستانی، یک مقصد بی‌نظیر است که تجربه‌ی منحصر به فردی را در دل زمان و تاریخ به ارمغان می‌آورد. ارمنستان یکی از کشورهایی است که جاذبه‌های تاریخی و مذهبی بسیاری دارد. اولین کشوری که دین مسیحیت را دین ملی خود اعلام کرد، ارمنستان بود به همین علت دارای مساجد و کلیساهایی است که از سالیان دراز در این کشور بنا شده‌اند. در ادامه معرفی کاملی از جاهای دیدنی تاریخی ارمنستان خواهیم داشت.

تماشای خاچکاری در قبرستان نوراتوس ارمنستان

قبرستان نوراتوس در نزدیکی دریاچه سوان و ۹۰ کیلومتری شهر ایروان قرار دارد و به خاطر وجود هزاران خاچکاری شهرت بسیاری دارد. خاچکار سنگ هایی می باشند که نقش صلیب بر روی آن ها حکاکی شده است و بر روی این سنگ ها نقش های بسیار زیبا و خاص، تراشیده شده است، این گورستان متعلق به قرون وسطی می باشد و برای مردم محلی این مکان بسیار مقدس است. داستان های عجیبی در رابطه با این گورستان وجود دارد که امروزه مراسم های خاصی که ریشه در این داستان ها دارند، در آن جا برگزار می شود. یکی از داستان ها به قرن نوزدهم بازمی گردد و مربوط به قبری است که تکه های شیشه بر روی آن وجود دارد. این قبر متعلق به راهبی می باشد که مسئول برگزاری مراسم تدفین در قبرستان نوراتوس بود.

معرفی شهر سوان - آشنایی با شهر زیبای سوان واقع در ارمنستان!

ایروان

تله کابین بال های تاتو ارمنستان، هیجان در ارتفاع

تله کابین بال های تاتو طولانی ترین تله کابین بدون توقف جهان می باشد. این تله کابین به طول 5.7 کیلومتر می باشد که از روستای هالیدوز تا روستای تاتو امتداد دارد. در سال 2010 این تله کابین رسما در گینس ثبت شد و رئیس جمهوران ارمنستان اولین مسافران این تله کابین بود. سرعت این تله کابین 37 کیلومتر بر ساعت است و حدود 10 دقیقه طول می کشد تا تمام این مسیر را طی کند. در طول مسیر میتوان از مناظر زیبا نهایت لذت را برد. برای افراد محلی این تله کابین رایگان است. با توجه به شلوغی آن برای بازدید باید کمی زودتر در آن جا حاضر باشید تا به موقع سوار آن شوید.

تله کابین بال های تاتو

دریاچه آب شیرین سوان ارمنستان، منظره ای از یک رویا

این دریاچه در شمال شرقی ارمنستان در استان گغارکونیک قرار دارد و یکی از بزرگترین دریاچه های کوهستانی آب شیرین و بزرگترین دریاچه قفقاز و از جاهای دیدنی ارمنستان است. قدمت این دریاچه به 20 تا 35 هزار سال بیش می‌رسد که حاصل 36 جویبار مختلف می باشد. آب و هوای دریاچه در تابستان بی نظیر است. علاوه بر لذت بردن از تفریحات کنار دریاچه میتوانید از مکان های تاریخی اطراف آن نیز بازدید کنید. دریاچه در منطقه زیبایی قرار دارد که به پارک ملی تبدیل شده است و تفریحاتی مانند ماهی گیری، پاراگلایدر، کایف، شنا و  موج سواری از تفریحات محبوب در این مکان است. در اطراف این منطقه روستای نرکین گتاشن، صومعه هایراواک، قبرستاننوراتوس، قلعه آدزبرد قرار دارد که می‌توان در یک روز تمام آن را بازدید کرد، البته اگر از آن سیر شوید. 

