تله کابین رامسر

زمان مطالعه: 7 دقیقه
بروزرسانی: 1402/11/15
بازدید: 15820
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

تله کابین رامسر با طول دو کیلومتری، از جمله تله کابین‌های پرطرف‌دار با مسیری زیبا در ایران است. زمانی که شما سوار این تله کابین می‌شوید، از یک مسیر باصفا و سرسبز با چشم‌انداز زیبایی از دریای خزر و شهرهای اطراف عبور می‌کنید. در کنار تمام این‌ها، وجود شهربازی مخصوص کودکان، تفریحات آبی و ورزش‌های موتوری، باعث شده است تا در بین مردم محبوب‌تر باشد و به یکی از بهترین تفریحات رامسر تبدیل شود. برای آشنایی بیشتر با این مجموعه و یک تجربه هیجان‌انگیز در رامسر، همراه ما باشید تا در خصوص ارتفاع، قیمت بلیط، آدرس تله کابین رامسر و... اطلاعات مفیدی در اختیار شما قرار دهیم.

تله کابین رامسر

معرفی تله کابین رامسر

تله کابین رامسر، مجموعه‌ای تفریحی شناخته شده در رامسر و مازندران محسوب می‌شود. این مجموعه دارای مرکز های خرید، مجموعه‌های تفریحی و اقامتی بوده که به دلیل جذابیت در هر قسمت این مجموعه باعث شده است تا هر ساله گردشگران زیادی به شهر رامسر سفر کنند. از تفریحات دیگر تله کابین رامسر می‌توان به کلوپ تفریحات دریایی، شهربازی، زیپ لاین، کارتینگ، فودکورت، پینت بال، پل عابر معلق، پلاژ ساحلی که مکانی برای برگزاری همایش‌ها و جشنواره‌ها است، پارکینگ و... اشاره داشت.

تله کابین نمک آبرود  - یکی از محبوب ترین و مهم ترین جاذبه های موجود در شمال کشور ایران

در این مجموعه بزرگ تفریحی امکانات دیگری برای آسوده بودن گردشگران قرار دارد. به عنوان مثال شعبه بانک پاسارگاد که در کنار بازارچه ساحلی بوده و شعبه اصلی پست بانک در قسمت شمالی این مجموعه قرار دارد که دارای دستگاه خودپرداز است. خودپرداز دیگری هم در این مجموعه در قسمت جنوبی و در کنار شهربازی قرار دارد.

همچنین در کنار خودپرداز قسمت جنوبی این مجموعه، آژانس گردشگری‌ و ساختمان اداری قرار گرفته است. این آژانس گردشگری واسطه‌ای میان هتل‌ها، لیدر‌ها و مسافران محسوب می‌شود. این مجموعه علاوه‌بر شهربازی کودکان، شهربازی‌ برای بزرگسالان نیز دارد.

امکانات تله کابین رامسر

ارتفاع تله کابین رامسر؛ صعود به آسمان

تله کابین رامسر با طولی حدود دو کیلومتر عنوان بزرگترین تله کابین ایران را از آن خود کرده است و این می تواند سوار شدن بر این تله کابین را هیجان انگیز تر و جذاب تر کند، خط این تله کابین از نوار ساحلی دریای خزر شروع شده و تا بالای کوه ایلمیلی ادامه پیدا می کند و در واقع دریا را به کوه ها متصل می کند و قابلیت تماشای تمام زیبایی های این شهر را به مسافران و گردشگران می دهد. این تله کابین دارای 40 کابین است که بر روی 16 دکل قرار گرفته شده که با ظرفیت 4 نفر، با سرعت 3 متر بر ثانیه حرکت می کند که بعد از طی 12 دقیقه به بام رامسر می رسد.

جاهای دیدنی رامسر - شما عزیزان میتوانید برای دیدن مراکز تفریحی و دیدی های رامسر روی لینک کلیک کنید.

