پارک آبی مشهد

زمان مطالعه: 5 دقیقه
بروزرسانی: 1402/12/21
بازدید: 6814
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

مشهد، پایتخت معنوی ایران را به جرعت می توان جزو توریستی‌ترین مقاصد گردشگری در کشور به حساب آورد. جاذبه‌های دیدنی و تاریخی و رستوران‌های بی نظیر مشهد باعث شده میلیون‌ها زائر و گردشگر در طول سال به این شهر سفر کنند. این شهر برای جذب بیشتر گردشگر، ارائه خدمات و امکانات بهتر و ثبت خاطرات به یاد ماندنی برای گردشگران، تفریحات بی‌نظیری را در نظر گرفته که پارک‌های آبی، بخش مهم و محبوب این تفریحات هستند. در مشهد چهار پارک آبی وجود دارد که این تعداد بیشترین پارک آبی در یک شهر، در کل خاورمیانه است.  در این مقاله قصد داریم این چهار پارک آبی را به شما معرفی کنیم. اگر دوست دارید بیشتر درباره این موضوع بدانید با ما تا انتهای این مطلب از وبسایت لحظه آخر همراه باشید.

جدول مقایسه پارک های آبی مشهد

در جدل زیر می‌توانید پارک های آبی مشهد را با هم مقایسه کرده و در نهایت بهترین و مناسب‌ترین گزینه را برای تهیه بلیط انتخاب نمایید.

موج های آبی

موج های خروشان

قیمت بلیط: 150 هزار تومان

ساعت کاری: 11 الی 21 

سالن مجزا:  دارد

فاصله تا حرم: 20 کیلومتر، 24 دقیقه

امکانات  VIP: ندارد

قیمت بلیط: 200 هزار تومان

ساعت کاری: 11 الی 21 

سالن مجزا:  دارد

فاصله تا حرم: 25 کیلومتر 30 دقیقه

امکانات  VIP: ندارد

پارک ساحلی آفتاب مشهد

پارک آبی ایرانیان

قیمت بلیط: 140 هزار تومان برای بزرگسالان،110 هزار تومان برای کودکان

ساعت کاری: 11 الی 22 

سالن مجزا:  دارد

فاصله تا حرم: 10 کیلومتر، 12 دقیقه

امکانات  VIP: دندان پزشکی، سالن ایروبیک، اسپا و...

قیمت بلیط: این مجموعه در حال حاضر فعال نیست

ساعت کاری: 10 الی 21

سالن مجزا:  ندارد

فاصله تا حرم: 15 کیلومتر، 20 دقیقه

امکانات  VIP: ندارد

سرزمین موج های خروشان؛ خانه امنی برای موج ها

همه گردشگرانی که به مشهد سفر می‌کنند، طرقبه را به رستوران‌های سنتی، غذاهای بی‌نظیر و آب و هوایی دلچسب می‌شناسند. اما امروزه اکثر گردشگران، این مکان را با سرزمین موج‌های خروشانش می‌شناسند. سرزمین موج‌های خروشان در واقع در کیلومتر دو جاده شاندیز قرار دارد که این مساله یکی از نکات منفی این پارک آبی به حساب می‌آید چراکه اکثر گردشگران با فاصله و موقعیت سرزمین موج‌های خروشان مشکل دارند.

سرزمین موج‌های خروشان بزرگ‌ترین پارک آبی ایران و یکی از وسیع‌ترین پارک‌های آبی جهان است که وسعتی بیش از 60 هزار متر مربع دارد. هنگامی که وارد سرزمین موج‌های خروشان می‌شوید با 60 سرسره مختلف، یکی از بزرگ‌ترین سوناهای خشک و سوناهای بخار جهان، حمام ترکی و جکوزی روبرو خواهید شد و یکی از نکات مثبت این پارک آبی، خلوت بودن آن به نسبت سایر پارک‌های آبی مشهد است.

همچنین سرزمین موج های خروشان مشهد دارای دو قسمت مجزا برای بانوان و آقایان است و برخلاف اکثر پارک‌های آبی، سانس‌های مختلف برای بانوان و آقایان ندارد. از امکانات تفریحی جالب و هیجان‌انگیز این پارک آبی می‌توان به ترامپولینگ، پارک مخصوص کودکان، زیپ لاین و غار نمک اشاره کرد. همچنین مرکز خرید، رستوران، کافی شاپ و کارواش هم از امکانات و خدمات دیگر این مرکز خرید به شمار می‌روند. این مجتمع تفریحی پارکینگ هم برای کسانی که با خودروی شخصی خود به آن مراجعه می‌کنند، دارد.

