جاهای دیدنی تایلند

زمان مطالعه: 8 دقیقه
بروزرسانی: 1402/10/02
بازدید: 3921
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

جاهای دیدنی تایلند بسیارند و هر کسی که به سفر و گردش علاقه دارد حتما دوست دارد که یکبار را به تایلند سفر کند. در این کشور به هر سو که می‌روید احساس و تجربه‌ای متفاوت در انتظار شماست. هنگامی که وارد شهر‌های بزرگ تایلند می‌شوید، شلوغی و هزاران موتور سیکلت و توک توک (موتور‌ها سه‌چرخ) را خواهید دید. با قدم نهادن در معابد بودایی، همراه با راهبانی نارنجی پوش غرق در سکوت بی‌پایان می‌شوید. قبایلي تپه نشین که صنایع دستی می‌فروشند، روستا‌های سنتی کشاورزی چشم‌نواز، ویرانه‌های باستانی و سواحل و تالاب‌های آبی همگي در طبیعتي باشكوه به انتظار شما نشسته‌اند. تمام این‌ها نشان می‌دهد که چرا تایلند، معروف‌ترین مقصد گردشگری در آسیا شرقی است و چرا باید از جاذبه‌های گردشگری تایلند بازدید کرد. مردم اين كشور با آغوش باز، از شما در بازديدتان از جاذبه‌های گردشگري تايلند استقبالي گرم خواهند کرد.

جاذبه های گردشگری تایلند

آبشارهای اراوان تایلند | Erawan Falls

در غرب تایلند، واقع در ارتفاعات، زیباترین و عظیم‌ترین آبشار استان کاچانوبوری، اراوان، را خواهید دید که در پارک ملی‌اي به همین نام قرار دارد. این آبشار باشکوه، از رودخانه هاو مانگ لی و از کوه 2100 متری به پایین سرازیر می‌شود. آبشار اراوان، 1500 متر ارتفاع و هفت زنجیره مختلف دارد که هر کدام مکانی عالی و امن برای شنا کردن است. به علاوه شما قادر خواهید بود با پیاده‌روی 30 دقیقه‌ای در طبیعت اراوان، از زیبایی تپه همیشه سبز و جنگل برگریز آن لذت ببرید. آب خروشان آبشار‌ها اراوان از بین سنگ‌ها زرد آهکی رنگ کوه‌ به پایین ريخته و جلوه‌ای صد چندان به زیبایی آن می‌بخشد. در این منطقه برای جابه‌جایی افراد مسن و دارای معلولیت ماشین‌ها گلف تعبيه شده است. همچنین برای رفع خستگی گردشگران کافه‌ای در طبقه اول آبشار قرار گرفته که با کمی توقف در آن برای ادامه مسیر انرژی لازم را کسب خواهید کرد.

ساحل میمون تایلند

ساحل میمون در جزیره فی فی و سواحل تایلند از زیباترین سواحل به شمار می‌رود که شن‌های پودری و سفید و امکان غواصی این ساحل را به بهترین سواحل تایلند تبدیل کرده است. میمون‌های این جزیره دلیل نامگذاری این جزیره است و این ساحل را به شهرت رسانده است. این میمون‌های بامزه و اهلی در کنار ساحل پرسه می‌زنند و اگر به این ساحل بروید می‌توانید آنها را ببینید و به این میمون‌های بامزه غذا بدهید. 
 

آبشارهای اراوان تایلند

آئو نانگ تایلند | Ao Nang

آئو نانگ شهر ساحلي دلربا و کوچکی در کارابی بوده و در شرق تایلند قرار دارد. این منطقه بکر با وجود وسعت کم، انواع زیبایی‌ها طبیعی را در بر داشته و بازديد از آن می‌تواند شما را برای چندین روز مشغول نگه دارد. جدا از تفریحات فوق‌العاده ساحلی مانند قایق سواری و غواصی، فعالیت‌های متنوع دیگری از ماجراجویی در جزایر تا پرسه زدن در جنگل‌های بارانی و بازدید از معابد باشکوه در انتظار شما خواهد بود. لذت بازديد از تکه‌ای متفاوت از طبیعت، برکه زمردی، مي‌تواند یکی از بهترین تجربه‌ها هر گردشگری باشد. خصوصيتي که آب تازه این برکه را بسیار متفاوت می‌کند، رنگ فیروزه‌ای و چشم‌نواز آن است. شنا در برکه زمردی کاملا بی‌خطر بوده و آب گرم آن باعث می‌شود که به سختی از شنا كردن در آن دل بکنید. با سفر یک روزه به این برکه که در جنگل تانگ تائو در نزديكي آئو نانگ قرار گرفته است؛ از حیات وحش بکر آن و حمام آفتابي دلچسب لذت ببرید.

