بهترین فصل سفر به تایلند

زمان مطالعه: 2 دقیقه
بروزرسانی: 1402/04/15
بازدید: 3021
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

تمامی افراد که قصد سفر به این کشور را دارند به دنبال بهترین فصل سفر به تایلند هستند. پیش از سفر بهتر است هدف خود را برای مسافرت به این کشور مشخص کنیم. اگر به دنبال تفریحات آبی و مشاهده جاذبه‌های تاریخی کشور تایلند می‌گردیم، می‌توانیم در فصل زمستان به این کشور سفر کنیم و یا اگر به دنبال خرید ارزان و استفاده از حراج‌های پوشاک در این شهر هستید بهتر است تا فصل تابستان را برای سفر به این کشور انتخاب نمایید. هر کدام از فصل‌های کشور تایلند دارای ویژگی‌ها و خصوصیات خاصی است که سفر در هر فصل می‌تواند مزیت‌های خود را دارا باشد.

بهترین فصل سفر به تایلند

بهترین زمان برای سفر به تایلند

تایلند یا سرزمین لبخند‌ها دارای بازار‌های بسیار بزرگ و باشکوه و معابد زیبا و غذا‌های پر ادویه خیابانی زیادی است. این کشور دارای سواحل فراوان و مراکز خرید متنوعی بوده و در ماه‌های دی تا اردیبهشت آب و هوای خشک و خنکی دارد. بهترین زمان سفر به تایلند با در نظر گرفتن انتظارات ما از این سفر و همچنین به منطقه‌ای از کشور تایلند دارد که به آنجا مسافرت می‌کنیم.

آب و هوای تایلند چگونه است؟

کشور تایلند در یک منطقه گرمسیری قرار گرفته است اما شاهد الگو‌های آب و هوایی متفاوتی در اقصا نقاط این کشور هستیم. بسیار مهم است پیش از این که به این کشور سفر کنیم اطلاع مناسبی درباره آب و هوای منطقه‌ای که قصد عزیمت به آن را داریم داشته باشیم. این کشور در جنوب شرق آسیا قرار گرفته و دارای گرما و رطوبت زیادی است. فصل تابستان میزان رطوبت این کشور به بالاترین میزان خود می‌رسد. 
با توجه به میزان رطوبت بالای کشور تایلند در فصل تابستان هزینه تور‌های این کشور در این فصل به شدت کاهش پیدا می‌کند. در فصل تابستان شاهد هتل‌های خلوت و هزینه پرواز و اقامت بسیار پایین‌تری هستیم. با توجه به اینکه آب و هوای کشور تایلند گرمسیری است، بارش‌های فراوانی را در ماه‌های گرم سال شاهد هستیم.

آب و هوای تایلند

چه ماهی برای سفر به تایلند بهتر است؟

هر یک از ماه‌های سال در کشور تایلند دارای ویژگی‌های جذابی هستند که سفر به این کشور را دلنشین می‌کند. از نظر آب و هوایی بهترین ماه برای سفر به سرزمین لبخند‌ها ماه‌های فوریه تا مارس است. در این ماه‌ها هوا بسیار آفتابی و مطبوع بوده و جشن‌ها و تخفیفات خوبی در این کشور وجود دارد.

سفر در ماه ژانویه

این ماه یکی از ماه‌هایی بوده که احتمال بارندگی در کشور تایلند بسیار پایین است. در حقیقت یکی از بهترین ماه‌ها برای سفر به این کشور ماه ژانویه محسوب می‌شود. آب و هوای این کشور در بخش شمالی خنک‌تر از سایر بخش‌های تایلند است و برای آفتاب گرفتن سواحل غربی بسیار مناسب خواهد بود. فصل فستیوال‌های جذاب و متنوع در ماه ژانویه برگزار می‌شود که یکی از معروفترین آن‌ها فستیوال سال نوی چینی است. در این فستیوال مردم تایلند در سرتاسر این کشور جشن می‌گیرند و با عروسک‌ها و اژدها‌های قرمز رنگ در خیابان‌های این کشور پایکوبی و آتش بازی می‌نمایند.

بهترین فصل سفر به تایلند

سفر در ماه فوریه به تایلند

در این ماه در سواحل شرقی این کشور شاهد بارندگی‌های پراکنده هستیم. به دلیل این بارندگی‌ها یک هوای بسیار مطبوع و خنکی در سایر بخش‌های کشور تایلند احساس می‌شود. اما این شرایط در این ماه پایدار نیست و به مرور آب و هوای گرم بر این کشور حاکم می‌شود. 
از مهمترین جشن‌ها و فستیوال‌هایی که در ماه فوریه در کشور تایلند برگزار می‌شود فستیوال گل چیانگ مای است. این فستیوال به مدت سه روز در اقصا نقاط این کشور برگزار شده و به مناسبت آخر فصل سرما نیز یک جشنواره‌ای تحت عنوان جشنواره شادی انجام می‌شود.

