بهترین زمان سفر به چین

زمان مطالعه: دقیقه
بروزرسانی: 1399/09/16
بازدید: 2036
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

ما در این مقاله قصد داریم بهترین زمان سفر به چین را برای گردشگران تور چین شرح می دهیم. جمهوری خلق چین کشوری است که در شرق قاره آسیا واقع شده‌ است. چین به علت وسعت گسترده ای که دارد، آب و هوای گوناگونی را شامل می شود. به همین خاطر برای گذراندن سفری بهتر و لذت بردن از آب و هوای چین در زمان سفر نیاز دانستیم تا گردشگران تور چین را از بهترین زمان سفر به چین با خبر کنیم و گردشگران بتوانند با آب و هوای مقصد مورد نظر خود آشنا شوند. مناطق مختلف چین در یک فصل نیز دمای متفاوتی با هم دارند به طور مثال در تابستان شمال چین با باد های خنک و هوایی خشک همراه است اما در جنوب چین هوا بسیار گرم و مرطوب است.

چین را می توان به سه دسته شمال و غرب، مرکزی، جنوب و شرق تقسیم کرد زیرا این سه منطقه آب و هوایی متفاوت با یکدیگر دارند. تابستان در قسمت های شمال و غرب معتدل و بسیار بارانی است اما در قسمت مرکزی با بارش کمتر و گرمای بیشتر همراه است، در جنوب و شرق نیز بارش باران وجود دارد اما گرمای طاقت فرسا و رطوبتی زیاد حاکم است. در فصل پاییز اکثر مناطق مختلف چین آب و هوایی لذت بخش و معتدل دارند که با بارش باران اندکی همراه اند، فصل پاییز یکی از فصل های محبوب بین گردشگران تور چین می باشد.


همیشه برای گردشگران تور چین سوال بوده که بهترین زمان سفر به چین چه زمانی است. در ادامه با لحظه آخر همراه باشید تا با آب و هوای کشور و بهترین زمان سفر به چین بیشتر آشنا شوید:

زمستان چین بسیار سرد و خشک است به گونه ای که در ارتفاعات شمال وهمچنین غرب آن دما به منفی 40 درجه سانتی گراد هم خواهد رسید، در مرکز و جنوب و شرق نیز با سرمای زیادی رو به رو هستند، در این فصل قیمت ها در چین ارزان بوده و دارای کمترین ازدحام جمعیت است. فصل بهار در چین بسیار زیبا و دلنشین است که این کشور را با گل ها و گیاهان مختلف رنگارنگ می کند. در تمام مناطق چین فصل بهار هوا بسیار عالی و لذت بخش است. بهترین زمان سفر به چین پاییز و بهار است اما اگر به آب و هوای دیگری هم علاقه دارید می توانید در فصول زمستان و تابستان به این کشور بزرگ سفر کنید. در شمال شرقی کشور چین، تابستان گرم و خشک و زمستان سرد می شود. مناطق شمالی و مرکزی آن نیز شاهد بارش باران مکرر می باشد، در این منطقه تابستان ها گرم و زمستان ها سرد است. در جنوب شرقی چین، بارش باران فراوان است، تابستان ها نیمه گرمسیری و زمستان ها سرد می باشد. این نکته نیز لازم به ذکر است که سیلاب می تواند در مناطق مرکزی، جنوبی و غربی این کشور رخ دهد.

در ادامه با ما همراه باشید تا شما گردشگران عزیز تور چین را با آب و هوای مناطق و شهر های مختلف این کشورکه هر ساله میزبان گردشگران فراوانی است آشنا کنیم.


شهر پکن

پکن پایتخت جمهوری خلق چین و یکی از پرجمعیت ‌ترین شهرها جهان به شمار می آید، این شهر هر ساله میزبان گردشگران فراوانی است که با تور چین به این شهر سفر می کنند. آب و هوای پکن به گونه ای است که دی ماه با متوسط دمای 4- درجه سانتی گراد سرد ترین ماه سال و تیر ماه با متوسط دمای 26 درجه سانتی گراد گرم ترین ماه سال است. طبیعت زیبای این شهر در هر فصل به طوری متفاوت ظاهر می شود که بسیار خارق العاده است و به همین خاطر به گردشگران تور پکن پیشنهاد می شود به پکن سفر کنند و باید به این نکته توجه داشته باشند که بهترین زمان سفر به چین اواسط شهریور تا اواسط آذر می باشد.

