دریاچه قو

زمان مطالعه: 1 دقیقه
بروزرسانی: 1402/12/23
بازدید: 4434
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

جنگل ها و طبیعت بکر استان مازندران در هر سال گردشگران بسیاری را به سمت خود می کشاند، یکی از این جاذبه های زیبا و دیدنی دریاچه قو رامسر است که در مسیر زیبا و فوق العاده چشم گیر جواهرده قرار دارد. البته روستای جواهرده یکی از بی نظیر ترین مراکز ییلاقی با انواع تفریحات روی دریاچه در این استان محسوب می گردد.
قطعا این دریاچه را در سریال های خانگی مانند عاشقانه دیده اید. تفریحگاهی که در روزهای تعطیل به قدری بازدید کننده دارد که مجبور شده اند برایش هزینه ورودی بگذارند. کاری که برای پارک های ملی یا جاذبه های مطرح دنیا انجام می دهند. در این مقاله قصد بر این است که شما را با دریاچه قو جواهرده بیشتر آشنا کنیم و راهنمایی های مربوط برای رسیدن به این دریاچه زیبا را توضیح دهیم.

دریاچه قو رامسر

ماجرای دریاچه قو

از گذشته تا به امروز زندگی انسان تغییر نکرده است، هرجا صحبت از تفریح است نیاز به آب احساس می شود، در نزدیکی آب انسان لحظات خوشی را سپری می کند، مردم رامسر هم جدا از این موضوع نبوده اند آنها به ساحل خزر دسترسی دارند، قصد آن ها بر این است علاوه بر یک شهر ساحلی با بقیه جاهای دیدنی شمال تفاوت داشته باشند.
یکی از زیبا ترین و بکر ترین ییلاق های رامسر و حتی استان مازندران جواهرده نام دارد که در یونسکو ثبت شده است و شهرت جهانی دارد. این روستای سرسبز و دیندی در ابتدا جئورده یا جوردی به معنای ده بالا نام داشت که پس از مدتی به نام کنونی یعنی جواهرده تغییر نام پیدا کرد. علت این که روستا به این اسم نام گذاری شد به خاک سپاری مردگان با طلا و جواهر در زمان قدیم بوده است!

دریاچه قو کجاست؟

گردشگرانی که به شمال سفر کردند می دانند که برای رسیدن دریاچه قو باید سراغ روستای نزدیک آن را بگیرند از این رو راحت تر می توانند به آن برسند، از این رو باید به سمت روستای جواهرده بروید که در فاصله ی 26 کیلومتری از رامسر قرار دارد. یس از طی نمودن رامسر و بازارش سه راهی فلسطین را به سمت جنوب رامسر بروید تا در جاده جواهرده قرار بگیرید، پس از پیمودن 20 کیلومتری از این جاده به تابلوها خوب نگاه کنید آن جا شما به سمت دریاچه قو راهنمایی می شوید، ممکن است در بعضی جاها دریاچه قو را دریاچه غو نوشته باشند و باید بدون توجه به آن به مسیرتان ادامه دهید.
دریاچه قو یک دریاچه فوق العاده زیباست که با توسعه یک برکه کوچک و با تلاش بخش خصوصی تشکیل شده است و جزو جاهای دیدنی رامسر به حساب می آید. جاده جواهرده بسیار پر پیچ و خم دارد ولی ارزشش را دارد و شما را به مکانی تماشایی می رساند.
لازم به ذکر است که برای ورود به دریاچه قو رامسر باید مبلغی را به عنوان ورودی پرداخت کنید چرا که متعلق به بخش خصوصی بوده و هزینه پرداختی آن صرف جمع آوری زباله های اطراف می شود، کاری که برای محیط زیست بسیار اهمیت دارد.

دریاچه قو رامسر

بهترین زمان سفر به دریاچه قو

روستای جواهرده علاوه بر جاذبه های دیدنی و بکر خود آب و هوای فوق العاده دل انگیز دارد که در فصل بهار و تابستان دارای آب و هوای فوق العاده دل انگیزی دارد از این رو جواهرده مورد استقبال بسیاری از مسافران تور شمال و بومیان منطقه قرار می گیرد.

ساکنان این روستا اندک هستند اما به علت موقعیت آب و هوایی بی نظیرش، گروه گردشگری به روستا افزوده شدند. گروه هایی که به صورت دائمی در آن محل اقامت کرده اند. تعدادی از نگهبانان مجتمع های اقامتی و رستوران داران جزو این افراد هستند.