آشنایی با کشور تایلند - همه چیز درباره کشور تایلند

سفر در ماه مارس به تایلند

این ماه به عنوان فصل گرما در کشور تایلند شناخته می‌شود. دمای هوا در این ماه به ۳۰ درجه سانتی‌گراد خواهد رسید و دیگر هوای خنک و مطبوع را شاهد نیستیم. این فصل مناسب افرادی است که برای استفاده از سواحل آفتابی به این کشور سفر می‌کنند. به دلیل هوای حاکم در این ماه در کشور تایلند احتمال وقوع بارش بسیار پایین است به همین دلیل می‌توانید به هر نقطه‌ای از این کشور سفر کنید.

بهترین فصل سفر به تایلند

سفر در ماه آوریل به کشور زیبای تایلند

بهترین ماه برای سفر به کشور تایلند ماه‌آوریل است. چرا که هوا در این ماه بسیار بی‌نظیر بوده که همین موضوع به افزایش گردشگران منجر می‌شود. به دلیل ازدحام و شلوغی کشور تایلند در این ماه حتماً توجه داشته باشید که زودتر اقدام به رزرو بلیط کنید. 
دلیل این شلوغی و ازدحام سال نو تایلند است که در ۱۳ تا ۱۵‌آوریل آغاز می‌شود. در زمان سفر در ماه‌آوریل به کشور تایلند می‌توانید در جشن‌های مختلفی که در این کشور برگزار می‌شود شرکت داشته باشید. به عقیده مردم تایلند در این روز آبی خوشبو بر سر مردم ریخته می‌شود تا گناهان را بشوید.

سفر در ماه ژوئن 

این ماه آخرین روز‌های بدون باران کشور تایلند به شمار می‌آید. دراین ماه کشور تایلند خلوت است و ازدحام و شلوغی زیادی را در این کشور شاهد نیستید. بهترین زمان برای خرید در کشور تایلند ماه ژوئن است چرا که تخفیف و حراج‌های مناسبی در این ماه برگزار می‌شود.

بهترین فصل سفر به تایلند

سفر در ماه جولای 

این ماه به مرور شاهد سرمای هوا خواهیم بود. دمای هوا به شدت کاهش پیدا می‌کند و بارندگی شدت می‌گیرد اما سواحل شرقی این کشور آفتابی است. باید توجه داشته باشید در ماه جولای به دلیل تعطیل شدن مدارس جزایری مانند جزیره ساموئی در مقایسه با سایر ماه‌های دیگر شلوغ‌تر است.

سفر در ماه آگوست به تایلند

این ماه به شدت باران می‌بارد. مخصوصاً در نواحی شمالی کشور تایلند شاهد بارندگی‌های پیاپی و سنگین هستیم. در این ماه کسی به سواحل این کشور سفر نمی‌کند اما برخی از جزایر مانند جزیره ساموئی در مقایسه با سایر سواحل کشور تایلند بارندگی کمتری دارد.

ماه سپتامبر 

سپتامبر به عنوان پربارش‌ترین ماه سال کشور تایلند شناخته می‌شود. این ماه برای افرادی که به دنبال تفریحات ساحلی و استفاده از سواحل این کشور هستند، ماه مناسبی نخواهد بود. مهمترین مزیت سفر در ماه سپتامبر به کشور تایلند استفاده از تخفیف‌های موجود در این کشور است، همچنین به دلیل خلوت بودن کشور تایلند در این ماه می‌توان بسیاری از مناطق دیدنی و جا‌های جذاب کشور تایلند را به سادگی دید.

بهترین فصل سفر به تایلند

ماه اکتبر 

در این ماه دوباره چرخه توریستی کشور تایلند به حرکت در می‌آید. در اوایل اکتبر بارندگی همچنان ادامه خواهد داشت ولی در پایان این ماه هوا خنک و بسیار مطبوع می‌شود و رطوبت به میزان قابل توجهی کاهش پیدا می‌کند و گردشگران سفر خود را به این کشور آغاز می‌کنند. در این ماه فستیوال گیاهخواران برگزار خواهد شد که به مدت ۹ روز ادامه دارد. در این جشنواره افرادی که به مدت یک ماه اقدام به خوردن گوشت نکرده‌اند جشنی را تحت عنوان جشن گیاهخواران برگزار می‌نمایند.