آئو نانگ تایلند

راهنمای سفر به تایلند - آخرین شرایط سفر به تایلند برای ایرانی ها در سال ۲۰۲۳

بازارهای شناور بانکوک در تایلند | Floating Markets near Bangkok

بازار‌ها شناور بانکوک از بهترین جاذبه‌ها گردشگری این شهر هستند. تقریبا همه بازديدكنندگان بانكوك حداقل یک بار از این بازار‌ها دیدن کرده‌اند. تنوع رنگ، هیاهو، چاشنی‌‌ها غذايي و حال و هوا این منطقه آن را به مكاني خاص بدل کرده است. با ورود به این بازار‌ها احساس خواهید کرد که به جهانی دیگر پای گذاشته‌اید. کانال‌ها کوچک آبی مملو از قایق هستند که دست فروشان در آن‌ها غذا‌های سنتي تايلندي مي‌فروشند. در هر نقطه فروشندگاني را خواهيد ديد كه خيلي دوستانه به زبان تايلندي در حال گفت‌وگو هستند. هر چند بعضي كشورها آسيايي، بازار‌ها شناور خود را دارند، هيچ كدام با گونه تايلندي آن قابل مقايسه نيست. بازار‌ها شناور متعددي در بانكوك قرار گرفته‌اند اما محبوب‌ترين آن‌ها دامنئون سادوك است. اين محل داد و ستد، مملوء از گردشگر است كه البته به دليل شلوغي زياد، مزيتي براي بازديد شما محسوب نخواهد شد. با وجود اين، بازار دامنئون سادوك، قطعا لياقت بودن در برنامه سفر شما به بانكوك را دارد. اين بازار در فاصله يك ساعتي از بانكوك قرار گرفته است. براي بازديد مي‌توانيد توري را رزرو كرده و در طول يك روز به تماشاي تمام نقاط آن بپردازيد. بيشتر بازار‌ها شناور تنها در آخر هفته باز هستند. براي اينكه از هجوم سيل جمعيت توريست‌ها در امان باشيد، بهترين زمان رفتن به اين مكان، قبل از نهار و صبح زود خواهد بود.

تایلند

سواحل هواهین تایلند | Hua Hin Beach

منطقه هواهين، براي مدت‌ها رازي پنهان در دل جزيره تايلند بود. سواحل هواهين تنها چند ساعت با بانكوك فاصله دارند. تنوع اين اين منطقه بسيار بي‌نظير بوده و بر خلاف سواحل ديگر تايلند كه به خاطر كلاب‌ها شبانه‌شان زبانزد هستند، ساحل هواهين مكاني خانوادگي و به دور از شلوغي است. شما مي‌توانيد با بازيد از آن در سكوت كامل از منظره چشم‌نواز ساحل لذت برده و ساعاتي چند در كنار خانواده خود به تفريح بپردازيد. وقتي كه از آفتاب گرفتن در زير نور زيبا خورشيد خسته شديد؛ فعاليت‌ها مختلفي پيش روي شما خواهد بود. شنا در آب‌های آرام، موج سواري با كايت و قايق سواري برخي از اين تفريحات جذاب هستند. نيازي نيست كه نگران باشيد، سواحل هواهين تا 4 كيلومتر كشيده شده‌اند و اين سرگرمي‌ها آرامش كلي ساحل را بر هم نخواهند زد.

