بزرگ ترین چرخ و فلک خاورمیانه در ایران

زمان مطالعه: 5 دقیقه
بروزرسانی: 1402/11/09
بازدید: 49701
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

همهٔ ما اگر از ترس از ارتفاع نداشته باشیم، قطعاً برای یکبار هم که شده تجربه سوار شدن بر چرخ‌وفلک و لذت دیدن شهر از ارتفاع چندین متری را داشته‌ایم. چرخ‌وفلک پارک ملت مشهد که به‌عنوان بزرگ‌ترین چرخ‌وفلک خاورمیانه شناخته می‌شود، یکی از مکان‌هایی است که اگر عاشق هیجان و لذت در ارتفاع بودن هستید، حتماً باید آن را تجربه کنید. اگر با تور مشهد یا به‌صورت شخصی سفر می‌کنید، پیشنهاد می‌کنیم که حتماً پارک ملت و بازی‌های آنها از دست ندهید. در ادامه در این مقاله با لحظه آخر همراه باشید تا این چرخ‌وفلک زیبا در مشهد را بهتر بشناسیم.

چرخ و فلک خاورمیانه

چرخ و فلک پارک ملت مشهد

بوستان ملت يا همان پارک ملت مشهد یکی از معروف ترین پارک های ایران می باشد که در غرب شهر مشهد و حاشيه بلوار وکيل آباد واقع شده است. مساحت اين پارک حدود 720 هزار متر مربع می باشد. پارک ملت بزرگ ترين پارک مشهد و يکی از زيباترين پارک های ايران به شمار می آید. اين پارک دارای شهربازی، تاسيسات ورزشی و فضای سبز بزرگی می باشد. یکی از مهمترین بخش های این پارک بسیار مورد توجه گردشگران تور مشهد قرار می گیرد، چرخ فلک این مجموعه است. بزرگترين چرخ فلک خاورميانه در بوستان ملت مشهد در سال 1384 به بهره برداری رسيده است. اين چرخ فلک با 250 تن ‏وزن قادر خواهد بود در يک دور کامل 448 نفر را به ارتفاع 80 متر بالا ببرد و سرنشينان اين چرخ فلک قادر خواهند بود تمام ‏نقاط مشهد را در زیر پای خود نظاره کنند. اين چرخ فلک را بخش خصوصی و طی دو سال نصب و راه اندازی کرده است. گفتنی است چرخ فلک ‏پارک ملت مشهد پس از شهرهای لندن و توکیو، سومين چرخ فلک بزرگ دنيا محسوب می شود. 

لازم است ذکر شود این چرخ فلک را بخش خصوصی، طی دو سال نصب و راه اندازی کرده است و این مجموعه اولین دارنده استاندارد تجهیزات شهربازی در کشور می باشد که از سال 1390 به عضویت اتحادیه جهانی IAAPA درآمده است. با تمامی این تفاسیر به گردشگران تور داخلی پیشنهاد می شود که در هنگام سفر خود به چرخ و فلک بوستان ملت مشهد که به بزرگ ترین چرخ و فلک خاورمیانه در ایران معروف است، بازدید کنند.

ارتفاع و ظرفیت چرخ‌ و فلک ملت

چرخ‌ و فلک ملت که هجدهمین چرخ‌وفلک بلند دنیا نیز محسوب می‌شود، ارتفاعی برابر 80 متر دارد. این چرخ و فلک ظرفیت در حدود 450 نفر را دارا است و در هر بار به مدت 12 دقیقه افراد می توانند از این بازی جذاب لذت ببرند

شهربازی پارک ملت

اگر شما هم حس می‌کنید که آدرنالین خونتان پایین آمده و به کمی هیجان در این روزها  نیاز دارید، شاید نیاز باشد که سری به شهربازی پارک ملت مشهد بزنید. این شهربازی که قسمتی از پارک لت را شامل می‌شود، در سال 1351 در این پارک احداث شده ست و اولین شهربازی شهر مشهد به‌حساب می‌آید، جایی که مردم برای اولین می‌توانستند طعم واقعی هیجان را بچشند. شهربازی ملت دارای سه دسته وسیله‌های هیجانی و خانوادگی و کودکان است که به تمام سنین و سلیقه‌ها این اجازه را می‌دهد که اوقاتی مفرح را بگذرانند . وسایل هیجانی شامل پرواز در آسمان، اسکیت بورد، آکروجت فضایی، ترن هوایی، تاپ اسپین، تاب گردان، سورتمه، سالتو، حریم وحشت، کشتی دوقلو، فایربال، صندلی فضایی و گردباد است. وسایل بازی خانوادگی و کودکان نیز کشتی دوقلو، قطار خانواده، چرخ‌وفلک، ماشین برقی، کشتی صبا، جامپینگ، تاب کودک، آفتاب و مهتاب، قطار کودک، شاتل بس، دنیای حیوانات، موتور کراس و هلی‌کوپتر را شامل می‌شود؛ ولی چیزی که باعث وجه تمایز این شهربازی می‌شود، نه‌تنها تنوع بالای وسایل بزی آن بلکه وجود بزرگ‌ترین چرخ‌وفلک خاورمیانه در آن است. در ادامه مطلب با ما در لحظه آخر همراه باشید تا تاریخچهٔ ای چرخ‌وفلک کم‌نظیر را بررسی کنیم.