  • شماره تماس سرزمین موج های خروشان مشهد: 05135593133
  • ساعت کاری: همه روزه از ساعت 11 صبح الی 9 شب در 2 سانس همزمان آقایان و بانوان
  • آدرس: مشهد - ابتدای جاده شاندیز - پارک آبی سرزمین موجهای خروشان
  • خرید بلیط: https://www.mojhayekhorooshan.ir/fa

سرزمین موج های خروشان مشهد

پارک های آبی ایران - بهترین پارک های آبی ایران برای تجربه یک روز پرماجرا

سرسره های سرزمین موج های خروشان

در این مجموعه تفریحی 63 سرسره وجود دارد که برخی از جذاب‌ترینشان به شرح زیر است:

نام سرسره

توضیحات

سقوط آزاد

شروع این ماجراجویی در ارتفاع 43 متری در فضایی کپسولی آغاز می‌شود. پس از لحظاتی ناگهان زیر پای شما خالی شده و آدرنالین تمام بدنتان را فرا خواهد گرفت.

چاله فضایی

ابتدا با استفاده از مت وارد سرسره خواهید شد و پس از طی کردن مسیر پر پیچ و خم، به فضایی چاله ‌مانند وارد می‌شوید که چرخیدن در این فضا و در نهایت سقوط به داخل چاله آب هیجان شما را به اوج خواهد رساند.

سرسره 4 نفره

این سرسره برای کسانی مناسب است که دوست دارند، سرسره‌‌سواری را به صورت گروهی تجربه کنند. شما می‌توانید با قرار گرفتن بر روی قایق بادی مخصوص اوج هیجان را در این سرسره بزرگ تجربه نمایید.

سرسره U

این سرسره دو نفره است و ظاهری شبیه به حرف U انگلیسی دارد. از ویژگی‌های دیگر این سرسری می‌توان به شتاب و هیجان بالا اشاره کرد.

سرسره های سرعتی

در این پارک تعدادی سرسره‌های سرعتی نیز وجود دارد که برای کسانی که عاشق هیجان هستند، مناسب است.

پارک آبی ایرانیان مشهد؛ به بزرگی 14 زمین فوتبال

یکی از پارک‌های آبی محبوب مشهد، پارک آبی ایرانیان واقع در بلوار حجاب و نبش حجاب 8 است. گفته می‌شود این مجموعه از استانداردترین پارک‌های آبی‌ دنیا است چراکه این پارک آبی با همکاری شرکت کانادایی White Water Park ساخته شده و این شرکت یکی از بزرگ‌ترین طراحان پارک‌های آبی در جهان به حساب می‌آید. درواقع مجموعه تفریحی ایرانیان را از روی پارک آبی سیام الگوبرداری کرده‌اند. وسعت این پارک آبی به اندازه 14 زمین فوتبال است. در پارک آبی ایرانیان مشهد مجموعه امکانات رفاهی و تفریحی فراوانی همچون رودخانه خروشان، اسکی روی آب، موج سواری با استفاده از تخته های موج سواری (لازم به ذکر است ارتفاع موج‌ها تا بیش از 5 متر می‌رسد)، سرسره‌ها و تونل‌های هیجان‌انگیز، چاله‌های فضایی، سونا، جکوزی، سرسره و استخر مخصوص کودکان، سرسره‌های سرعتی، رنگین کمان، آهسته، رودخانه خروشان، جکوزی و سوناهای خشک و بخار، باشگاه بدنسازی، سالن سینما 5 بعدی، رستوران و کافی شاپ، اتاق ماساژ و حمام ترکی و... وجود دارد.

  • شماره‌ تماس: 05136613004
  • ساعت کاری: برای آقایان جمعه‌ها و روزهای فرد از ساعت 14 تا ساعت 21 و از ساعت 18 تا 21 و برای خانم روزهای زوج از ساعت 14 تا 21 و از ساعت 18 تا 21
  • آدرس: مشهد، بلوار حجاب، نبش حجاب 8

پارک آبی ایرانیان مشهد

تفریحات پارک آبی ایرانیان مشهد

در این پارک تفریحات فراوانی برای انجام دادن وجود دارد که برخی از این تفریحات به شرح زیر هستند:

نوع تفریح

توضیحات

چاله فضایی پارک

چاله فضایی یک سرسره چند بخشی است. در ابتدا شما سوار بر قایق از یک تونل طولانی عبور خواهید کرد و سپس به استخر قارچ می‌رسید و در نهایت به یک حوضچه پر از آب پرتاب خواهید شد.