منطقه هوانین تایلند

جزایر تایلند | معرفی 10 تا از زیباترین جزایر کشور تایلند

پارک ملی خوا آی تایلند | Khoa Yai National Park

اولين پارك ملي تايلند، تاسيس شده در 1962، پارك ملي خو آي، به عنوان سومين پارك بزرگ اين كشور شناخته مي‌شود. اين پارك بي شك به دليل وجود حيواناتي خاص در آن، بهترين مكان براي بازديد اغلب گردشگران است. با وجود قرار گرفتن قسمت اعظم آن در استان خوا آي، مساحت پارك خوا آي، تا استان‌‌ها پاراچينبوري، سارابوري و ناخون نيز گسترش يافته است. نقطه اصلي بازديد پارك 180 كيلومتر از بانكوك فاصله دارد. در پارك خوا آي علاوه بر بازديد از حيات وحش، از دو آبشار محبوب و چند دورنما زيبا نيز مي‌توانيد ديدن كنيد. در بين پارك‌ها تايلند، پارك ملي خوا آي بهترين مكان براي بازديد از پستانداران خاص و گوناگون است. در اين پارك به سادگي خواهيد توانست از فيل‌ها معروف تايلند ديدن كنيد. بعضي ديگر از پستانداران قابل مشاهده، ماكاك شمالي، گوزن يال دار آسيايي، خارپشت و گربه زباد (سيوت) هستند.
پرندگان و خزندگان گوناگوني نيز در اين پارك ملي محبوب نگهداري مي‌شوند. وجود نزديك به 440 نوع پرنده و همچنين 85 نوع خزنده، در پارك خوا آي گزارش شده است. اين مكان يكي از بزرگ‌ترين تعداد پرندگان نوك شاخي در تايلند را در خاي جاي داده است. از گونه‌های خزندگان موجود در آن نيز مي‌توان به انواع افعي مانند افعي چاله دار چشم بزرگ و افعي گرگي گيبسون اشاره كرد. براي بازديد از پارك خوا آي بايد توجه داشت كه اين مكان گردشگري در آخر هفته‌ها بسيار شلوغ است. ورودي اصلي پارك در بخش شمالي آن و نزديك به شهر پاك چونگ در استان ناخون ناتساچيما و در دوم آن در جنوب پارك و در ناحيه ناخون نايوك قرار دارد. لازم است كه براي سياحت از پارك خوا آي حتما يك راهنما به همراه داشته باشيد. به دليل وسعت پارك و مساحت 14 كيلومتري آن، دوچرخه‌هايي براي راحتي حمل و نقل گردشگران تعبيه شده‌ است.

پارک ملی خوا آی تایلند

پارک ملی مو کوانگ تونگ تایلند | Mu Ko Ang Thong National Park

كوانگ تونگ در زبان تايلندي به معنا كاسه طلا بوده و بازديد از پارك كوانگ تونگ نيز به واقع فرصتي طلايي براي تجربه‌‌اي به يادماندني از زيبايي‌های طبيعي اين مكان است. اين پارك از 42 جزيزه كوچك تشكيل شده كه گردشگران با قايق‌ در بين آن‌ها به سياحت مي‌پردازند. براي بازديد بهتر از تمام زيبايي‌ها اين پارك رزرو توري يك روزه بهترين گزينه براي شما خواهد بود. آب‌ زلال و آرام اين منطقه با گرمي آن امكان شنايي لذت‌بخش را به شما مي‌بخشد كه شايد در كمتر مكاني بتوانيد تجربه كنيد. از ديگر فعاليت‌ها پرطرفدار اين پارك ملي غواصي در بين مرجان‌های بي‌نظير است كه بسياري را جذب خود مي‌كند.

پارک ملی مو کوانگ

پارک تاریخی سوخوتای تایلند | Sukhothai Historical Park

در بين قرون 13 تا 15 ميلادي، هنرمندان تايلندي، به نقاط ديدني مذهبي كه در قرون پيش‌تر توسط تمدن‌ها مان و خمر ساخته شده بودند؛ لايه‌ها تاريخي بيش‌تري افزودند. نتيجه آن پارك تاريخي و با شكوه سوخوتاي بود كه باقي مانده‌ها تاريخي آن در ليست حفاظت سازمان يونسكو به ثبت رسيده است. پارك سوخوتاي از نظر تاريخي به سه بخش بخش مركزي، شمالي و غربي تقسيم شده است. همه گردشگران به بخش مركزي پارك رفته و اكثر آن‌ها از بخش شمالي پارك نيز سردر مي‌آورند. تعداد اندكي به قسمت دورتر و غربي پارك رفته و تنها كنجكاوترين آن‌ها امكان دارد به قسمت شمالي و جنوبي آن سر بزنند. قسمت مركزي با تفاوت چشم‌گيري به عنوان جذاب‌ترين بخش پارك سوخوتاي شناخته مي‌شود. دليل اين امر قرار داشتن معبد وات ماهارات در اين قسمت است. اين معبد با شكوه در 1374 پيش از ميلاد توسط شاه بوروماراچاتيرات ساخته شد. ديدن معماري زيبا و مجسمه بودايي بزرگ قرار گرفته در اين معبد، خالي از لطف نيست. همچنين در اين پارك بنا‌ها تاريخي ديگري مانند معابد سي سوآي  و سا سي قرار گرفته‌اند. امكان بازديد از بركه‌ها عظيم و درختاني كه محل زندگي مار‌ها گوناگون هستند نيز براي گردشگران وجود دارد.