فصل بهار پکن از مارس (اسفند تا فروردین) تا می (اردیبهشت تا خرداد) است. در این فصل دمای هوا تغییرات زیادی دارد و میزان گردوغبار بسیار زیاد است به طوری که گاهی طوفان های شن رخ می دهد. در بهار شکوفه های درختان، زیبایی چشم نوازی را به طبیعت پکن می بخشند برای اینکه از تماشای این شکوفه ها لذت ببرید در ماه می (اردیبهشت تا خرداد) به پکن سفر و در نمایش ها و فستیوال هایی که در این برگزار می شود شرکت کنید.

فصل تابستان پکن از ماه ژوئن (خرداد تا تیر) تا آگوست (مرداد تا شهریور) را پوشش می دهد. رگبارهای وقت و بی وقت در این شهر گردشگران را وادار می کند تا در هنگام بیرون رفتن همراه خود چتر ببرند. با فرا رسیدن تابستان گردشگران زیادی به چین مسفر می کنند به همین دلیل است که قیمت هتل ها بالا می رود. برای فرار از گرمای سوزان می توانید به نواحی خنک کوهستانی بروید.

فصل پاییز از سپتامبر (شهریور تا مهر) تا نوامبر (آبان تا آذر) است، فصلی که در آن پکن به زیبا ترین حالت خودش می رسد. دما تغییرات زیادی دارد اما همیشه مطبوع است. پاییز رنگارنگ پکن بسیار تماشایی است و برای تماشای برگ های هزار رنگ مکان های زیادی هست. فصل زمستان‌ از دسامبر (آذر تا دی) تا فوریه (بهمن تا اسفند) است، فصلی خشک و سرد که گاهی بارش برف هم دارد. در بیشتر روز های زمستان دمای هوا زیر صفر است پس اگر در زمستان به پکن می روید همراه خود لباس های گرم داشته باشید. در زمستان می توانید در جشن سال نو چینی شرکت کنید و روش درست کردن کلوچه های سنتی چین را یاد بگیرید.


شهر هنگ کنگ

هنگ کنگ منطقه ای خود مختار در در جنوب کشور چین می باشد که در حال پیشرفت روز افزون می باشد. البته این نکته نیز لازم به ذکر است که این منطقه از خیلی جهات به چین وابسته است. بهترین زمان سفر به چین، بین ماه‌ های اکتبر (مهر تا آبان) تا دسامبر (آذر تا دی) است. این بازه زمانی از سال، با دمایی دلپذیر و قیمت‌های معقول هتل ها، همراه است. پس از سال نو، علی ‌رغم کاهش دما، تعداد گردشگران به شکل قابل توجهی افزایش می‌ یابد و همین امر باعث افزایش قیمت هتل‌ها و جمعیت زیاد در این شهر می‌ شود.

زمان دیگر برای سفر از نظر هزینه و آب و هوا، فصل کوتاه بهار می باشد و در حالی که تابستان، زمان سفر محبوب گردشگران به هنگ‌ کنگ است، آب و هوا می ‌تواند با گرمایی خفه ‌کننده و مرطوب همراه شود.

هنگ ‌کنگ، پس از یک تابستان طولانی، گرم و حتی وجود تایفون (طوفان همراه با گردباد)، فصل دلچسب پاییز را تجربه می کند. در ماه‌ های اکتبر (مهر تا آبان) تا دسامبر (آذر تا دی)، دما در طول روز 21 درجه سانتی‌ گراد است و هتل‌ ها، قیمتی معقول برای خدمات‌ به مشتریان ارائه می‌ کنند. از سفر در هفته اول اکتبر (تعطیلات ملی) اجتناب کنید، زیرا سیل جمعیت گردشگران چینی در این زمان از سال، به هنگ ‌کنگ سرازیر می ‌شوند.