شاید تا زمانی که سوار بر تله کابین رامسر نشده اید نتوان هیجان و جذابیت تجربه آن را درک کرد. اما بد نیست کمی از این 12 دقیقه بازگو کرد چرا که بسیار مهیج است، اگر بخواهیم خلاصه ای از این سفر 12 دقیقه ای را بازگو کنیم باید این گونه بگوییم، با رفتن به نوار ساحلی رامسر و بالا رفتن از ایستگاه اول تله کابین و سوار شدن در آن این سفر کوتاه اما لذت بخش آغاز می شود، هنگامی که کابین شروع به حرکت می کند در زیر پای خود، نمایی کلی از دریا، شهربازی، شور و شوق مردم، کاترینگ هایی که با هیجان در حال طی کردن مسیر هستند، خودروهایی که در حال رفت و آمد در جاده اند همه و همه را از آن بالا می توانید به راحتی تماشا کنید و لذت ببرید، با شروع این سفر کوتاه آرام آرام ارتفاع شما از سطح زمین بیشتر می شود و زیبایی های پیش روی شما نیز و جذاب تر و خیره کننده می شود که قابل توصیف نیست، اما باید مراقب باشید با خیره شدن به مناظر اطراف فراموش نکنید که از این زیبایی های منحصر به فرد عکس های بی نظیر ثبت کنید. 

ارتفاع تله کابین رامسر

زمانی که به بالای کوه ایلمیلی می رسید شاید فکر کنید که هیجان دیگر تمام شد و نهایتا بعد از کمی گشت و گذار در این کوه دوباره سوار بر تله کابین شده و به پایین برمی گردید اما سخت در اشتباهید هیجان تازه شروع شده و شما می توانید در بام رامسر آدرنالین بدن خود را به سر حد خود برسانید، چرا که در این جا سافاری جنگل در نظر گرفته شده تا کسانی که به این بام می آیند در این ارتفاع با چشم انداز پیش رو تفریحی بسیار دل چسب و لذت بخش داشته باشند. فقط کافیست لباس مخصوص را بپوشید و بعد از بستن کمربندها و چک شدن ایمنی های لازمه اوج هیجان را آغاز کنید، از کابلی به طول 450 متر به صورت معلق آویزان می شوید و از میان شاخ و برگ های درختان در حالی که زیر پایتان جنگلی زیبا و چشم نواز قرار دارد رد شده و هیجان را در این منظره زیبا و تماشایی تجربه می کنید،
سافاری جنگل رامسر دارای خط های متعددی است که برای رسیدن به خط بعدی باید از پل های چوبی معلقی بگذرید که همین پل ها تجربه این سافاری را با دیگر سافاری های ایران متمایز می کند. در مسیر این خط ها می توانید از جاذبه هایی همچون پارک جنگلی هزارپله، خرابه های قلعه تاریخی نظامی و غارهای کوه ایلمیلی دیدن فرمایید.

استان مازندران - همه چیز درباره بهشت ایران زمین!

آدرس تله کابین رامسر

در نزدیکی شهر سرسبز رامسر که در استان مازندران واقع شده، مجموعه تفریحی تله کابین رامسر قرار گرفته است. برای رفتن به این مجموعه تفریحی لازم است به کمربندی این شهر بروید و پس از عبور از میدان شهید رجایی و گذشتن از حدود پنج کیلومتر به سمت غرب، تله کابین‌ را مشاهده خواهید کرد.