پارک تاریخی سوخوتای

بهترین هتل های تایلند - اگر رفتی تایلند میتونی یکی از این هتل ها رو رزرو کنی

کو نانگ یوآن تایلند | Ko Nang Yuan

كو نانگ يوآن جزيره‌اي ديدني پوشيده شده با ماسه‌ها لطيف بوده و بهترين مكان براي افراد جويا سكوت و آرامش است. آب‌ها آن با اعماقي كم و زياد كه سرشار از تپه‌ها مرجاني سالم و دست نخورده‌ هستند؛ افراد علاقه‌مند به غواصي را به خود جذب مي‌كنند. دورنما كو نانگ يوآن خط ساحلي گسترده سه جزيره است كه به خصوص در هنگام طلوع و غروب خورشيد فوق‌العاده ديدني خواهد بود. همچنين گستره‌اي از صخره‌ها زيردريايي در اين جزيره قرار دارند كه با وجود حفره‌ها خود غار‌ها كوچك و بديعي را براي ماجراجويي غواصان ايجاد كرده‌اند.
در جزيره كو نانگ يوآن قايق‌ها دونفره براي رفت‌و‌آمد مردم تعبيه شده است كه مي‌توانيد آن‌ها را به صورت ساعتي اجاره كنيد. حتما سفري كوتاه با قايق به نقاط مختلف اين منطقه به ويژه صخره‌ها بخش پشتي جزيره، داشته باشيد. لايه عظيم صخره‌اي دور تا دور جزيره آنقدر به زيبايي قرار گرفته كه به مثابه يك اثر هنري است. گردشگران در بين سفر خود، ساحل ماسه‌اي كه سه جزيره كو نانگ يوآن را به يكديگر وصل كرده‌اند، نيز مشاهده خواهند كرد.

کو نانگ یوآن تایلند

بازار شبانه چی یانگ مای تایلند | Chiang Mai Night Bazaar

قرار گرفته در وسط شهر چي يانگ ماي، درست مابين رودخانه فينگ و جاده چانگ خالان، بازار شبانه يكي از مكان‌های فراموش نشدني اين شهر است. اين بازار به دليل ارزان بودن كالاها آن، يكي از بهترين نقاط براي خريد سوغات سفر خواهد بود. انواع متنوع محصولات از زيرورآلات سنتي تايلند تا كيف و ساير اقلام دست‌ساز در بازار شبانه چي يانگ ماي به فروش مي‌رسند. تجربه صرف غداها محبوب تايلندي و گوش سپردن به موسيقي زنده و بومي اين كشور مي‌تواند بسيار دلچسب و به ياد ماندني باشد. اگر قصد نداريد هياهو و شلوغي پايان هفته اين بازار را تجربه كنيد، بهترين زمان براي بازديد، در اواسط هفته خواهد بود.