در حالی که دمای پایین فصل زمستان، برخی گردشگران را نا امید می ‌کند، دیگر مسافران تور هنگ کنگ به خصوص گردشگران چینی را برای تعطیلات به هنگ‌ کنگ می‌ کشاند. این نکته نیز لازم به ذکر است در این زمان از سال به دلیل نزدیکی دو جشن سال نو، قیمت هتل‌ ها با افزایشی ناگهانی و زیاد همراه می‌ شود. در زمستان دمای میانگین در طول روز، معمولا 15 تا 21 درجه سانتی‌ گراد است. برای مسافرانی که به دنبال فرار از اقلیم زمستان و رطوبت تابستان هستند، فصل بهار زمانی بی‌ نظیر برای بازدید از هنگ ‌کنگ است. البته احتمال وجود مه تا پایان ماه آپریل (فروردین تا اردیبهشت) بسیار بالا است. در طول فصل بهار، قیمت‌ های هتل‌ ها معقول است، مگر به موج گردشگران تعطیلات ملی، برخورد کنید، به این دلیل می توان گفت بهترین زمان سفر به چین فصل بهار می باشد.

در فصل تابستان، هنگ ‌کنگ گرم، مرطوب و مورد هجوم تایفون ‌ها است. آب و هوای تابستان، باعث دلسرد شدن گردشگران یا پایین آمدن قیمت هتل‌ ها نمی‌ شود، پس اگر به دنبال صرفه‌ جویی یا آب و هوای خشک هستید، به دنبال زمان دیگری برای سفر باشید. در فصل تابستان یعنی از اواسط ماه می (اریبهشت تا خرداد) تا سپتامبر (شهریور تا مهر)، هوای هنگ کنگ داغ و مرطوب بوده و دمای آن به 38 درجه سانتی‌ گراد نیز می‌ رسد و احتمال رعد و برق و بارش باران‌ های ناگهانی نیز وجود دارد. اگر قصد دارید در فصل تابستان به هنگ کنگ سفر کنید، انواع لباس ‌های تابستانی و پاییزی، کرم ضد آفتاب، عینک آفتابی و چتر نیز باید به همراه داشته باشید. در فصل تابستان، علاوه بر تفریحات آبی متنوع و لذت بردن از هوای مساعد، شانس یک خرید عالی در حراجی‌های تابستانه هنگ کنگ را نیز خواهید داشت.


شهر شانگهای 

شهر شانگهای با داشتن آب و هوای مرطوب استوايی همواره در طول سال دارای آب و هوای باران است و به دلیل مطبوع بودن هوا هر ساله گردشگران فراوانی با تور شانگهای به این شهر سفر می کنند. 

در این بخش قصد داریم هر یک از فصل های این شهر را به طور جداگانه برای گردشگران تور شانگهای شرح دهیم.

در فصل بهار، شکوفه ‌های زیبا و چشم نوازی را در پارک ‌ها و مناظر این شهر شاهد هستیم. مسافران تور شانگهای اکثرا این فصل را برای سفر خود به این شهر انتخاب می‌ کنند، زیرا دما در طول روز در حدود 16 درجه سانتی گراد تا 21 درجه سانتی ‌گراد است. در فصل تابستان، دمای هوا بالا می رود و آب و هوای گرمی را شاهد هستیم، این فصل برای مسافران تور شانگهای زمان مناسبی نیست. دمای هوا در این فصل به حدود 40 درجه سانتی گراد هم می رسد، البته فراموش نکنید که احتمال رخ دادن گردباد در اواخر فصل تابستان وجود دارد. در فصل پاییز دمای هوا پایین می آید. پیشنهاد می شود این فصل برای سفر به این شهر انتخاب کنید زیرا دما در این فصل معتدل است. دمای هوا در این فصل به حدود 15 درجه سانتی گراد تا 20 درجه سانتی‌ گراد در طول روز می رسد. فصل پاییز، پس از فصل زمستان، کم بارش‌ ترین زمان در طول سال به حساب می آید.