دریاچه آب شیرین سوان

کلیسای گریگورلو ساوریچ، بزرگترین کلیسای ارمنی ها 

کلیسای گریگورلو ساوریچ اسقف اعظم (زان اول) به مناسبت 1700 امین سالگرد مسیحیت دستور ساخت کلیسایی مجللی را داد که این کلیسا امروزه یکی از بزرگترین کلیساهای کشور ارمنستان است. بد نیست بدانید که ساخت این کلیسا 21 سال به طول انجامیده و مساحت کلی این مجموعه حدود 4 هزار متر مربع می باشد، همچنین باید بدانید که ارتفاع بلندترین بخش کلیسای گریگورلو ساوریچ  به 54 متر می رسد، در ساخت بنای این کلیسا از سنگ دوف استفاده شده است و برخی از ستون های آن از جنس طلا می باشند. در این کلیسا بخش های مختلفی وجود دارد که یکی از مهم ترین آن ها کتابخانه کلیسا می باشد، که در آن کتب دینی و یادبود های مربوط به این کلیسا نگهداری می شود، در قسمت شرقی کلیسا نیز ناقوس ها قرار دارند. ارامنه کشور ارمنستان، کلیسای گریگورلو ساوریچ را یکی از مکان های مهم و بسیار مقدس می دانند و از این رو بسیاری از مراسم های مذهبی و دینی خود را در آن جا برگزار می کنند، توجه داشته باشید که به هنگام انجام مراسم امکان بازدید از این مجموعه وجود ندارد. در سال 2000 میلادی پیکر گریکر لوساوریچ مقدس همان کسی که کلیسا به نام اوست در شهر ایروان پیدا و توسط اسقف اعظم گارگین دوم از واتیکان به این کلیسا آورده شد و در جایگاهی مخصوص روبروی در اصلی کلیسا به خاک سپرده شده است.

کلیسای گریگورلو

گارنی ارمنستان، معبدی به جا مانده از دوران پیش از مسیحیت

این معبد تنها بنای جا مانده از دوران پیش از مسیحیت است به همین دلیل یکی از مهم ترین آثار تاریخی کشور ارمنستان به شمار می آید و جایگاه خاصی برای ارامنه دارد تا جایی که مدت زیادی نماد آن روی اسکناس های این کشور به چاپ می رسید. معبد گارنی پیش از آن که مردم ارمنستان به دین مسیحیت ایمان آورند، نیایشگاه مهرپرستان یا مهرابه بوده است. (مهر پرستی آیینی که پیروان آن "میترا" ایزد ایران باستان را ستایش می کردند) پس از ورود دین مسیحیت به ارمنستان کلیساها بر روی صومعه و نیایشگاه‌ها بنا شد و امروزه دیگر خبری از صومعه و نیایشگاه های باستانی نیست. این معبد در ۳۶ کیلومتری ایروان در روستایی به نام گارنی واقع شده است و گردشگران تور ارمنستان در سفر خود به این کشور می توانند به سادگی از این مجموعه بازدید کرده و اطلاعات بسیاری در رابطه با دین مردم ارمنستان کسب کنند.

گارنی

پل افسانه ای شیطان ارمنستان، مرموز و دیدنی

ایروان پایتخت ارمنستان افسانه های کهنی دارد، آثار تاریخی متنوع، هنرمندان و معماران بسیاری را ترغیب به دیدن این مناطق می کند. پل ساتانا یا پل شیطان یک پل سنگی است که بالای رودخانه ساخته شده است. اطراف پل ساتانا ایروان چشمه های معدنی بسیار زیادی وجود دارد که  دارای خواص درمانی هستند و همین باعث شده گردشگران زیادی به این منطقه جذب شوند. این پل زیبا در روستای داتو قرار دارد.  پل شیطان طول زیادی دارد اما عرض آن به نیم متر هم نمی رسد! در میان افسانه های قرون وسطایی یک از جالب ترین قصه ها پل شیطانی ارمنستان است. در این پل اتفاقات عجیب و ترسناکی مانند تسخیر روح رخ داده است، به گفته اهالی این روستا روح مردگان از این پل در حال گذرکردن می باشد. سازه این پل در مکانی عجیب قرار گرفته است که باور کردنی نیست که به دست بشر ساخته شده باشد. شاید ماورایی ها در ساخت آن دخیل بوده اند.

پل افسانه ای شیطان

کلیسا جامع سنت گریگور روشنگر ارمنستان، روایتی از فرهنگ یک ملت

ارمنستان اولین کشوری است که دینش را مسیحیت اعلام کرده است .این کلیسا از جمله کلیساهای جامع ارمنستان است و یکی از جاهای دیدنی ایروان و یکی از کلیساهای ارمنی در سراسر دنیا محسوب میشود. کلیسای جامع سنت گریگور روشنگر در مرکز شهر نزدیک مترو قرار دارد و یکی از سمبل های مسیحیت به شمار می آید. ساخت بنای آن از سال 1989 شروع شده و تا 2001 به پایان رسید.