بازار شبانه چی یانگ

غذاهای تایلند - آشنایی با خوشمزه ترین غذاهای کشور زیبا و توریستی تایلند

کو لیپ تایلند | Ko Lipe

كو ليپ جنوب شرقي ترين جزيره تايلند، منطقه‌اي به زيبايي بهشت بوده كه به خاطر ماسه‌ها سفيد و آب‌ها فيروزه‌ايش شهرتي زبانزد دارد. كو ليپ با زيبايي وصف ناپذير با نام مالديو تايلند نيز شناخته مي‌شود. با اقامت در اين جزيره لحظه‌اي بدون فعاليت نخواهيد بود. علاوه بر لذت بردن و آراميدن بر ماسه‌ها لطيف، امكان غواصي در بين مرجان‌ها و ماهي‌ها رنگارنگ، سفر با قايق در آب‌ها آبي لاجوردي وجود دارد. همچنين مي‌توانيد از صرف غذا رستوارن‌‌ و كافه‌ها متنوعي كه هم خوراك‌ها تايلندي و هم غربي سرو مي‌كنند، لذت ببريد.
به علت وسعت كم و تقريبا 4 كيلومتري اين جزيره، شما به راحتي قادر خواهيد بود، با پاي پياده به تماشا تمام جزيره بپردازيد. آباداني جزيره كو ليپ به ويژه در 20 سال گذشته، پيشرفت چشم‌گيري داشته و مغازه‌ها متعددي در خيابان اصلي آن مشغول فعاليت هستند. هر چند سواحل كو ليپ معمولا از شلوغي شهري به دور بوده و فضايي آرام  براي استراحتي مطلوب خواهند بود.

کو لیپ تایلند

بازار آخر هفته چاتوچاک تایلند | Chatuchak Weekend Market

چاتوچاك واقع در شهر بانكوك، بازاري متشكل  از بخش‌ها مختلف سرپوشيده و غير سرپوشيده است. اين بازار كه به نام جي جي نيز شناخته مي‌شود؛ شهرت فراواني در بين نقاط گردشگري اين شهر دارد. اين محل داد و ستد، با وسعت 35 هكتار و وجود 27 بخش متنوع، بسيار عظيم بوده و بعضي بخش‌ها آن بيش از 10 هزار مغازه در خود جاي داده‌اند. محصولات ارائه شده در اين بازار تنوعي گسترده از دست‌ساز‌ها تايلندي، لباس، زيرورآلات، لوازم تزييني خانه، نقاشي، گياه تا حيوانات خانگي دارند. مي‌توان گفت چاتوچاك، بهشتي از كالاها متنوع بوده و تنوع محصولات آن هر شخص عاشق خريد كردني را به زانو در خواهد آورد!
بازار شبانه چاتوچاك در روز‌ها سه شنبه تا پنجشنبه براي فروش گياهان، در روز‌ها جمعه براي خريد عمده و در روزها يكشنبه جهت خريد تمام محصولات باز خواهد بود. براي نخستين بار، شايد فتح تمام بخش‌ها اين بازار به دليل وسعت آن غير ممكن به نظر رسد. موقعيت مكاني چاتوچاك در خيابان اصلي بوده اما پس از طي مسافتي به كوچه‌ها تقسيم مي‌شود. تمامي اين بخش‌ها در كنار هم 27 قسمت بازار را ايجاد مي‌كنند. بسياري از محصولات اين مركز فروش به حراج گذاشته مي‌شوند و قيمت ارزان‌تري از ساير فروشگاه‌ها شهر دارند. پس اين بازار، مكاني مناسب براي خريد سوغات سفر شما خواهد بود.

بازار چاتوچاک

پارک ملی خائو سوک تایلند | Khoa Sok National Park

معروف به یکی از شگفت‌انگیز‌ترین مناطق حفاظت حیات وحش تایلند، پارک ملی خائو سوک ترکیبی از جنگل، رودخانه و دریاچه‌ها آهکی بوده و در استان سورات تانی قرار گرفته است. این پارک مامنی برای حیوانات وحشی از جمله فیل‌ آسیایی، گراز وحشی، خوک خرطوم دراز مالایا و گونه‌ها مختلف میمون مانند گیبون و لنگور و بوزینه است. مسیر‌ها مختلفی در پارک تعبیه شده‌اند که گردشگران با انتخاب هر یک از آن‌ها، به نقاط گوناگون آن خواهند رسید. بازديدكنندگان، می‌توانند در جنگل ماجراجویی کرده و محل زندگي حیوانات مختلف وحشی را پیدا کنند. به عکاسی آبشار‌ها زیبا بپردازند یا در استخرها طبیعی شنا کرده و دورنما زیبا اين منطقه را تحسین کنند.

سفر به کشور تایلند با جاذبه‌های گردشگری فوق العاده دیدنی!