در فصل زمستان دمای هوا بسیار پایین می آید. دمای هوا در این فصل در طول روز حدود 4 درجه سانتی گراد تا 10 درجه سانتی‌گراد و حداکثر دما در شب حدود 1- درجه سانتی‌گراد می باشد. البته این روزها زمستان شانگهای خیلی سرد نیست و کم بارش ‌ترین فصل سال در این شهر به حساب می آید.


شهر شنزن 

شنزن یکی از شهر های کشور جمهوری خلق چین در استان گوانگ ‌دونگ در جنوب شرقی چین و در نزدیکی هنگ کنگ قرار گرفته است. شنزن یکی از مناطق آزاد تجاری موفق در چین و از اهمیت بازرگانی زیادی برخوردار است. شهر شنزن علاوه برموقعیت تجاری که دارد به دلیل دارا بودن جاذبه های بی نظیر هر ساله میزبان گردشگران فراوانی است که با تور شنزن به این شهر سفر می کنند.

بهترین زمان سفر به چین بین ماه های اکتبر (مهر تا آبان) تا دسامبر (آذر تا دی) می باشد که هوا خنک می شود چرا که آب و هوای شنزن مرطوب و نیمه گرمسیری است و رطوبت و دمای هوا در تابستان خیلی بالا می باشد. این نکته نیز لازم به ذکر است که تابستان های این شهر معمولا با طوفان های فصلی همراه هست که از ژوئن (خرداد تا تیر) تا اکتبر (مهر تا آبان) ادامه دارد.

آب و هوای شنزن نیمه‌ گرمسیری مرطوب به حساب می آید. تابستان‌ هایی بسیار مرطوب و داغ و زمستان‌ هایی معتدل و نسبتا خشک دارد. بهار در شنزن، ابری ‌ترین فصل سال است و بیشترین میزان بارندگی نیز در ماه آپریل (فروردین تا اردیبهشت) صورت می‌ گیرد. متوسط دمای هوا در طول سال از 2 تا 26 درجه سانتی‌ گراد تغییر می‌ کند و میزان میانگین بارش سالانه حدود 2 هزار میلی ‌متر گزارش شده است. با تمامی این تفاسیر بهترین زمان سفر به چین از نظر آب و هوا فصل پاییز می باشد.


شهر گوانژو

شهر گوانژو سومین شهر بزرگ کشور چین می باشد و جزء شهر های معروف در زمینه تجارت جهانی به حساب می آید که از تمام دنیا برای ثبت سفارش های خود با قیمت مناسب و کیفیت بالا به این شهر مسافرت کرده و سفارشات خود را از این شهر تهیه می کنند.

معمولا بهترین وقت برای کسانی که برای گشت و گذار به گوانژو سفر می کنند، زمان هایی می باشد که در این شهر بزرگ نمایشگاهی دایر نباشد زیرا که در این زمان تمام شهر گوانژو دارای ترافیک زیادی در تمام مناطق خود است. معمولا گردشگران تور گوانژو که در فصل بهار به این شهر سفر می کنند بایستی حتما با خود چتر همراه داشته باشند زیرا که باران های ناگهانی فراوانی در طول یک روز ممکن است ببارد. شهر صنعتی گوانژو جزء شهر های توریستی و گردشگری چین به حساب نمی آید و می توان دلیل آن را کارخانه های بزرگ و کارگاه هایی که در داخل شهر گوانژو می باشد. معمولا تجاری که به منظور انجام کار های خود به این شهر می روند در فصل پاییز و زمستان سفر می کنند و دلیل آن گرم بودن هوا و رطوبت آن می باشد و به همین دلیل هم اکثر نمایشگاه های بزرگ را در همین فصل برگزار می کنند .

تور گوانژو به دلیل داشتن مسافرین ثابت، معمولا قیمت آن ها در طول یک سال تغییر خاصی نمی کنند و فقط در زمان تابستان و به دلیل گرم شده هوا و در زمان هایی که در آن نمایشگاه خاصی برگزار نمی شود قیمت این تور ارزان می شود که معمولا آن را بایستی از یک ماه قبل رزور نمایید تا هم در گرفتن ویزا و هم در رزرو کردن هتل دچار مشکل نشوند. 