ماه نوامبر 

بهترین زمان برای استفاده از امکانات و تفریحات ساحلی ماه نوامبر است. سواحل پوکت و کرابی از سواحل بسیار معروف و زیبای کشور تایلند هستند که در ماه نوامبر پذیرای بسیاری از گردشگران می‌شوند. با رسیدن به فصل زمستان مناطق شمال تایلند صبح و عصر خنکی را دارد.

ماه دسامبر 

در این ماه گردشگران بسیار زیادی در تعطیلات کریسمس به سواحل غربی کشور تایلند سفر می‌کنند. سفر در ماه دسامبر به عنوان شلوغ‌ترین ماه سال کشور تایلند محسوب می‌شود. در این ماه هوا به شدت عالی است و در صورتی که قصد سفر به کشور تایلند را دارید حتماً در اوایل ماه دسامبر به این کشور مسافرت داشته باشید. در صورتی که در اوایل ماه دسامبر به این کشور سفر کنید با افزایش قیمت‌های شدید هتل‌ها به دلیل مصادف شدن با کریسمس مواجه نخواهید شد.

بهترین فصل سفر به تایلند

بهترین زمان سفر به تایلند بر اساس شهر مد نظر

به دلیل اینکه کشور تایلند دارای یک اقلیم چهار فصل است در زمان‌ها و تایم‌های مختلف هر یک از شهر‌های این کشور برای سفر مناسب است. با مشخص کردن مقصد خود می‌توانید بهترین زمان به شهر مورد نظر را انتخاب کنید. در برخی از زمان‌ها، در طول سال تخفیف‌های بسیار خوبی بر روی محصولات گذاشته می‌شود که برای افرادی که عاشق خرید کردن هستند این شهر‌ها در این زمان‌ها بسیار مناسب خواهد بود. همچنین فستیوال‌ها و جشن‌های متفاوتی در بازه‌های مشخصی از سال در شهر‌های خاصی در تایلند برگزار می‌شوند که اگر به منظور شرکت در این جشن‌ها و فستیوال‌ها قصد انجام سفر به تایلند را دارید بسیار می‌تواند جذاب باشد.

بهترین فصل سسفر به تایلند

بهترین زمان سفر برای دیدن بانکوک

هر یک از شهر‌های کشور تایلند در ماه‌های خاصی از سال برای سفر مناسب هستند. به عنوان مثال اگر شهر بانکوک، شهر مد نظر شما برای مسافرت است پیشنهاد می‌شود در ماه‌های نوامبر تا مارس که میزان گرما و رطوبت در پایین‌ترین حد خود قرار دارد به این شهر سفر داشته باشید. علاوه بر هوای متعادل‌تر در این ماه، قیمت‌ها در این بازه زمانی به دلیل خلوتی این شهر مناسب‌تر است.

راهنمای سفر به تایلند - آخرین شرایط سفر به تایلند برای ایرانی ها در سال ۲۰۲۳

بهترین زمان سفر برای دیدن آندامان

بهترین زمان سفر به سواحل آندمان ماه‌های دسامبر و ژانویه است که این ماه‌ها به عنوان خشک‌ترین و آفتابی‌ترین ماه‌های سال در این سواحل شناخته می‌شوند. در این ماه‌ها از سال، دریا بسیار آرام بوده و برای تفریحات ساحلی مانند غواصی و شنا بسیار مناسب است. علاقه‌مندان به افتابگیری و جذب نور خورشید، می‌توانند در این فاصله زمانه سفر کرده و از زیبایی‌ها و آفتاب فوق‌العاده، لذت ببرند.

بهترین فصل سفر به تایلند

بهترین زمان سفر برای دیدن پوکت

بهترین زمان سفر به شهر پوکت در ماه‌های نوامبر تا‌ آوریل است. در این ماه‌ها آب و هوای بسیار مناسبی برای استفاده از تفریحات ساحلی مانند قایقرانی و همچنین شنا فراهم است. توجه داشته باشید در این ماه‌ها به دلیل اینکه استفاده از تفریحات ساحلی به اوج خود می‌رسد هزینه‌ها نیز افزایش پیدا می‌کند. پس از ماه ‌آوریل احتمال به وجود آمدن باد‌های شدید و همچنین باران‌های موسمی در این شهر وجود دارد.

بهترین زمان سفر به کرابی

در صورتی که قصد سفر به شهر کرابی تایلند را دارید پیشنهاد می‌کنیم در ماه نوامبر تا مارس اقدام به سفر و دیدن از این شهر زیبا نمایید. در این ماه‌ها که به ماه‌های گردشگری شهر کرابی نیز شناخته می‌شوند افراد بسیار زیادی در شهر کرابی از مناطق ساحلی و طبیعت دریای آرام استفاده می‌کنند. در این ماه‌ها قیمت‌ها در شهر کرابی افزایش پیدا می‌کند. در این ماه انجام تمامی ورزش‌های آبی و ساحلی در این شهر مهیاست. پس از ماه مارس باران‌های سیلابی زیادی این شهر را در بر می‌گیرد و تعداد مسافران به طرز چشمگیری کاهش می‌یابد.