پارک ملی خائو سوک

جزایر سیمیلان تایلند | Similan Islands

مجمع الجزاير سيميلان كه در سال 1972 به عنوان بخشي از پارك ملي شناخته شدند، شامل 11 جزيره در دريا اندامان تايلند هستند. موقعيت مكاني اين جزاير در 70 كيلومتري خط ساحلي استان فانگ نگا است. پارك ملي سيميلان منطقه عظيمي به وسعت 140 كيلومتر مربع را در بر مي‌گيرد كه 26 كيلومتر مربع از آن خشكي است. در زير آب‌ها كاملا شفاف و شيشه‌اي اطراف اين جزاير دنيا كاملا متفاوتي در جريان قرار دارد. گردشگران اين منطقه معمولا به غواصي پرداخته و احساس فوق‌العاده شنا در بين صخره‌ها عظيمي از مرجان‌ها لطيف را تجربه مي‌كنند. خصوصيت اصلي اين جزاير، ساختمان سنگي آن‌ها بوده كه شامل صخره‌ها پهن، آب‌ها كم عمق و جنگل‌ها انبوه گرمسيري مي‌شود. روزانه براي جلوگيري از شلوغي و آسيب رسيدن به محيط بكر جزاير سيميلان، حداكثر 3225 نفر گردشگر اجازه بازديد از آن را دارند. زمان ايده‌آل براي رفتن به جزاير سيميلان در فصول گرم سال و هنگامي است كه آب‌ها كاملا شفاف باشند تا بتوان بهترين فرصت را براي غواصي زير آب داشت. اين جزاير به وسيله انواع قايق‌ها موتوري و پارويي قابل بازديد هستند كه قادر خواهيد بود با داشتن يك راهنما به تمام بخش‌ها هيجان‌انگيز آن‌ها سر بزنيد.

جزایر سیمیلان

راه آهن مرگ قطار تایلند-برمه تایلند | Thai-Burma Railway Death Railway

در طول جنگ جهاني دوم، كارگران بسياري به كار مشفول شدند و حتي از جان خود گذشتند، تا مسير ريلي تايلند-برمه كه به راه آهن مرگ نيز معروف است، ساخته شود. حكومت پادشاهي ژاپن وقت، كه در آن زمان به شرق آسيا مسلط شده بود؛ براي ساخت خطوط ريلي اين قطار از ده‌ها هزار زنداني جنگي به عنوان كارگر استفاده كرد. گفته مي‌شود در ازاي هر آهن ريل آن يك كارگر جان خود را از دست داده است. امروزه اين خط آهن به يكي از نقاط گردشگري كشور تايلند بدل شده كه روزانه بازديدكنندگان متعددي را به سمت خود مي‌كشاند. وسعت خط ريلي اين قطار به 250 كيلومتر رسيده و بنگ پونگ، تايلند و برمه را به يكديگر متصل مي‌كند.
بازديد از اين خط آهن به دليل ارتفاع آن از سطح زمين و طبيعت سرسبز، درياچه‌ها و دورنما‌ها فوق‌العاده‌اي كه در حين سفر دارد، بسيار جذاب خواهد بود. معروف‌ترين بخش راه‌آهن مرگ، قسمتي است كه از روي پل رودخانه كواي رد مي‌شود. اين منطقه با چشم‌انداز زيبا و طبيعتي آرام، يكي از بهترين مكان‌ها براي عكاسي است. همچنين خريد از دكه‌ها مختلف فروش خوراكي و سوغات كه در اين منطقه قرار گرفته؛ مي‌تواند براي هر گردشگري جذاب باشد. در حين تور راه آهن مرگ توقف‌هايي در آرامگاه سربازان از جان گذشته براي ساخت اين راه‌آهن و همچنين موزه و مركز تحقيقاتي آن وجود خواهد داشت.

هزینه سفر به تایلند - قبل از سفر به تایلند با هزینه‌هاش آشنا شو

راه آهن مرگ قطار تایلند

پارک ملی مو کو چانگ تایلند | Mu Ko Chang National Park

پارک ملی مو کو چانگ در خليج تايلند، در استان ترت و در نزديك مرز كامبوج قرار گرفته است. مو كو چانگ، يك پارك ملي دريايي بوده كه مساحت عظيم 650 كيلومتر مربعي دارد و از 52 جزيره كه مجمع الجزاير مو كو چانگ ناميده مي‌شوند، تشكيل می‌شود. اين پارك ملي بيش از همه چيز، براي آبشار زيبا، مسيرها رفت‌و‌آمد، صخره‌ها مرجاني و دورنما فوق‌العاده جذاب آن شهرت دارد. با بازديد از اين مجمع الجزاير بي‌نظير مي‌توانيد به فعاليت‌ها متنوعي از قبيل كمپ زدن در نقاط مختلف جزيره و شنا و غواصي مشغول شويد. همچنين رستوران‌ها متنوعي در پارك ملي مو كو چانگ قرار گرفته كه فرصت لذت از غذا‌ها متنوع تايلندي را براي شما فراهم مي‌كنند. با سفر به اين نقطه بكر از كشور تايلند، به تماشا مناظري كم نظير خواهيد نشست.

