بازار واگزال تفلیس

زمان مطالعه: 3 دقیقه
بروزرسانی: 1402/10/17
بازدید: 3081
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

شهر تفلیس شهری است که در سال‌های اخیر مورد محبوبیت و توجه گردشگران قرار گرفته و طرفداران زیادی دارد. بازار واگزال در تفلیس گرجستان قرار دارد، که این این بازار جز بزرگ‌ترین بازارها در تفلیس به‌ شمار می‌رود. بازار واگزال در نزدیکی ایستگاه قطار و ایستگاه مترو استیشن اسکور قرار گرفته است. ویژگی‌ که این بازار دارد و همه را به سوی خود جذب می‌کند دسترسی آسان به آن و قیمت مناسب و نسبتا ارزان آن است. از این جهت در میان دیگر بازار‌های که در تفلیس قرار دارند؛ محبوب‌تر است.

بازار واگزال تفلیس

آشنایی با بازار واگزال تفلیس

بازار واگزال، تشکیل شده از چند بازار بوده که قسمتی از این بازار به میوه و تره‌بار تعلق گرفته است.  قسمتی دیگر از این بازار بزرگ را به‌ صورت تونل سرپوشیده‌ای ساخته‌اند که در آن انواع لوازم آشپزخانه و همچنین انواع خوراکی‌ها و شیرینی‌ها را می‌توانید تهیه کنید. در این تونل سرپوشیده مغازه‌های مناسب کودک از اسباب‌بازی تا کفش و لباس برای بچه وجود دارد، اگر بازاری در تفلیس می‌خواهید تا بتوانید ادویه‌جات مخصوص و سوغات بخرید ما به شما بازار بزرگ واگزال را پیشنهاد می‌دهیم. اصولا بیشتر مردمان این منطقه این بازار را به بازار و پاساژ های دیگر ترجیح می‌دهند.

با کدام تور به تفلیس سفر کنیم؟

 

پاساژ سنترال تفلیس

قسمت‌های مختلف بازار واگزال تفلیس

بازار بزرگ واگزال تفلیس از قسمت‌های مختلفی تشکیل شده است. به دلیل بزرگ بودن آن و دسترسی آسان این بازار روزبه‌روز بزرگ‌تر شده تا نیازهای مختلف شما را برطرف کند. قیمت مناسب و تنوع وسایل‌هایی که در این بازار قرار دارد دلیل دیگر به‌ وجود آمدن قسمت‌های مختلف بوده است.

بخش موادغذایی و خوراکی

بخش دیگر بازار واگزال متعلق به خوراکی‌جات و میوه و تره‌بار بوده که در این قسمت بازار می‌توانید انواع میوه‌های تازه را پیدا کنید. سبزی‌هایی که به‌ صورت روزانه چیشده شده و به فروش می‌رسند و بسیار تازه هستند، ترشی‌هایی که با ادویه‌جات مخصوص کشور گرجستان درست شده‌اند؛ مزه فوق‌العاده‌ای را خواهند داشت. در این بازار شما لبنیات نیز خواهید یافت اما به دلیل اینکه گرجستانی‌ها از گوشت گوسفند استفاده نمی‌کنند؛ در بازار واگزال نیز این گوشت وجود ندارد. در این بازار تنها گوشت مرغ، ماهی و گوساله خواهید یافت.

 

قسمت سرپوشیده

قسمت سرپوشیده بازار واگزال به صورت تونل بوده و در آن لوازم خانگی، خوراکی و ادویه‌جات فروشی قرار دارد و شما می‌توانید برای خرید سوغات به این قسمت بازار بروید.

پاساژ سنترال تفلیس

یکی از بخش‌های بازار واگزال، پاساژ سنترال بوده، که این پاساژ در ساختمان ایستگاه قطار واقع شده است. پاساژ سنترال از مغازه‌های لوازم خانگی، موبایل، لپ‌تاپ، سیستم‌های صوتی و تصویری، وسایل‌های جانبی موبایل و کامپیوتر تشکیل می‌شود. همچنین در این پاساژ شما برندهای ال سی واکی کی، ترونووا، مغازه‌های طلا و نقره، جواهر و سنگ‌های قیمتی‌ و در قسمت همکف آن داروخانه را می‌توانید پیدا کنید و از آن‌ها خرید نمایید. 

لوکس ترین مراکز خرید تفلیس - آشنایی با بهترین مراکز خرید شهر تفلیس گرجستان!

پاساژ سنترال تفلیس

آدرس بازار واگزال تفلیس

بازار واگزال علاوه بر اینکه قیمت اجناسی که در آن به فروش می‌رسد مناسب بوده، دسترسی آسانی نیز دارد. واگزال در زبان گرجی به معنای راه‌آهن است و از آنجایی که این بازار به ایستگاه قطار نزدیک بوده؛ واگزال نام دارد. بنابراین توریستان و بومیانی که مشتاق دیدن این بازار هستند می‌توانند بدون پرداخت هزینه‌ای و به راحتی از این بازار دیدن کنند.
آدرس بازار واگزال: کشور گرجستان، تفلیس، خیابان گورگیا، بازار واگزال 

 

بازار گورگیا در دیدوبه

برای خرید مبلمان ارزان در تفلیس می‌توانید به بازار گورگیا که در نزدیکی ایستگاه قطار دیدوبه قرار دارد، مراجعه کنید. ساختمانی بزرگ که در آن شما انواع شیرآلات، مبلمان و انواع سرویس چوب، وسایل آشپزخانه، فرش و قالیچه در سایز کوچک، انواع کفپوش‌ها برای نمای ساختمان، همچنین شما می‌توانید در این بازار بزرگ گورگیا انواع گل و گیاه و نهال را خریداری کنید. 

معرفی شهر تفلیس گرجستان - همه آنچه که باید در مورد پایتخت گرجستان بدانید!


 

بازار گورگیا در دیدوبه

دیگر‌ جا‌های دیدنی تفلیس 

تفلیس پایتخت کشور گرجستان بوده، این پایتخت پر از جاذبه‌های گردشگری و تفریحی است. از جاذبه‌های دیگر شهر تفلیس می‌توانیم به این مکان‌های دیدنی اشاره کنیم:

  • قلعه ناریکلا
  • کلیسای متخی
  • کارتلیس ددا
  • پل صلح
  • خانه‌های مسکونی قدیمی
  • پارک رایک
  • کلیسای جامع تثلیت تفلیس
  • چابخانه زیرزمینی استالین
  • برج ساعت
  • موزه ملی گرجستان
  • بازار درای بریج

کلام آخر 

از سرگرمی‌هایی که در تور تفلیس گرجستان می‌توانید داشته باشید پاساژ گردی و خرید است. بازار واگزال انتخاب مناسبی از جهت دسترسی آسان، قیمت مناسب و تنوع اجناس برای شما خواهد بود. بازار واگزال بازاری در حد متوسط بوده و خیلی از برند‌ها و وسایل لوکس را ندارد. بنابراین اگر به دنبال وسایل لوکس و پر زرق‌و‌برق باشید این بازار مناسب شما نخواهد بود.

سوالات متداول

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
تمام چیزی که درباره طاق بستان به شما نمی‌گویند
تمام چیزی که درباره طاق بستان به شما نمی‌گویند
بیشتر بخوانید
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
چگونه مهمان مهمانسرای امام رضا شویم؟
چگونه مهمان مهمانسرای امام رضا شویم؟
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
امتیاز 3.8 از 5 | از 106 کاربر