آدرس تله کابین رامسر: استان مازندران، پنج کیلومتری غرب رامسر، مجموعه تفریحی تله کابین رامسر

سفر به زیباترین شهرهای داخلی با لحظه آخر

هتل بام سبز رامسر؛ شبی به یاد ماندنی در طبیعت

از دیگر امکاناتی که در بام رامسر وجود دارد تنها هتلی است که در این منطقه واقع شده تا علاقه مندان بتوانند شب را نیز در این بام بگذرانند و تجربه ای متفاوت از گذران شب را در مکانی بکر و دنج داشته باشند. هتل بام سبز رامسر هتلی در ارتفاع 700 متری قله ایلمیلی و در مجاورت پارک جنگلی هزار پله قرار گرفته است، این هتل یکی از بهترین و پرطرفدارترین هتل های شمال ایران به شمار می آید، هتل بام سبز رامسر متفاوت ترین هتل نیز محسوب می شود چرا که در آن دو مدل اقامتگاه ارائه داده می شود، هم به صورت کلبه های جنگلی و هم سوئیت های vip، از دیگر ویژگی هایی که این هتل را نسبت به دیگر هتل ها متمایز می کند این است که تنها راه رسیدن به این هتل تله کابین است و هیچ راه ارتباطی دیگری برای رسیدن به آن وجود ندارد، جالب است بدانید ساختمان اصلی این هتل 6 طبقه می باشد که تله کابین رامسر در طبقه پنجم این هتل به اتمام می رسد.

یکی دیگر از دلایل متفاوت بودن این هتل جذاب و وسوسه انگیز این است که این هتل هفت سوئیت vip دارد که هر هفت سوئیت آن شبیه به هم نیستند و هر کدام شبیه به یکی از کشورهای دنیاست، یکی شبیه به خانه های کشور چین، دیگری شبیه به خانه های اروپایی است، یکی از این سوئیت ها تایتانیک است که از پر طرفدار ترین سوئیت های این هتل به شمار می آید و بیشتر مورد استقبال عروس و دامادها به منظور گذران ماه عسل در آن رزرو می شود. ناگفته نماند این هتل دو سوئیت ماه عسل نیز دارد و از لحاظ امکانات جزو کامل ترین سوئیت ها هستند.

هتل بام سبز رامسر

کلبه های جنگلی این هتل نیز بسیار دنج و با صفا هستند و به صورت 2 نفره، 4 نفره و 6 نفره می باشند، همچنین این هتل از امکاناتی رفاهی دیگری همچون رستوران، باشگاه، سالن ماساژ، موج سواری و تفریحات آبی نیز برخوردار است که می تواند لذت تفریح و اقامت در این هتل را دو چندان کند. با این که دل کندن از این سفر دل انگیز و مهیج سخت است اما بالاخره باید بازگشت، بعد از اقامتی رویایی در هتل بام سبز رامسر حال باید به دنیای پرهیاهوی امروزی بازگردیم و با خود خاطرات لذت بخش این سفر را مرور کنیم، همانطور که گفته شد برای برگشت نیز باید از تله کابین استفاده کرد، سوار بر تله کابین رامسر می شویم و برای آخرین بار از زیبایی های وصف ناشدنی رامسر لذت می بریم، این بار پیش روی شما چشم انداز دریای آبی خزر قرار می گیرد که منظره ای زیبا و تماشایی است و وسعت آن خیره کننده می باشد. 
علاقه مندانی که قصد سفر به شمال کشور و شهر رامسر را دارند می توانند در کنار تفریحات این شهر از جاهای دیدنی رامسر نیز بازدید داشته باشند و از گذران اوقات فراغت خود نهایت لذت و هیجان را داشته باشند.

یکی از مهمترین موضوعاتی که باید در سفر به این شهر و لذت بردن از تفریحات آن در نظر بگیرید، آب و هوای رامسر است. زیرا این شهر زیبا و رویایی که با نام عروس شهرهای شمال شناخته میشود در اغلب اوقات هوایی بارانی دارد.