پارک ملی مو کو چانگ

خلیج فانگ نگا تایلند | Phang Nga Bay

جذابيت اصلي خليج فانگ نگا، توده سنگ‌ها آهكي آن هستند كه به شكل افقي از آب‌ها زيبا زمردي آن بيرون زده‌اند. يكي از جزاير پر بازيد اين خليج، جيمز باند نام دارد. دليل اين نام‌گذاري فيلم برداري "مردي با تفنگ طلايي" از مجموعه فيلم‌های جيمز باند در اين جزيره است. طبيعت زيبا اين منطقه وصف ناپذير بوده و شن‌ها تميز و ساحل نيل‌گون آن تا ساعت‌ها چشم هر بيننده‌اي را به خود خيره مي‌كند. شما اين امكان را داريد كه در رستوران‌ها و تفرجگاه‌ها مختلف فانگ نگا، به استراحت و صرف غذا بپردازيد. قايق‌ها متعددي نيز براي جابه‌جايي توريست‌ها و رساندن آن‌ها به نقاط بكر خليج فانگ نگا در دسترس هستند.

خلیج فانگ

جزایر فی فی تایلند | Ko Phi Phi

جزاير جذاب في في با چشم اندازي بي‌نظير، شامل 6 جزيره كوچك بوده كه در 46 كيلومتري شهر پوكت تايلند قرار گرفته‌اند. سواحل زيبا اين منطقه با ماسه‌ها بكر، راهي براي رسيدن به صخره‌ها زيبا آهكي ايجاد مي‌كنند كه دورنمايي فوق‌العاده به وجود مي‌آورد. آب‌ زلال و نبود جاده‌هايي كه از بكر بودن طبيعت بكاهد، زيبايي جزاير في في را صد چندان كرده است. تمام اين‌ها باعث شده كه جزاير في في يكي از نقاط پرطرفدار گردشگري در جنوب تايلند باشد.

علت مسافرت ایرانیان به تایلند - چرا تایلند برای ایرانی‌ها محبوب است؟

جزایر فی فی

معبد آرون تایلند

اين معبد تاريخي واقع در محله وات چانگ يكي از نقاط گردشگري و از آثار باستاني معروف كشور تايلند است. به دليل زيبايي بي نظير معبد آرون در هنگام طلوع خورشيد و انعكاس نور زيبا آن بر روي سنگ‌ها اين بنا، اين معبد با نام  سپيده‌دم نيز شناخته مي‌شود. معبد آرون بلند بوده و 70 متر ارتفاع دارد. معماري اين بنا تاريخي با دقت زيادي طراحي شده و معبد به شكل زيبايي به شكل مخروطي رو به بالا مي‌رود. شما مي‌توانيد با بازديد از اين مكان از پله‌ها آن بالا رفته و از نزديك نماي بيروني زيبا متشكل از كاشي و شيشه‌های رنگي چشم‌نواز را مشاهده كنيد.

معبد آرون تایلند

موزه هنر در بهشت بانکوک تایلند (آرت این پارادیس)

موزه هنر در بهشت بانكوك تلفيقي از هنر و مدرنيته بوده و به شكلي بسيار خلاقانه ساخته شده است. تكنولوژي به كار رفته در اين موزه 3 بعدي بوده كه بازديد از آن را به تجربه‌اي فوق‌العاده و هيجان‌انگيز بدل خواهد كرد. موزه هنر در بهشت، با داشتن اتاق‌ها متعدد، انواع سازه‌ها هنرمندان كره‌اي و تايلندي را به نمايش مي‌گذارد. با رزرو تور بانكوك مي‌توانيد به تماشا زيبايي‌ها اين موزه پرطرفدار برويد.