شهربازی پارک ملت مشهد

ساعات بازدید و هزینه ورودی پارک ملت مشهد

پارک ملت مشهد، مانند دیگر پارک‌های عمومی هر روز به‌صورت 24 ساعته در دسترس بازدیدکنندگان قرار دارد و آنها می توانند به صورت رایگان از محوطه ی زیبای پارک استفاده کنند. البته لازم به ذکر است که استفاده از شهربازی ملت فقط از ساعت 4 بعدازظهر تا 1 بامداد امکان پذیر است و علاوه بر هزینه ورودی شهربازی، باید برای استفاده از وسایل بازی هم مبلغ بازی با آن ها پرداخت شود.

جاهای تفریحی مشهد - آشنایی با تفریحات مهیج و منحصر به فرد مشهد

شرایط بازدید از پارک ملت

این پارک زیبا که به‌گونه‌ای طراحی شده است که مطابق سلیقهٔ تمام سنین و افراد قرار گیرد، همواره در دسترس مسافران و گردشگران قرار داشته است و محدودیت خاصی برای بازدید از آن قرار داده نشده است. گردشگران می‌توانند هر زمان که هوس کردند تا اوقاتشان را در فضایی دلپذیر و سرسبز بگذرانند، به این پارک راجعه کنند. البته نکته‌ای ای که در رابطه  با این پارک باید به آن اشاره کرد این است که بازدیدکنندگان در صورت داشتن بیماری‌های قلبی  و بیماری‌های  خاص،  موارد ایمنی و سلامتی را در استفاده از وسایل شهربازی ملت رعایت کنند.

جاهای دیدنی مشهد - اگر قصد سفر به مشهد دارید با کلیک بر روی لینک از دیدنی های این شهر مطلع شوید.

موقعیت مکانی پارک ملت مشهد

این پارک بزرگ مشهد در ابتدا در حاشیه شهر مشهد واقع شده بود؛ ولی در حال حاضر به علت توسعه این شهر در سال‌های اخیر، جزئی از شهر مشهد محسوب می‌شود. پارک قدیمی و گردشگرپذیر مشهد، هم اکنون در غرب این شهر، در حاشیه بزرگراه وکیل‌آباد، ضلع شمال غربی تقاطع آزادی قرار دارد.

آدرس: استان خراسان رضوی، مشهد، بلوار وکیل‌آباد، محلهٔ آزادشهر، ضلع شمال غربی تقاطع آزادی، درب شمالی دانشگاه

دسترسی به پارک ملت مشهد

پارک ملت مشهد چندین ورودی دارد و دسترسی به آن از تمام نقاط شهر با استفاده از اتوبوس، مترو و تاکسی‌های عبوری یا اینترنتی کار سختی نیست پس اگر با تور مشهد سفر نمی‌کنید و خودتان به دنبال مسیری برای رفتن به پارک ملت هستید، اصلاً نگران مسیر نباشید.  اگر رفت‌وآمد با اتوبوس را ترجیح می‌دهید، در یکی از اضلاع پارک، پایانه اتوبوس آزادی واقع شده است که مبدأ و مقصد بسیاری از خطوط اتوبوس‌رانی است. همچنین با مترو می‌توانید، در ایستگاه پارک ملت پیاده شوید و به‌راحتی به یکی از ورودی‌های پارک دسترسی داشته باشید.

مترو مشهد - قطار شهری مشهد سالانه میلونها زائر و گردشگر را جابه جا می کند. برای دیدن اطلاعات کامل مترو مشهد کلیک کنید.

دسترسی مترو به پارک ملت مشهد

کلام آخر

شهر مشهد در سال‌های اخیر یکی از مقاصد مهم تورهای داخلی بوده است که سالانه گردشگران زیادی به آن سفر می‌کنند تا تعطیلات خود را در آنجا سپری کنند . وقت گذراندن و تفریح در پارک زیبای ملت، در کنار زیارت حرم مطهر امام رضا (ع)، می‌تواند یک گزینهٔ عالی باشد تا گردشگران خاطرهٔ جذاب‌تری از شهر مشهد با خود به همراه ببرند. پارک ملت با داشتن منظرهٔ سبز و دل‌انگیز و وجود چرخ‌وفلک بزرگ خاورمیانه در درون خود، قطعاً مکانی است که هر شخصی را به خود مجذوب می‌کند. اگر شما هم می‌خواهید به مشهد سفر کنید و چند روزی را در این شهر مقدس بگذرانید، پیشنهاد لحظه آخر لین است که لذت در ارتفاع بودن در این بازی جذاب و خانوادگی را هرگز از دست ندهید.

نظرات کاربران

  1. عباسی عباسی 1402/09/13
    0 نفر پسندیدند
    هیچ وقت درک نکردم چرا خاورمیانه اینقدر باید برامون مهم باشه؟ بزرگترین چرخ و فلک خاورمیانه!
  2. میترا صادقی میترا صادقی 1402/09/12
    1 نفر پسندیدند
    من با وجو اینکه از ارتفاع می ترم، سوار چرخ و فلک مشهد شدم و خیلی هم کیف کردم
  3. مهسا مهسا 1402/09/12
    2 نفر پسندیدند
    توی گوگل به اشتباه بزرگ ترین چرخ و فلک خاورمیانه در ایران رو گاهی چرخ و فلک بوشهر میاره در حالی که ارتفاعش کمتره

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
تمام چیزی که درباره طاق بستان به شما نمی‌گویند
تمام چیزی که درباره طاق بستان به شما نمی‌گویند
بیشتر بخوانید
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
چگونه مهمان مهمانسرای امام رضا شویم؟
چگونه مهمان مهمانسرای امام رضا شویم؟
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.5 از 5 | از 113 کاربر