سفرنامه پرتغال

بازدید: 224
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده
من در تمامی سفر هایم به شهر ها و کشور های مختلف سفرنامه ای از آن سفر در طول مسافرت تهیه می کنم، به همین منظور زمانی که با تور پرتغال به این کشور زیبا سفر کردم قصد کردم سفرنامه پرتغال را بنویسم و اکنون که زمانی از سفرم به این کشور گذشته تصمیم گرفتم خاطرات و تجربیات سفرم را با شما عزیزان هم در میان بگذارم، شاید شما هم بتوانید از تجربیات من بهره ببرید و در هنگام سفر به این کشور نهایت لذت را ببرید. در ادامه با ما همراه باشید تا سفرنامه پرتغال را برای شما شرح دهیم.
مدت ها بود قصد سفر به پرتغال را داشتم زیرا شنیده بودم که این کشور بسیار زیبا، پر جاذبه و مدرن است، پرتغال کشوری کوچک است که در حاشیه‌ غربی شبه جزیره‌ ایبری و پایین‌ترین بخش جنوب غربی قاره‌ اروپا قرار دارد و جزء یکی زیبا ترین کشور های اروپایی به شمار می آید و دارای جاذبه های فراوانی است. به همین دلیل شروع به جمع آوری اطلاعات راجع به این کشور و تور پرتغال در سایت های مختلف پرداختم و بعد از کسب اطلاعات، تور پرتغال را از سایت لحظه آخر رزرو کردم و تا روز سفر شروع به جمع کردن چمدان ها و خرید برای سفر کردم. سرانجام روز هیجان انگیز سفر به پرتغال فرا رسید، به فرودگاه امام خمینی رفتم، پرواز تا فرودگاه لیسبون پورتلا (Lisbon Portela Airport) حدود 10 ساعت و 50 دقیقه به طول انجامید، زیرا یک توقف هم در ترکیه داشتیم. پس از تحویل گرفتن چمدان هایم با ترانسفر به سمت هتل کلوب دازیتاو (Hotel Club D'azeitao) حرکت کردیم. فاصله فرودگاه لیسبون پورتلا تا هتل کلوب دازیتاو با ماشین حدود 40 دقیقه بود که این مسیر را ما با ترانسفر هتل طی کردیم. یکی از ویژگی های این هتل دسترسی سریع به مراکز دیدنی و تفریحی لیسبون بود و همچنین اینترنت رایگان، سرویس 24 ساعته، رستوران، پارکینگ، رم سرویس، استخر، خشکشویی و امنیت بالا از جمله امکانات این هتل 4 ستاره بود.