کلیسا

مجسمه مام، نگهبان ارمنستان

اگر به شهر ایروان سفر کنید مجسمه بزرگی را از دور خواهید دید که مانند نگهبانی مقتدر از این شهر محافظت می کند. مام ارمنستان یادمان پیروزی در جنگ کبیر میهنی شورو است که در زیر این مجسمه موزه نظامی قرار دارد. ارمنستان 70 سال مستعمره شوروی سابق بود. مجسمه مام یادبود پیروزی در جنگ جهانی دوم می باشد و نماد شادی و پیروزی است. این اثر به دست مجسمه ساز یونانی ساخته شد و 22 متر بنا، 51 متر ارتفاع دارد. ارتفاع زیاد آن باعث شده از همه جای شهر قابل رویت باشد.

مجسمه مام

پله نوردی در کاسکاد یا هزار پله ارمنستان را از دست ندهید

کاسکاد یا هزار پله یکی از جاذبه های گردشگری ارمنستان در شهر ایروان است که به صورت پلکان می باشد و 118 متر ارتفاع دارد. نگران نباشید اگر توان بالا رفتن از پله ها را ندارید در این مجموعه پله برقی هم ارتفاع با بنا تعبیه شده است. زمانی که از بالای پله ها به اطراف نگاه میکنید چشم انداز فوق العاده ای مقابل شما قرار دارد که از دیدن آن سیر نمی شوید. حتی اگر در روزهای سرد سال هم به این مکان بروید بازدیدکنندگان زیادی در آنجا خواهید دید. در حال حاضر این مجموعه 672 پله دارد و عرض بنای آن به 50 متر میرسد. مجسمه و برخی از بناهای زیبای این مجموعه به سبب معماری شاهکارش یکی از زیبا ترین مکان ها برای عکاسی می باشد.

پله نوردی

یادمان نسل کشی ارمنی ها

بنای یادمان نسل کشی ارامنه به احترام قربانیان ارمنی است که توسط ارمنی ها کشته شدند. این بنا در دره هزاردان در پایتخت ارمنستان قرار دارد و توسط معماران ماهری به نام مکرچیان و کالاشیان ساخته شده است. نام این بنا به زبان ارمنی به معنای قلعه پرستوها می باشد و از 12 ستون که در آخر به هم متصل میشوند ساخته شده است. در مرکز ستون ها آتشی جاودان وجود دارد معنای خاصی برای این مردم است. آن ها این آتش جاویدان را به معنای روح جاویدان ارمنی ها میدانند. موزه کشتار ارامنه نیز با مرکز شهر کمی فاصله دارد که می توانید هر دو آن ها را در یک روز بازدید کنید.

یادمان نسل کشی

بدون رفتن به صومعه سنگی گغارد سفر شما ناقص است

کلیسای گغارد در 35 کیلومتری پایتخت ارمنستان قرار دارد. این کلیسای عجیب بخشی از کوه مجاور است و در میان دره ها و صخره ها قرار دارد و صومعه گغارد در میان دره ای خوش آب و هوا با منظره ای زیبا قرار دارد که بسیاری از گردشگران را به سمت خود جذب می کند. ساختمان این کلیسا توسط گریگور روشنگر با استفاده از گرانیت سخت بنا شده است و قدمت آن به قرن 7 میلادی میرسد. این صومعه در ارمنستان در استان کوتایک ساخته شده است. معنی گغارد به زبان ارمنی سرنیزه نیز نام دارد. نام این بنای زیبا در لیست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است. بنای کلیسای گغارد از دو بخش تشکیل شده است و در ابتدا سده سیزدهم این ناحیه جزو املاک خصوصی زاکاریان (ثروتمندترین خاندان ارمنستان) محسوب می شد و سال ها بعد توسط پروشیان خریداری شده و دستور ساخت این صومعه داده شد.

صومعه گغارد

موزه مانتا داران ارمنستان، موزه دست نویسان باستانی

موزه مانتاداران از جمله جاهای دیدنی ارمنستان و موزه ای است که تمام متن های خطی به زبان ارمنی و ریگر زیان های شرقی را از گدشته تا امروز نگه داری کرده است و مجموعه کاملی از نسخ تاریخی است. اگر از علاقه مندان به هنر و ادبیات هستید از این موزه بازدید کنید. در بیرون موزه مجسمه ماشتوش (ابداغ کننده الفبای ارمنی) دیده میشود و در داخل موزه عجایب جذابی از نوشته های قدیمی وجود دارد.