رودخانه خروشان

در رودخانه خروشان امواج رودخانه شبیه‌سازی خواهد شد و به شما این حس را می‌دهد که انگار در رودخانه واقعی درحال شنا هستید.

موج‌سواری

در این استخر ارتفاع برخی موج‌‌ها به 5 متر مربع هم می‌رسد. این اسخر برای کسانی مناسب است که به ورزش‌هایی همچون موج‌سواری و تحته‌سواری علاقه دارند.

حمام ترکی و ماساژ

اگر می‌خواهید هستگی تمام روز و حتی تمام سفرتان را به در کنید، سری به حمام ترکی بزنید. این حمام مملو از بخار آب و گرمای دلنشین است و حتی امکان گرفتن ماساژ هم وجود دارد.

استخر و محل بازی کودکان

این استخر فقط مخصوص کودکان است و والدین با خیال راحت می‌توانند به کودکانشان اجازه بازی در این استخرها را بدهند.

سرزمین موج های آبی مشهد؛ تفریحگاهی برای همه سنین

اکثر گردشگران تور مشهد فکر می‌کنند سرزمین موج‌های آبی همان سرزمین موج‌های خروشان است در صورتیکه این دو، دو مجموعه متفاوت از هم هستند که یکی در کیلومتر 2 جاده شاندیز و دیگری در قاسم‌آباد، بلوار اندیشه و نبش اندیشه 83 قرار دارند. سرزمین موج های آبی معروف‌ترین، محبوب‌ترین و بهترین پارک آبی در شهر مشهد از نظر گردشگران است. این مجموعه تفریحی یکی از بزرگترین پارک‌های آبی خاورمیانه با مساحتی بیش از 30 هزار متر مربع است که در آن امکاناتی همچون سرسره‌های آهسته، سرعتی، موج، تاپسی توروی و پیچشی، استخر موج، چاله‌های فضایی، رودخانه‌های آرام و خروشان، استخر و سرسره‌های مخصوص کودکان، سونای خشک، سونای بخار، جکوزی و استخر آب سرد

 همچنین سرزمین موج های آبی مشهد دارای رستوران، کافی شاپ، حمام ترکی، فروشگاه لوازم ورزشی و ... نیز هست. اخیرا سرسره‌ای 300 متری به همراه جت موج در این مجموعه ساخته شده که باید آن را شلوغ‌ترین و محبوب‌ترین سرسره سرزمین موج‌های آبی دانست.

  • شماره: 05136229015
  • ساعت کاری: در فصل تابستان از 9 صبح الی 24 و در سایر فصول تا ساعت 21
  • آدرس: مشهد، قاسم‌آباد، بلوار اندیشه، نبش اندیشه ۸۱
  • خرید بلیط: https://wwl.ir/

سرزمین موج های آبی مشهد

سرسره های موج های آبی مشهد

برخی از سرسره های موجود در این مجموعه تفریحی به شرح زیر است:

نام سرسره

توضیحات

سرسره جت موج

در این سرسره می‌توانید تیوپ‌سواری را امتحان کنید و اوج هیجان را تجربه نمایید.

سرسره سقوط آزاد

این سرسره جزو نسل جدید است و به آن فری فال یا بدنه فلزی هم می‌گویند. سقوط آزاد می‌تواند اوج لذت را به شما هدبه دهد.

سرسره سوپر لوپ

برای استفاده از این سرسره باید در یک کابین‌ سوار شوید و غرق در لذت و وهم شوید.

سرسره تورنادو

اگر سرسره‌سواری گروهی را دوست دارید، تورنادو را امتحان کنید.

پارک ساحلی آفتاب مشهد؛ تجربه حضور در اولین استخر خاورمیانه

پارک ساحلی آفتاب مشهد جزو بزرگ‌ترین پارک‌های آبی طبقاتی دنیا است به‌طوری که هفت طبقه تفریحی در زمینی به وسعت 15 هزار متر مربع ساخته شده است. این پارک از نظر نظافت و کیفیت آب در سطح بالاتری از سایر پارک‌های آبی مشهد قرار می‌گیرد. مجموعه پارک ساحلی آفتاب در نزدیکی مجتمع تجاری الماس شرق قرار دارد و دارای دو بخش مجزا برای آقایان و بانوان است. از امکانات این پارک ساحلی می‌توان به سرسره‌های مختلف و هیجان‌انگیز که گاه تا 18 متر ارتفاع دارد، چاله فضایی، سقوط آزاد و ... اشاره کرد. گردشگران تور مشهد می‌توانند علاوه بر پرداخت بلیط ورود به پارک ساحلی آفتاب، با پرداخت هزینه بیشتر از استخر وی آی پی مجموعه هم استفاده کنند.

