قلعه رومیان آنتالیا

زمان مطالعه: 3 دقیقه
بروزرسانی: 1402/04/21
بازدید: 1362
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

آنتالیا جز آن دسته از شهر‌هایی است که سالانه گردشگران زیادی را از سراسر جهان برای بازدید به سوی خود می‌کشاند. قلعه رومیان آنتالیا یکی از بنا‌های تاریخی این شهر در ترکیه می‌باشد که به یکی از سمبل‌های آنتالیا تبدیل شده است. چشم انداز زیبای خلیج آنتالیا از بالای برج قلعه رومیان علاوه بر معماری شگفت‌انگیز خود قلعه باعث جذب گردشگران بسیاری از سراسر دنیا می‌شود. علی رغم اینکه مدت زیادی از احداث این قلعه به دست رومیان گذشته، اما هنوز درباره این قلعه ابهامات زیادی وجود دارد.

رومی آنتالیا

تاریخچه قلعه رومی آنتالیا

قدمت قلعه رومی آنتالیا به قرن ۲ میلادی باز می‌گردد. این قلعه که به زبان ترکی به آن هیدیرلیک کوله‌سی (Hıdırlık Kulesi) می‌گویند در گذشته به عنوان فانوس دریایی و محلی برای رصد و دیده بانی کشتی‌ها که به سمت این شهر می‌آمدند، مورد استفاده قرار می‌گرفت. همچنین طبق برخی از شایعاتی که درباره این قلعه وجود دارد، تصور می‌شود که این برج رومی مقبره یادبودی به سبک لاتین باشد، اما هنوز به طور قطعی مشخص نیست. نقاشی‌های به جا مانده روی دیوار‌های داخلی قلعه تأییدی بر این فرضیه هستند. قلعه رومیان از دو طبقه ساخته شده است؛ طبقه اول در قرن دوم میلادی به شکل مربعی به عنوان استحکامات شهری ساخته شده و کمی بعد از آن طبقه دوم که به صورت استوانه‌ای ساخته شد به طبقه اول اضافه شد. این بنا به طور کلی از دوران حکومت امپراتوری روم به جا مانده و می‌توان سبک معماری رومیان را به وضوح در آن دید. در دوران سلجوقیان و عثمانی در طبقه دوم آن بازسازی‌های زیادی صورت گرفت. البته به گفته باستان‌شناسان بخش استوانه‌ای را سلجوقیان و عثمانیان پس از مدتی به آن اضافه کردند تا از آن به عنوان فانوس دریایی یا برج دیده بانی استفاده کنند.

تاریخچه قلعه رومی آنتالیا

آشنایی با قلعه رومی آنتالیا

این بنای تاریخی با شکوه در ۲۵ متری پارک کارا علی‌اوغلو (Karaalioğlu Park) و در مجاورت دیوار‌های شهر کاله ایچی آنتالیا قرار دارد. ارتفاع قلعه رومیان آنتالیا، ۱۴ متر است و ورودی آن در ضلع شرقی این بنا قرار داشته که به یک اتاق کوچک متصل می‌شود و از آن جا می‌توان به طبقه دوم قلعه توسط یک راه پله باریک راه پیدا کرد. با بالا رفتن از پله‌های باریک و پیچ در پیج به بالاترین نقطه قلعه می‌توان رسید. این پله‌ها هر چه به سمت بالاتر برج نزدیک‌تر شده باریک‌تر می‌شوند. هنگام رسیدن به بالای باروی رومی آنتالیا، منظره‌ای فوق‌العاده چشم نواز و زیبا از دریای مدیترانه قابل مشاهده است.