 جاده های شمال - معرفی زیباترین جاده های شمال کشور ایران

قیمت بلیط تله کابین رامسر

قیمت بلیط تله کابین رامسر، در رده سنی‌های مختلف متفاوت است. در حال حاضر (دی ماه 1402)، قیمت بلیط تله کابین رامسر رفت و برگشت برای افراد بالای 12 سال 130 هزار تومان و برای کودکان زیر 12 سال 65 هزار تومان است. در کنار تمام این‌‎ها باید هزینه ورودی را نیز در نظر بگیرید. هزینه ورودی به پارکینگ 30 هزار تومان است. ناگفته نماند که این قیمت‌‎ها در برخی از ایام سال ممکن است متفاوت باشد. به همین دلیل علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت رسمی تله کابین رامسر به آدرس www.telecabinramsar.com مراجعه نمایند

    ساعات کاری تله کابین رامسر

    ساعات کاری تله کابین رامسر

    زمانی که به این مجموعه می‌روید، پیشنهاد می‌شود تا آب آشامیدنی، دارو‌های شخصی و مهم، یک لباس گرم، پتویی سبک، زیراندازی مناسب، کفش ساقدار و مخصوص و اگر به حشرات حساس هستید حتما کرم مخصوص حشرات را تهیه کنید و به همراه خود داشته باشید. ساعت کاری تله کابین رامسر به شرح زیر است:

    • تله کابین رامسر از ۸ صبح الی ۷ عصر
    • موتور چهار چرخ رامسر از ۱۰ صبح الی ۱۲ شب
    • زیپ لاین رامسر از ۹:۳۰ صبح الی ۲۰:۳۰ شب
    • پینت بال رامسر از ۱۰ صبح الی ۱۲ شب

    تله کابین توچال - یکی از طولانی ترین خطوط تله کابین کشور و حتی دنیا

    تفریح‌های مجموعه تله کابین رامسر

    شاید تصور کنید با رفتن به تله کابین رامسر، تنها می‌توانید سوار بر تله کابین شوید و بازگردید. در واقع این‌طور نیست و این مجموعه تفریحات دیگری نیز دارد که در ادامه معرفی می‌کنیم:

    تفریح‌های مجموعه تله کابین رامسر

    کلوپ دریایی

    در کنار طبیعتی بکر و جنگلی زیبا در این منطقه کلوپ دریایی نیز وجود دارد. برای افرادی که علاقه‌مند به تفریحات آبی هستند، تفریحاتی مثل جت اسکی، پاراسیلینگ، اسکی روی آب، قایق‌سواری، شاتل دریایی و... نیز در این مجموعه وجود دارد.

    جت اسکی

    از دیگر تفریحات تله کابین رامسر، می‌توان به جت اسکی اشاره کرد که برای علاقه‌‎مندان پر از هیجان و حس لذت‌بخش شناور شدن روی آب است.

    قایق تندرو

    در این منطقه دو نوع قایق تندروی سنگین و سبک وجود دارد. زمانی که سوار قایق تندرو می‌شوید کنترل قایق و انتخاب مسیر به دوش خودتان است و می‌توانید لذت و هیجانی وصف‌نشدنی را تجربه کنید.

    اسکی روی آب

    اسکی روی آب، یکی از تفریحات آبی مفرح است که قدرت بدنی و استقامت عضلانی بالا می‌طلبد. اگر به تفریحات آبی پرهیجان علاقه دارید، اسکی روی آب را در این مجموعه امتحان کنید.

    اسکی روی آب رامسر

    شاتل دریایی

    از دیگر تفریحات آبی محبوب در دنیا، شاتل دریایی است که مجموعه تله کابین رامسر این تفریح را داراست و می‌توانید از شرکت در آن لذت ببرید.

    پاراسیلینگ

    پاراسیلینگ به معنای پرواز در فراز دریای بی‌کران با سرعتی فوق‌العاده است. اگر به چنین تفریحاتی علاقه‌مند هستید در این منطقه می‌توانید از آن لذت ببرید.

    کارتینگ راکارت

    یکی از بهترین پیست‌های کارتینگ در این منطقه وجود دارد که بهترین کارت بریل‌های 2014 تا 2016 را داراست.