بیشتر گردشگرانی که به قصد دیدن تاریخ و فرهنگ غنی گوانژو و تفریح به این شهر سفر می کنند، فصل پاییز را برای مسافرت ترجیح می ‌دهند، چرا که آب و هوای همیشه گرم و شرجی این شهر در تابستان و یا سرمای زمستان از لذت بردن از فضای باز و گردش در طبیعت بکر این شهر زیبا جلوگیری می کند. با وجود گرم‌ بودن هوا، بهار هم به دلیل فستیوال ‌های زیادی که در شهر برپا می شود، فصل شلوغی برای گوانژو می باشد. در فصل بهار هوا خیلی سرد نمی شود و بهترین سرگرمی و تفریح در بهار گوانژو، ورزش‌های آبی است که بسیار هم مورد علاقه گردشگران تور چین می باشد.

پاییز گوانژو همانطور که پیش تر گفتیم، آفتابی و خنک است، نوامبر (آبان تا آذر) و دسامبر (آذر تا دی) بهترین زمان سفر به چین می باشد. نمایشگاه ‌های زیادی در فصل پاییز برگزار می‌ شوند، چون در این ماه ها نه از گردباد خبری است و نه گرمای کشنده‌ی تابستان آزار دهنده است. با فرا رسیدن فصل زمستان مردم این شهر کمی سرما را احساس می کند، اما رطوبت بالا از سرد شدن بیش از حد هوا جلوگیری به عمل می آورد.


 شهر هانگزو

شهر هانگزو مرکز ایالت ژجيانگ می باشد، مرکزی سیاسی، اقتصادی و فرهنگی کشور چین می باشد. این شهر بسیار زیبا و از نظر اقتصادی در جایگاه دوم قرار گرفته است. شهر هانگزو، با توجه به شرایط جغرافیایی که دارد از چهار فصل سال بهره مند است. تابستان های این شهر گرم و مرطوب بوده و زمستان هایی سرد و خشکی را دارا می باشد. اما برای سفر تقریبا در تمام طول سال می تواند شرایط مساعدی را برای مسافران تور هانگزو فراهم آورد، پس می توان گفت تمامی طول سال بهترین زمان سفر به چین می باشد زیرا این شهر در تمامی فصول آب و هوای مطلوبی دارد.

به طور کلی در نواحی جنوب شرقی چین و مناطق کوهستانی بیشترین شدت بارش‌ های تابستانی را خواهند داشت که گاهی هم منجر به وقوع سیل خواهند شد. البته شایان ذکر است که این میزان بارش ‌ها در شهر هایی همچون هنگ‌ کنگ و شیان هم قابل توجه است.

با تمامی این تفاسیر این نتیجه حاصل شد که کشور چین با موقعیت جغرافیایی که داراست از آب و هوای متفاوتی برخوردار است، به همین منظور در این مقاله به اکثر شهر های پر طرفدار برای سفر پرداختیم، امیدوارم از این مقاله لذت برده باشید و طبق این اطلاعات بتوانید بهترین زمان سفر به چین را دریابید.

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
بیشتر بخوانید
جاهای دیدنی اطراف شیراز که باید حتما ببینید!
جاهای دیدنی اطراف شیراز که باید حتما ببینید!
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
10 مورد از قوانین عجیب مهمانداران هواپیما
10 مورد از قوانین عجیب مهمانداران هواپیما
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک تهران؛ تفریح پرهیجان در ایران مال + آدرس و قیمت بلیط
هلیوم پارک تهران؛ تفریح پرهیجان در ایران مال + آدرس و قیمت بلیط
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
شهربازی های دبی؛ آشنایی با 8 شهربازی معروف و زیبا در دبی
شهربازی های دبی؛ آشنایی با 8 شهربازی معروف و زیبا در دبی
بیشتر بخوانید
امتیاز 3.7 از 5 | از 113 کاربر