در اطراف این قلعه کافه‌ها و رستوران‌های بسیاری وجود دارد که نوشیدنی‌ها و غذا‌های بسیاری را برای گردشگران و بازدیدکنندگان ارائه می‌دهند. هرچند بیشتر گردشگران در فصل تابستان برای تفریحات متنوع آبی به این شهر سفر می‌کنند اما فصل بهار بهترین زمان برای بازدید از این مکان، به دلیل آب و هوای بسیار خوب و سرسبز بودن فضای اطراف قلعه، به حساب می‌آید. در‌های قلعه به صورت ۲۴ ساعته برای گردشگران باز است و برای کسانی که می‌خواهند غروب آفتاب و بندر قدیمی را مشاهده کنند، گزینه‌ای عالی محسوب می‌شود.

قلعه رومی

جاهای دیدنی آنتالیا - آنتالیا یکی ازشهرهای مهم ترکیه از نظر جذب گردشگری می باشد به طوری که سالیانه چندین هزار توریست از اقسا نقاط دنیا به این شهر افسانه ای سفر می کنند.

اطلاعات بازدید از قلعه رومی آنتالیا

قلعه رومیان یکی از قدیمی‌ترین آثار شهر آنتالیا در ترکیه محسوب می‌شود و قدمت آن حاکی از تمدن ارزشمند و دیرینه آنتالیاست. بازدید از این قلعه تاریخی حتی برای کسانی که علاقه‌ای به تاریخ ندارند نیز شگفت‌آور و هیجان‌انگیز است.

قلعه رومی

هزینه ورودی قلعه رومیان

بازدید از قلعه رومیان شامل پرداخت هیچ هزینه‌ای نیست زیرا فقط می‌توان از فضای خارجی قلعه و محوطه آن دیدن کرده و بازدید از داخل قلعه یا بالا رفتن از آن ممکن نیست.

ساعات کاری قلعه رومیان آنتالیا

از آن جایی که ورود به داخل قلعه ممکن نیست ساعت کاری قلعه همه روزه و در هر ساعت از شبانه روز می‌باشد. در کل برای بازدید از این مکان ساعت خاص و محدودی مشخص نشده است و هر زمانی می‌شود از این اثر تاریخی با ارزش دیدن کرد.

قلعه رومی

آدرس قلعه رومی

برای بازدید از قلعه رومی آنتالیا باید به شهر کاله‌ایچی و منطقه مراد پاشا آن رفته، این مکان دقیقاً در خیابان هیدیرلیک، کیلینچارسلان واقع شده است.

بندر قدیمی آنتالیا - بندر قدیمی‌ای در آنتالیا از معروف ترین بنادر این شهر

جاذبه های نزدیک قلعه رومی آنتالیا

تمامی جاذبه‌های نزدیک قلعه رومی آنتالیا از جاذبه‌های طبیعی گرفته تا جاذبه‌های تاریخی، هر یک به طور ویژه‌ای زیبایی و جذابیت خاص خود را دارند. از جاذبه‌های اطراف این قلعه می‌توان به دروازه هادیان، برج ساعت، موزه آتاتورک، ساحل کنیالتی، بازار کمرالتی، مسجد اسکله، خلیج آنتالیا، آبشار دودون، دیواره‌های قدیمی شهر و... اشاره کرد.

قلعه رومی

سخن پایانی

آنتالیا یکی از مقاصد گردشگری ترکیه است که جاذبه‌های تاریخی و گردشگری بسیاری دارد. تمامی این آثار با قدمت چند هزار ساله، همگی باعث محبوبیت بیش از حد این شهر شده و تمامی مطالب ذکر شده گویای این است که قلعه رومیان و محوطه زیبا و جذاب آن مهم‌ترین عامل محبوبیت این شهر است که هر ساله گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند.

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید! جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
بیشتر بخوانید
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
چگونه مهمان مهمانسرای امام رضا شویم؟
چگونه مهمان مهمانسرای امام رضا شویم؟
بیشتر بخوانید
پارک موضوعی ایروان | دیزنی لند ارمنستان
پارک موضوعی ایروان | دیزنی لند ارمنستان
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.3 از 5 | از 125 کاربر