موزه هنر در بهشت

مرکز خرید سیام پاراگون تایلند

اين مركز يكي از محبوب‌ترين مراكز خريد در شهر بانكوك بوده و مجموعه‌اي از نمايندگي‌ها برند‌ها معروف جهاني در آن مشغول فعاليت هستند. علاوه بر اين بزرگ‌ترين آكواريوم آسيا شرقي و بخش عظيم 16 گانه سينمايي در مركز خريد سيام پاراگون جاي گرفته‌اند. دسترسي به منطقه بسيار آسان بوده و اين مركز دقيقا در روبه‌رو ايستگاه قطار هوايي سيام قرار گرفته است. پس در سفر خود به شهر زيبا بانكوك بازديد از اين مكان چشم‌انگيز را از دست ندهيد.

مرکز خرید سیام

موزه پزشکی بانکوک تایلند

بازيد از اين موزه پزشكي كه با نام سيريراج نيز شناخته مي‌شود شايد براي بسياري از گردشگران تجربه‌اي بسيار متفاوت باشد. اين موزه كه توسط دكتر ادوارد ديويدسون كانگدون پايه‌گذاري شده، مركزي نگهداري بيش از 2000 ارگان متفاوت انسان است. بازديد از اين موزه مشهور براي عموم مردم امكان‌پذير بوده و به ويژه براي دوست‌داران علوم زيستي مي‌تواند بسيار لذت‌بخش باشد. شما نيز مي‌توانيد در سفر خود به شهر زيبا بانكوك با تهيه بليط، ساعت‌ها به بازديد از بخش‌ها مختلف و جذاب آن بپردازيد.

موزه پزشکی بانکوک

كلام آخر

كشور‌های بسياري در آسيای شرقي، سالانه گردشگران زيادي را به خود جذب مي‌كنند اما مي‌توان به جرات گفت كه هيچكدام جاذبه‌ها گردشگري تايلند را ندارند. بازديد از نقاط مختلف تايلند خود مشابه چندين مسافرت گوناگون است. با پاي نهاندن در هر كدام از شهر‌ها و نقاط توريستي اين كشور با مناظر چشم‌نوازي مواجه مي‌شويد كه تجربه بازديد از يكي تا ديگري كاملا متفاوت خواهد بود. جزاير بكر و زيبا با سواحل نيل‌گون و خيره كننده، بازارها شلوغ و پرجنب و جوشي كه حس زندگي را در شما خروشان مي‌كنند و پارك‌ها و موزه‌ها ملي آن همگي سرشار از زيبايي وصف ناپذير هستند. با سفر به اين كشور نه تنها اوقات خوشي را سپري خواهيد كرد بلكه در طي آن روحي تازه در شما دميده خواهد شد.
 

نظرات کاربران

  1. مهمت علیزاده مهمت علیزاده 1402/04/14
    2 نفر پسندیدند
    من خودم پاتایا رو بین همه جاهای تایلند می پسندم. هم خوش میگذره و هم طبیعت و جاهای دیدنی زیادی داره.
  2. مهمت علیزاده لحظه آخر 1402/04/14
    2 نفر پسندیدند
    سلام آقای علیزاده ممنون نظر خودتون درباره جاهای دیدنی تایلند رو با ما در لحظه آخر به اشتراک گذاشتید.
  3. حامد موسی حامد موسی 1402/03/07
    2 نفر پسندیدند
    اگر قصد سفر دارید حتما تایلند رو تو برنامه هاتون بگنجونید. واقعا از دیدن جاهای دیدنی تایلند خسته نمیشید.
  4. حامد موسی لحظه آخر 1402/03/07
    2 نفر پسندیدند
    سلام حامد آره واقعا همینطوره جاذبه های دیدنی تایلند تمومی نداره.

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
بیشتر بخوانید
دریاچه شورابیل اردبیل | معرفی امکانات + تفریحات اطراف دریاچه
دریاچه شورابیل اردبیل | معرفی امکانات + تفریحات اطراف دریاچه
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
روز مردگان؛ رقص با ارواح در جشن روز مردگان مکزیک + عکس
روز مردگان؛ رقص با ارواح در جشن روز مردگان مکزیک + عکس
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک تهران؛ تفریح پرهیجان در ایران مال + آدرس و قیمت بلیط
هلیوم پارک تهران؛ تفریح پرهیجان در ایران مال + آدرس و قیمت بلیط
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
بیشتر بخوانید
امتیاز 3.6 از 5 | از 100 کاربر