خبرهای خوشی از مسکو به گوش می‌رسد

زمان مطالعه: دقیقه
بروزرسانی: 1401/12/03
بازدید: 236
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده
روسیه 17 میلیون گردشگر خروجی دارد. پس از تیره شدن روابط مسکو و آنکارا، تهران وارد عمل شده تا نظر گردشگران روس را به ایران جلب کند. معاون گردشگری کشورمان پس از رایزنی با آژانس گردشگری فدرال روسیه به این باور رسیده است که ایران درصد زیادی از آن 17 میلیون گردشگر را می‌تواند جذب کند.

هیأت گردشگری ایران به سرپرستی مرتضی رحمانی موحد چهارشنبه گذشته سفر کوتاهی به مسکو داشته تا با بخش خصوصی این کشور وارد رایزنی و تعامل شود. معاون گردشگری کشورمان از استقبال خوب بخش گردشگری روسیه از هیأت ایرانی خبر می‌دهد.

مرتضی رحمانی موحد در گفت‌وگو با خبرنگار گردشگری ایسنا با اشاره به دیدارهایی که با رئیس آژانس گردشگری فدرال روسیه و 50 نفر از آژانس‌داران این کشور داشته است، گفت: مشکلات و پیشنهادات دو طرف در این جلسات مطرح شد. آقای سافونوف رئیس آژانس گردشگری فدرال روسیه در مقابل اظهارات ما مبنی بر اینکه اطلاعات سایت‌های خبری درباره ناامنی در ایران صحت ندارد چندین بار تأکید کرد ایران مقصد امن گردشگران روس است.

او همچنین با اشاره به پیشنهاد آژانس فدرال گردشگری روسیه برای تسهیل در رفت و آمدهای تورهای دو کشور اظهار کرد: این آژانس به وزارت خارجه روسیه پیشنهاد داده ویزای مسافران ایرانی که گروهی به این کشور سفر می‌کنند لغو شود. ما نیز به آقای سافونوف این قول رادادیم که اگر روسیه دست به چنین اقدامی بزند ما هم پیشنهاد متقابل را به وزارت خارجه ایران خواهیم داد.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری که هم‌اکنون در روسیه به سر می‌برد با بیان اینکه تعداد محدود پروازهای ایران و روسیه قیمت‌ها را از حالت رقابتی خارج کرده است، اظهار کرد: روس‌ها معتقدند باید پروازهای دو طرف افزایش یابد. ما هم اعتقاد داریم فرودگاه مسکو ظرفیت تبدیل به هاب فرامنطقه‌ای را دارد. همچنین با توجه به سفر هیأت گردشگری روسیه به ایران همزمان با برپایی نمایشگاه بین‌المللی گردشگری در تهران پیشنهاد شد یکی از مدیران شرکت‌های هواپیمایی روسیه در این سفر همراه باشد تا درباره این موضوع با مقامات ایرانی مذاکره شود.

وی یادآور شد: در آینده نزدیک با توجه به افزایش پروازهای ماهان و قشم ایر رفت و آمد هوایی دو کشور نیز بیشتر می‌شود که این موضوع قیمت‌ها را رقابتی می‌کند و کاهش می‌دهد.

معاون گردشگری کشور ادامه داد: روس‌ها معمولا عادت دارند 10 روز تا دو هفته سفر بروند. اگر ما بتوانیم بسته سفر را با قیمتی رقابتی طراحی کنیم برای آن‌ها نیز آمدن به ایران جنبه اقتصادی پیدا می‌کند. ما از بخش خصوصی خواسته‌ایم قشرهای متنوع روسیه را در نظر بگیرد.

رحمانی موحد همچنین گفت: در بازگشت از روسیه کمیته توسعه فعالیت‌های گردشگری دو کشور در ایران شکل می‌گیرد تا ظرفیت‌های بیشتری را به منظور گسترش تعامل فراهم کنیم.