بهترین فصل سفر به تایلند

علت مسافرت ایرانیان به تایلند - چرا تایلند برای ایرانی‌ها محبوب است؟

بهترین زمان بازدید از ساموئی

اگر به دنبال یک آسمان صاف و هوای گرم و مطبوع هستید می‌توانید در ماه دسامبر تا ‌آوریل به سامویی سفر داشته باشید. توجه کنید در بین ماه اکتبر تا نوامبر احتمال بارش باران در سامویی وجود دارد اما این بارش‌ها بیشتر از یک روز به طول نمی‌انجامد. سامویی دارای آب و هوای گرم و مرطوب است و در مقایسه با بسیاری از شهر‌های تایلند هوایی معتدل‌تر دارد.

بهترین زمان سفر به تایلند برای بازدید از شمال تایلند

اگر قصد سفر به شمال تایلند را دارید و می‌خواهید از جاذبه‌های دیدنی این کشور نظیر چیانگ مای و چیانگ رای دیدن کنید بهترین زمان سفر ماه اکتبر تا فوریه است. در این ماه‌ها هوای این منطقه از تایلند خنک و مناسب تفریحات و فعالیت‌های فضای باز خواهد بود. همچنین در این بازه زمانی رطوبت به حداقل‌ترین میزان خود می‌رسد.

بهترین فصل سفر به تایلند

هزینه سفر به تایلند - قبل از سفر به تایلند با هزینه‌هاش آشنا شو

بهترین زمان سفر به تایلند برای دیدن فستیوال‌ها

فستیوال‌ها و جشن‌های ملی و منطقه‌ای زیادی در کشور تایلند برگزار می‌شود. بهترین زمان سفر برای بازدید از این فستیوال‌ها ماه نوامبر تا مارس است. این ماه‌ها اوج گردشگری در کشور تایلند بوده و آب و هوا بسیار دلپذیر می‌شود. یکی از مهم‌ترین فستیوال‌های کشور تایلند، فستیوال سال نو چینی است که در سرتاسر تایلند این مراسم را جشن می‌گیرند.
جشنواره کینگ منگ رای و جشنواره گل از دیگر جشنواره‌های ماه فوریه و مارس است. جشنواره کینگ منگ رای به افتخار پادشاه لانا در شمالی‌ترین قسمت تایلند برگزار می‌گردد که در آن رژه، مسابقات، نمایش‌های فرهنگی و فروش کالا‌های محلی و زینتی وجود دارد.

هزینه سفر به تایلند

جاهای دیدنی تایلند - آشنایی با 22 جاذبه گردشگری تایلند که ایرانیان عاشق آنند.

 کلام پایانی

یکی از موضوعات مهم قبل از شروع هر سفری شرایط آب و هوایی آن منطقه است. بهترین فصل سفر به تایلند برای ما ایرانی‌ها از دی ماه شروع می‌شود و تا اردیبهشت ادامه دارد. در این ماه‌های سال، آب و هوا بسیار مناسب است و فستیوال‌های محبوبی برگزار می‌شود. برای رفتن به تایلند باید شرایط آب و هوایی منطقه مدنظر خود را چک کنید و مناسب با آن لباس برای خودتان ببرید.

نظرات کاربران

  1. بهراد عظیم زاده بهراد عظیم زاده 1402/03/13
    4 نفر پسندیدند
    شما هر موقع بری تایلند برد کردی. فصل سفر بری آب هوا و طبیعتش فوق العادس. فصل بد و گرما هم بری قیمت ها خیلی ارزونه.
  2. بهراد عظیم زاده لحظه آخر 1402/03/13
    3 نفر پسندیدند
    سلام بهراد ممنون که نظرت رو در لحظه آخر به اشتراک گذاشتی.

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید! جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
دریاچه شورابیل اردبیل | معرفی امکانات + تفریحات اطراف دریاچه
دریاچه شورابیل اردبیل | معرفی امکانات + تفریحات اطراف دریاچه
بیشتر بخوانید
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
بیشتر بخوانید
تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک تهران؛ تفریح پرهیجان در ایران مال + آدرس و قیمت بلیط
هلیوم پارک تهران؛ تفریح پرهیجان در ایران مال + آدرس و قیمت بلیط
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.4 از 5 | از 100 کاربر