موزه مانتاداران

موزه تاریخ ارمنستان ، روایتی از تاریخ ارمنی

ارمنستان تاریخ دور و درازی دارد که به سال های زیادی قبل از میلاد مسیح میرسد. موزه تاریخ ارمنستان موزه ای است که این تاریخ قدیمی را زنده کرده است. کل تاریخ ارمنستان در این موزه در شهر ایروان یک جا جمع شده است. این مجموعه تاریخ دارای بخش های مختلف قوم شناسی، تاریخ مدرن، باستان شناسی، میومانیک و مجموعه آنلاین می باشد. این مجموعه از نظر تاریخی و علمی بسایر غنی بوده و در آن گنجینه های ارزشمندی وجود دارد.

تاریخ را زیر و رو کنید

زوارتنوس، تخت جمشید ارمنستان

کلیسا جامع زوارتوس یکی از پرستشگاه هایی است که بین سال های 641 تا 652 ساخته شد. در اوایل حمله اعراب بر ایران ارمنستان زیر سلطه امپراتوری روم بود. این مکان جایی است که کریگور روشنگر و نیرداد سوم یکدیگر را ملاقات کردند. این کلیسا تا پایان صده دهم پابرجا بود. این کلیسا 4 ستورن بزرگ دارد و طراحی اصلی آن شبیه به دایره می باشد. دور درها کنده کاری هایی از انار و انگور به چشم میخورد. در نیم دایره بالای کتیبه قدیمی ترین ساعت خورشیدی ارمنستان قرار دارد که بالای آن دعایی نوشته شده و نیم دایره پایینی ساعت را نشان می‌دهد.

تخت جمشید ارمنستان

موزه مارتیروس ساریان ارمنستان

اگر اهل هنر هستید و دوست دارید با هنرمندان ارمنی و آثار هنری‌شان آشنا شوید این موزه را از دست ندهید. خانه موزه مارتیروس ساریان که به علت بزرگداشت زندگی و آثار او برپا شده شامل 300 قطعه از آثار اوست. این موزه در خانه سابق این هنرمند قرار دارد و سه طبقه می‌توان استدیو، گالری ساریان و نامه ها و جوایز ایشان را دید.

خیابان گردی در ارمنستان

خیابان های ارمنستان جزو زیبا ترین خیابان های آسیایی است. قدم زدن در این خیابان ها حس و حال عجیبی دارد ساختمان های قدیمی و خیابان های کلاسیک و شیک و کافه های زیبا را فقط باید در قدم زدن های طولانی تجربه کرد. خیابان های زیر جزو بهترین خیابان ها برای بازدید و پیاده روی هستند.
میدان آزادی ارمنستان، ایستگاه راه آهن ارمنستان، میدان جمهوریارمنستان ، خیابان شمالی ایروان

خیابان گردی در ارمنستان

قدم زدن در مهم ترین و زیباترین میدان ارمنستان

 یکی از مهم ترین و معروف ترین جاذبه های دیدنی ارمنستان میدان جمهوری ایروان می باشد که هر گردشگری به این کشور سفر کند، باید یک بار به بازدید از این میدان برود. این میدان زیبا و جذاب با طراحی خاص و بیضی شکل که نظر همه را به خود جذب می کند در مرکز شهر قرار دارد. اطراف این میدان توسط هفت ساختمان مهم احاطه شده است که این ساختمان ها عبارتند از گالری ملی و ساختمان موزه تاریخ، خانه دولت، وزارت دارایی، وزارت امور خارجه، وزارت انرژی و منابع طبیعی، اداره پست مرکزی ارمنستان و هتل ماریوت ارمنستان. میدان جمهوری، مکانی جذاب و سرگرم کننده برای گردشگران تور ارمنستان و همچنین یکی از میدان های مهم شهر برای مردم ارمنستان می باشد. بازدید از این میدان هم در روز و هم در شب با چشم انداز های زیبا به گردشگران توصیه می شود، البته در نظر داشته باشید که در صورت بازدید از میدان جمهوری در طول روز می توانید از ساختمان های مهم اطراف میدان نیز بازدید نمایید و همچنین به کافه ها و مراکز خرید در نزدیکی میدان رفته و لذت ببرید. 