جاذبه های گردشگری جواهرده در اطراف دریاچه

نسیمی فرح بخش که به شما می وزد بی اختیار شما را به حال و هوای دیگری می برد و طراوت و تازگی هوا روحتان را تازه می کند و از تماشای دریاچه قو لذت می برید. آب و هوای مناسب و دل انگیز اولین جاذبه ای است که گردشگران را به سمت خود می کشاند اگر زمانی به این دریاچه بروید که خلوت باشد می توانید قایق سواری کنید، در کنار دریاچه قایق های پدالی وجود دارند که به وسیله آن ها می توانید به میانه دریاچه بروید و از نزدیک سری به اردک ها و مرغابی های درون آب بزنید.

آبشار صفارود

گردشگران علاقه مند به تور طبیعت گردی می توانند مسیر 17 کیلومتری را درون جنگل پیاده روی کنند تا به آبشار 17 کیلومتری برسید.

جنگل سخت سر

این جنگل در میان جاذبه های گردشگری رامسر قرار دارد که در نزدیکی دریاچه قو می باشد. جنگلی عالی برای پیاده روی که امکان دارد در آن راهتان را گم کنید و مسیرهای شخصی را طی کنید.

اقامت در نزدیکی دریاچه قو

در نزدیکی دریاچه قو آلاچیق هایی وجود دارد که می توانید آن ها را اجاره کنید و وسایل خود را درون آن بگذارید و برای گردشگرانی که علاقه مند به اقامت بیش ار 1 روز را دارند اقامتی در نزدیکی دریاچه ساخته شده است. علاوه بر این مراکز اقامتی جواهرده هم برای سفرهای چند روزه مناسب هستند.
در طول مسیر روستای جواهرده جاذبه های گردشگری بسیاری وجود دارد که چند آبشار دارد. طبیعت بکر این روستا و جنگل های سرسبز در جاده جواهرده و خود روستا نمایی دیدنی و زیبا دارد که نگریستن به آن ها روحتان را تازه می کند همچنین وجود چندین چشمه که دارای آب بسیار گوارایی هستند در این روستا قرار دارند مانند: برتل چشمه، چشمه آب علی، سلیمان چشمه و غیره که باعث شده تا در نزدیکی روستای جواهرده کارخانه تولید آب معدنی تاسیس گردیده است.

رستوران محلی جواهرده

در اطراف دریاچه قو رستوران هایی وجود دارد که راحتی را برای گردشگران فراهم کرده است. انواع غذاهای محلی خوشمزه با دوغ های سنتی و نوشیدنی های محلی را در این مکان می توانید سفارش دهید. خوردن یک لیوان چای در چنین فضایی منظره زیبای دریاچه را تمام می کند.
قبل از رسیدن به دریاچه رستوران های دیگری وجود دارند، رستوران اکبر جوجه و رستوران سلیمی قبل از دریاچه قو و رستوران رجب پس از جاده فرعی دریاچه قو جواهرده قرار گرفته اند. در این رستوران انواع غذاهای باقالاقاتوق، کباب ترش و میرزا قاسمی سرو می شود.

رستوران های رامسر

سوغاتی های دریاچه قو رامسر

در این روستا بازارهای روبازی برقرار است که انواع صنایع دستی مانند نمد، سفال، چادر بافی را می فروشند که علاوه بر این ها مرباها و انواع ترشی ها در این بازار به فروش می رسد. که می توانید به عنوان سوغاتی به شهر خود ببرید.
دریاچه قو با وجود این که آبگیر کوچکی است اما با این حال فضای منحصر به فردی را داراست، یکی از دلایل خاص بودن آن این است که در ارتفاع قرار گرفته و مرتفع ترین منطقه رامسر نیز می باشد. اگر زمانی که به جواهرده سفر کردید هوا آفتابی باشد، آسمانی صاف با ابرهای پنبه ای اطرافتان را در بر می گیرد.

رستوران خاور خانم - خاور خانم بانوی با سلیقه ی گیلانی است که با بنای رستورانی کوچک در گذشته شهرت بسیاری پیدا کرده است.

نظرات کاربران

  1. مهدی مهدی 1402/02/17
    0 نفر پسندیدند
    اردیبهشت 1402 ما به اونجا سفر کردیم. متاسفانه با در بسته مواجه شدیم. گفتند صرفا امکان اقامت شبانه روزی وجود داره و اگه بیشتر از24 ساعت قصد موندن دارید اجازه ورود میدیم. واقعا که....

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
بیشتر بخوانید
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
14 بازار شگفت انگیز جهان که هر گردشگری باید ببیند!!
14 بازار شگفت انگیز جهان که هر گردشگری باید ببیند!!
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
امتیاز 4 از 5 | از 102 کاربر