    تله کابین نمک آبرود  - یکی از محبوب ترین و مهم ترین جاذبه های موجود در شمال کشور ایران

    پیست موتور چهارچرخ

    این پیست در انتهای شهربازی سرزمین رویاها قرار گرفته است و برای علاقه‌مندان فرصتی خوبی برای تخلیه هیجان است.

    از دیگر تفریحات این منطقه می‌توان به کشتی مایا، پارک جنگلی هزار پله یا پارک ایل میلی، زیپ لاین، آدرنالین 18+، سرزمین رویاها، باشگاه پینت بال آرتمیس و... اشاره کرد.

    امکانات مجموعه تله کابین رامسر

    در کنار تمام برنامه‌های تفریحی که در مطالب فوق ذکر کردیم، در این مجموعه امکانات خوبی نیز وجود دارد که در ادامه قصد داریم آن‌‎ها را معرفی کنیم.

    امکانات مجموعه تله کابین رامسر

    هتل بام سبز

    هتل بام سبز، یکی از هتل‌های معروف این مجموعه است که در ارتفاع 700 متری قله ایل میلی قرار گرفته است. این هتل 6 طبقه داشته و جالب است بدانید ایستگاه تله کابین در طبقه 5 آن است. این هتل از دهکده جنگلی و سوییت‌های VIP تشکیل شده است و هتلی با امکانات کامل است. از امکانات خاص این هتل می‌توان به ماساژ، رستوران بین‌المللی، کافی شاپ، سالن بیلیارد، تنیس روی میز و... اشاره کرد. این هتل مکانی ایده‌آل و باصفا برای دور شدن از هیاهوی شهر است.

    رستوران بین‌المللی ایل میلی

    تله کابین رامسر از چندین رستوران باکیفیت برخوردار است که یکی از این رستوران‌ها، رستوران بین‌المللی ایل میلی است. این رستوران در طبقه 5 هتل بام رامسر قرار داشته و 200 نفر ظرفیت دارد. چشم‌انداز این رستوران رو به دریا و کوهستان بوده و رستورانی مجلل با منویی متنوع است.

    رستوران سنتی تله بام

    رستوران سنتی تله بام، دارای فضایی زیبا و منحصر به فرد با آلاچیق‌های سنتی است. در این رستوران می‌توانید انواع غذاهای محلی را تست کنید و لذت ببرید. چشم‌انداز رستوران در ارتفاع و رو به دریا و کوهستان است.

    رستوران و تالار پذیرایی رامسر پلازا

    این رستوران از دو طبقه تشکیل می‌شود و رستورانی مجلل و زیباست. از جمله برتری‌های این رستوران می‌توان به منوی متنوع از غذاهای فرهنگی، محلی و دریایی، اجرای موسیقی زنده، چشم‌‌انداز دریا، کادری مجرب و... اشاره کرد.

    لوکس ترین شهرهای شمال - توصیه می کنیم این مقاله جذاب را از دست ندهید.

    فست فود تعطیلات

    فست فود تعطیلات، فست فودی در ضلع جنوبی ساختمان اصلی و در ورودی سایت ساحلی قرار گرفته است. در صورتی که طرفدار فست فود هستید، می‌توانید در این رستوران انواع ساندویچ و پیتزا را با کیفیتی خوب تست کنید. لازم به ذکر است این فست فود، دارای فضای سبز، آب‌نما و محوطه باز زیبایی است.

    کافی شاپ بین‌المللی ایل میلی

    کافی شاپ بین‌المللی ایل میلی، در طبقه دوم ساختمان تله کالین قرار گرفته است؛ بنابراین به راحتی می‌توانید به آن دسترسی داشته باشید. این کافی شاپ دارای تراس اختصاصی به سمت جنگل است و چشم‌اندازی بی‌نظیر به سمت دریا نیز دارد.

    کافی شاپ لاوینا

    کافی شاپ لاوینا، یکی دیگر از کافی شاپ‌های اطراف تله کابین رامسر است. این کافی شاپ دارای چترهای رنگی، پرچین‌های سنگی، گلدان‌های زیبا و... است که بر زیبایی محیط افزوده است.