او سپس درباره سلیقه خاص روس‌ها در سفر به ایران و همچنین تمایل بیشتر آن‌ها برای استفاده از ساحل و آفتاب و نوشیدنی‌های خاص اظهار کرد: حدود 17 میلیون گردشگر سالانه از روسیه به سایر کشورها سفر می‌کنند. انگیزه آن‌ها در سفر متنوع است. ایران جاذبه‌های فرهنگی و طبیعی بسیاری دارد ولی ما به روس‌ها گفته‌ایم که سفر به ایران و استفاده از ساحل و خوراکی‌ها با استانداردهای خاص خود همراه است. گردشگران معمولا دنبال ظرفیت‌های جدید و آنچه تجربه نکرده‌اند، هستند. ما هم نوشیدنی‌های سنتی و ملی داریم که می‌تواند برای گردشگران روس جذاب باشد ولی با همه این‌ها تمرکز اصلی ما در تعامل با بخش گردشگری روسیه روی تنوع اقلیم و فرهنگ ایران است.

او درباره معرفی ظرفیت‌های ایران در حوزه طبیعت‌گردی و گردشگری ورزشی اظهار کرد:‌ بخش خصوصی دو کشور باید به صورت جزئی در این باره وارد تعامل و تبلیغ شوند. ما به روس‌ها گفته‌ایم که ایران برای اسکی ارزان‌تر از اروپا و دردسترس‌تر است.

رحمانی موحد همچنین به ناشناخته بودن ایران برای مردم روسیه و ضعف تبلیغاتی در این‌باره اشاره کرد و افزود: سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برای تولید محتوای تبلیغاتی و اطلاع‌رسانی در سال آینده برنامه وسیعی دارد. در سفر به روسیه متوجه انگیزه و تمایل بخش خصوصی این کشور برای تعامل با ایران شده‌ایم. مذاکراتی نیز با فعالان گردشگری ایران در روسیه شده و قرار است در ارائه محتوا به آن‌ها کمک شود. همچنین قرار شده سفارت ایران حمایت لازم را داشته باشد.

معاون گردشگری کشور درباره اینکه پیش‌بینی می‌شود ایران با توجه به ظرفیت موجود توان جذب چند درصد از 17 میلیون گردشگر روس را داشته باشد اظهار کرد:‌ با توجه به بررسی‌های صورت‌گرفته مشخص شده است قیمت‌های ارائه‌شده به گردشگران روس برای سفر به ایران طی سال‌های اخیر بسیار متنوع بوده است. ثروتمندانی در این کشور هستند که تمایل دارند با کیفیت عالی به ایران سفر کنند. از سوی دیگر ما با گروهی مواجه هستیم که درآمد متوسطی دارند. قرار شده است بخش خصوصی فعال در مسکو مطالعات فوری در این‌باره داشته باشد تا میزان هزینه‌کرد روس‌ها در ایران و قشری که می‌توان به کشور جذب کرد مشخص شود.

رحمانی موحد 2016 را سال تحول روابط گردشگری ایران و روسیه از منظر تعاملات حقوقی، اسنادی و توسعه زیرساخت و همکاری‌ها اعلام کرد اما در عین حال گفت: لازم است حمل و نقل بین دو کشور توسعه یابد و ما جامعه هدف را در بین گردشگران روس به خوبی انتخاب کنیم تا به نتیجه لازم برسیم چرا که روسیه بازار هدف مهمی برای ایران محسوب می‌شود و باید آن را فعال کنیم.

منبع: ایسنا
تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
تمام چیزی که درباره طاق بستان به شما نمی‌گویند
تمام چیزی که درباره طاق بستان به شما نمی‌گویند
بیشتر بخوانید
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
چگونه مهمان مهمانسرای امام رضا شویم؟
چگونه مهمان مهمانسرای امام رضا شویم؟
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.3 از 5 | از 100 کاربر