دو استخر در پارک ساحلی آفتاب قرار دارد که این پارک ساحلی را متمایز کرده است. یکی استخری به عمق 12 متر که با نمایی به شکل اعماق اقیانوس و دیگری استخر جکوزی که آب از چشمه‌های جوشان واقع در دل سنگ‌های غار به درون استخر می‌ریزند. مورد دوم استخر نمک اسپوتا است که باید آن را اولین استخر خاورمیانه با خاصیت های لایه‌برداری پوست و درمانی دانست. اما پارک ساحلی آفتاب قسمت مجزا هم برای بانوان دارد که البته امکانات آن به اندازه قسمت آقایان نیست. بانوان در پارک ساحلی آفتاب می‌توانند از خدمات یوگا، ایروبیک، باشگاه بدنسازی، سالن‌های ماساژ، اتاق نگهداری کودک، رستوران و کافی‌شاپ بهرمند شوند.

  • شماره تماس: 05137114612
  • ساعت کاری: همه روزه از ساعت 11 الی 22  صرفاً بخش بانوان روزهای چهارشنبه تا ساعت 19:30 و پنج شنبه و جمعه ها از 10:30 الی 22 فعال است. مجموعه وی آی پی همه روزه از ساعت 15 الی 23 و جمعه ها از ساعت 10 الی 23 فعال است وچهارشنبه ها تا ساعت 19:30
  • آدرس: انتهاي بلوار خیام شمالی- ميدان بهارستان- جنب الماس شرق
  • خرید بلیط: https://psaftab.com/index.php/fa/

پارک ساحلی آفتاب مشهد

امکانات تفریحی پارک ساحلی آفتاب مشهد

برخی امکانات تفریحی پارک ساحلی آفتاب مشهد به شرح زیر است:

مجموعه آبی VIP

استخر، سونا بخار و خشك، جكوزی، سالن بنسازي، چاي خانه سنتي، استخر نمك دريايي، حمام سنتي و امكانات جانبي از قبیل ماساژ، فست فود و كافي شاپ ....

قسمت بانوان

مرکز تخصصی و بهداشت و سلامت پوست بانوان، استخر استاندارد به طول 25 متر، سرسره u، سونای خشک و مجهز به نور درمانی و رایحه درمانی، جکوزی با نازل های متعدد جهت التیام دردهای عضلانی و مفصلی، سونای بخار به همراه نمک‌های دریایی برای اولین بار در ايران

قسمت آقایان

بزرگ‌ترین سرسره قایق فضایی به ارتفاع 25 متر

بزرگترین سرسره سقوط آزاد به ارتفاع 20 متر

سرسره پیچ به ارتفاع 18متر

استخر مخصوص غواصی به ارتفاع 12 متر

بزرگ‌ترین سرسره قایق فضایی به ارتفاع 25 متر و طول

بزرگ‌ترین سرسره سقوط آزاد: به ارتفاع 20 متر

سرسره پیچ به ارتفاع 18متر

سرسره دوقلو به ارتفاع 18متر

استخر مخصوص غواصی: به عمق 12متر

بازدید از پارک‌های آبی مشهد

در این مطلب چهار تا از پارک‌های آبی مشهد را به شما معرفی کردیم. در طول سفرتان به مشهد، حتما زمانی را برای رفتن به یکی از این پارک‌ها و تفریح کردن کنار بگذارید تا لذت سفرتان دو چندان شود. اگر نکته دیگری درباره این موضوع وجود دارد که در این مطلب بدان اشاره نشد، حتما آن را با ما و دیگر خوانندگان به اشتراک بگذارید تا دیگران هم بتوانند از آن بهره ببرند. همچنین اگر قصد رزرو تور مشهد را دارید همین حالا به صفحه این تور در وبسایت لحظه آخر مراجعه کرده و آفر موردنظر خود را رزرو نمایید.

سوالات متداول

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
بیشتر بخوانید
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
بهترین مقاصد سفر با قطار؛ تجربه سفری متفاوت
بهترین مقاصد سفر با قطار؛ تجربه سفری متفاوت
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.6 از 5 | از 109 کاربر