قدم زدن در خیابان های ارمنستان

مراکز خرید ارمنستان

مراکز خرید لوکس، بازارهای محلی و ارزان زیادی در گوشه و کنار ارمنستان وجود دارد. این کشور به دلیل فرهنگ کهن و چند هزار ساله ای که دارد، گردشگران زیادی را جذب خود می کند. انار نماد ارمنستان است برخی وسایل مانند ظروف و جواهرات که در بازارها شکل و طرح انار دارند، به عنوان سوغات ارمنستان خود نمایی می کنند. قهوه، شکلات، مربای گردو و مارک هایی مانند منگو، آدیداس، ماکس مارا و پوما در این مراکز خرید منتظر شما هستند.

مرکز خرید باغ دالما ارمنستان

مرکز خرید دالما یکی از مرکز خریدهای معروف در ارمنستان است که پوشاک ، جواهرات، لوازم خانگی و لوازم آرایش از محصولات محبوب در این پاساژ محسوب می شوند. این پاساژ اولین مرکز خریدی‌ست که در ارمنستان افتتاح شد. در این پاساژ 116 فروشگاه وجود دارد و از 10 صبح تا 10 شب از مشتریان استقبال می کنند. معماری مدرن و زیبای آن سالن سینما، سالن بولینگ و کافه و رستوران در دل خود جای داده است.

باغ دالما ارمنستان

پاساژ بزرگ ایروان مال ارمنستان

این مرکز خرید جزو بزرگترین مراکز خرید ارمنستان است که نمایندگی 127 برند مطرح دنیا را بر عهده گرفته است و بخاطر معماری خاص و جالبی که دارد، جزو مکان های دیدنی ارمنستان نیز محسوب می شود. در این مجموعه خرید شهربازی، رستوران های متنوع، سالن تئاتر و مراکز تفریحی وجود دارد. در رستوران های ایروان مال می توانید غذاهای بین المللی و غذاهای سنتی ارمنستان را نیز نوش جان کنید. این مرکز خرید سه طبقه بوده و از ساعت 10 صبح تا 10 شب فعال است. 

پاساژ ایروان مال

مرکز خرید مترونوم ارمنستان

مترونوم شهرت بسیار زیادی دارد و در شهر ایروان واقع شده است. این پاساژ در مکانی شلوغ قرار دارد و در زمان شلوغی 50 هزار نفر از آن دیدن می کنند یا به سینما و فود کورت آن می روند. این پاساژ در تقاطع خیابان های آبوویان و ایساهاکیان قرار دارد و یکی از بهترین مکان ها برای خرید برند های مطرح آمریکایی و ارمنستانی و خرید لباس های با کیفیت است.

بازار ورنیساژ ارمنستان

بازار روباز ورنیساژ یک بازار محلی زیبا است که مجصولات متنوعی را ارائه میدهد. اگر قصد خرید سوغاتی های محلی را دارید و یا میخواهید در شهر بگردید و با آداب و فرهنگ مردم بیشتر آشنا شوید این بازار را از دست ندهید. ورنیساژ روزهای شنبه و یکشنبه برگزار می شود و انواع صنایع دستی آثار هنری، نقاشی و جواهر دارد.

بازار ورنیساژ ارمنستان

کلام آخر

دیدنی‌ های ارمنستان آنقدر زیاد است که معرفی آن‌ها روزها زمان می‌برد. هر کدام از شهرهای این کشور دارای دیدنی‌های مختلفی است که بعضی از آن‌ها آثار به جا مانده از گذشته‌های دور و بعضی از آن‌ها جاذبه‌های طبیعی و زیبای این کشور هستند.  اقلیم متفاوت و تاریخ کهن این کشور سبب شده تا جاهای دیدنی ارمنستان بیش از پیش در نظر گردشگران جالب به نظر برسد.این کشور آسیایی به خوبی توانسته همگام با مدرنیته جلو رفته و چهره‌ای مدرن از خود را در کنار تاریخچه خود به نمایش بگذارد. در این مطلب از لحظه آخر، مهم‌ترین دیدنی‌ های ارمنستان را معرفی کردیم، اگر قصد آشنایی بیشتر با این کشور زیبا را دارید سایر مطالب ما را دنبال کنید.

سوالات متداول

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
جاهای دیدنی اطراف شیراز که باید حتما ببینید! جاهای دیدنی اطراف شیراز که باید حتما ببینید!
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
بیشتر بخوانید
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
عجیب ترین قوانین هواپیمایی که از وجود آن‌‌ها بی خبرید!
عجیب ترین قوانین هواپیمایی که از وجود آن‌‌ها بی خبرید!
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.4 از 5 | از 100 کاربر