    کافی شاپ سرزمین رویاها

    این کافی شاپ دقیقا در وسط شهربازی سرزمین رویاها قرار گرفته است و طراحی خارق‌العاده و زیبایی دارد. در واقع طراحی این کافی‌‎شاپ بر اساس فضای اطراف و محیط شهربازی صورت گرفته است و بسیار جالب و زیباست.  

    جاهای دیدنی اطراف تله کابین رامسر

    مسلما یکی از مسائلی که در خصوص تله کابین رامسر برای شما مهم است، جاهای دیدنی اطراف آن است. در صورتی که دوست دارید سفری مهیج و خاطره‌انگیز به رامسر و تله کابین رامسر داشته باشید، توصیه می‌کنیم حتما در خصوص جاذبه‌های اطراف آن نیز اطلاعات کسب کنید. در این بخش برخی از مهم‌ترین جاذبه‌های اطراف این تله کابین را معرفی می‌کنیم:

    • ساحل طلایی مازندران با فاصله 6 کیلومتر
    • موزه مردم‌شناسی رامسر با فاصله 12 کیلومتر
    • تالاب بوارین با فاصله 13 کیلومتر

    جاهای دیدنی اطراف تله کابین رامسر

    نکات مهم در خصوص تله کابین رامسر (مجموعه تفریحی شهر سبز رامسر)

    1. اولین مسئله‌ای که بهتر است در خصوص این مجموعه بدانید، ساعت کاری است. ساعت کاری بخش‌های مختلف تله کابین رامسر با هم متفاوت است. تله کابین رامسر تا ساعت 5 عصر فعال است؛ اما شهربازی آن تا 12 شب باز است.
    2. برای اطلاع دقیق از ساعت کاری و قیمت، مراجعه به سایت اصلی تله کابین رامسر را فراموش نکنید.
    3. شرایط جوی را حتما بررسی کنید.

    سایت تله کابین رامسر

    همانطور که بالاتر نیز به آن اشاره شد، شما گردشگران عزیز می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر به وبسایت مجموعه تله کابین رامسر با نشانی  www.telecabinramsar.com مراجعه نمایید.

    تله کابین رامسر؛ تجربه‌ای هیجان‌‎انگیز در سفر به این شهر

    در مطالب فوق، در خصوص تله کابین رامسر، ساعت کاری، قیمت بلیط، جاذبه‌های گردشگری آن، امکانات و تفریحات و... صحبت کردیم. در صورتی که دوست دارید سفری مهیج و پرخاطره به رامسر را تجربه کنید، توصیه می‌کنیم تله کابین رامسر را امتحان کنید و حتما به مجموعه تفریحی شهر سبز رامسر نیز سر بزنید. در صورتی که تجربه‌ای به یادماندنی از این تله کابین را دارید، در بخش ثبت دیدگاه آن را برای ما یادداشت نمایید. 

    سوالات متداول

    تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

    مجله گردشگری

    مشاهده همه مقالات
    جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
    بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
    دریاچه شورابیل اردبیل | معرفی امکانات + تفریحات اطراف دریاچه
    دریاچه شورابیل اردبیل | معرفی امکانات + تفریحات اطراف دریاچه
    بیشتر بخوانید
    عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
    عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
    بیشتر بخوانید
    اطلاعات مفید مقالات مرتبط
    تفریحات رایگان تهران برای گذراندن اوقات فراغت در تعطیلات
    تفریحات رایگان تهران برای گذراندن اوقات فراغت در تعطیلات
    بیشتر بخوانید
    محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
    محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
    بیشتر بخوانید
    موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
    موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
    بیشتر بخوانید
    کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
    کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
    بیشتر بخوانید
    تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
    تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
    بیشتر بخوانید
    امتیاز 4.8 از 5 | از 101 کاربر