بعد از تحویل گرفتن اتاق ها و پس از استراحتی کوتاه و نوشتن سفرنامه پرتغال از هتل خارج شدم و به سمت مرکز شهر رفتم تا با این شهر و مردمش آشنا بشوم، پس از کمی گشت و گذار در شهر به یک رستوران که نام آن هم بلکانتو (Belcanto) بود رفتم، در این رستوران تمامی غذا های بین المللی سرو می شود، به تمامی گردشگران تور پرتغال که به این کشور سفر می کنند پیشنهاد می کنم حتما در زمان سفرشان به لیسبون سری به این رستوران بزنند از دیدن فرهنگ های غذایی متفاوت لذت ببرند. بعد از خوردن شام به هتل برگشتم، استراحت کردم و شروع به نوشتن سفرنامه پرتغال کردم. صبح روز دوم سفر به پرتغال، پس از صرف صبحانه در هتل، به همراه تور های تفریحی به قلعه اوبیدوس (Obidos Castle)رفتم، منظره آن فوق العاده بود به گونه ای غیر قابل توصیف است و به تمامی گردشگران تور پرتغال که به این کشور سفر می کنند پیشنهاد می شود حتما در هنگام سفر خود به منطقه از این جاذبه زیبا دیدن کنند، این مکان واقعا در نوع خود بی نظیر بود و حدودا 123 کیلومتر با هتل فاصله داشت، این مسیر را به همراه اتوبوس تور تفریحی طی کردم و بسیار لذت بردم. نزدیکای غروب به مرکز شهر لیسبون برگشتم و به کاپلا دوس اوسوس (Capela dos Ossos) رفتم که خارق العاده بود و فضای داخلی آن هر گردشگری را به سوی خود جذب می کرد، این کلیسا همان طور که لیدر تور بیان کرد یکی از قدیمی‌ ترین کلیسا های پرتغال به شمار می آید. تنها 1 ساعت برای بازدید از این کلیسا وقت داشتم پس شروع به چرخیدن کردم، کلی عکس های هنری زیبا گرفتم، عکس هایی که باید در دفترچه سفرنامه پرتغال قرار می دادم. کل آن یک ساعت را از گشتن در این کلیسا لذت بردم، پس از آن با اتوبوس تور به هتل بازگشتم. زمانی که به هتل رسیدیم ساعت 8 شب بود به اتاقم رفتم کمی استراحت کردم و سپس به رستوران هتل رفتم و شام را در هتل خوردم، پس از صرف شام در لابی هتل نشستم و قهوه ای نوشیدم و شروع به نوشتن بخش دوم سفرنامه پرتغال کردم، پس از نوشتن اتفاقات آن روز به اتاقم برگشتم و استراحت کردم. روز سوم سفر به پرتغال ساعت 7 صبح بدون خوردن صبحانه از هتل خارج شدم و به کافه پویز رفتم و صبحانه بسیار خوش مزه ای در آن جا خوردم، پس از صرف صبحانه به سمت قلعه سائو خورخه رفتم از آن جایی که از قبل اطلاعاتی درباره این قلعه داشتم، قلعه سائو خورخه یکی از جاذبه‌ های توریستی برتر در لیسبون است که می ‌تواند در سراسر شهر دیده شود.
قدمت آن به دوران روم باستان می‌رسد. بسیار از دیدن این مکان باستانی و زیبا لذت بردم، محوطه آن با سنگ های قدیمی و بسیار زیبا مزین شده است و فضایی تاریخی و بی نظیر ایجاد کرده است پس از بازدید از مقلعه با یک تور تفریحی به جزایر مادیرا رفتم و کلی خوش گذراندم، این جزایر یکی از زیبا ترین مکانی است که تا به حال در تمامی سفر هایم دیده ام، این مکان در واقع مجموعه ‌ای از جزایر فوق العاده است که درختان و بنا های سنگی آن جلوه بسیار زیبایی به آن بخشیده است.

همه چیز درباره کشور پرتغال - کشور پرتغال شاید یکی از رویایی ترین نقاط جهان برای شروع زندگی جدید باشد، در این لینک تمامی اطلاعاتی که لازم است از این کشور بدانید را شرح می دهیم.

بعد از کلی عکس گرفتن و گردش در این طبیعت زیبا، عکس هایی که سفرنامه پرتغال را جذاب تر می کرد، شام را همانند ناهار با همان خوراکی هایی که با خود برده بودیم خوردیم، پس از صرف شام با اتوبوس تور به هتل برگشتم، بعد از تماشا کردن عکس هایی که در طول روز گرفته بودم سفرنامه پرتغال را نوشتم و سپس استراحت کردم. روز چهارم سفر به پرتغال، تصمیم گرفتم که این روز را به خرید اختصاص بدهم و به همین منظور پس از خوردن صبحانه در هتل به سمت مراکز خرید این شهر رفتم، اولین مرکز خریدی که به آن وارد شدم، مرکز خرید سنترو واسکو دا گاما (Centro Vasco da Gama) بود که کلی در آن گشتم و خرید کردم سپس به مرکز خرید کلومبو شاپینگ (Colombo Shopping) رفتم من در آن جا خرید نکردم، اما از گردش و تماشای مغازه ها لذت بردم، پس از گشتن در مرکز خرید کلومبو به رستورانی در همان نزدیکی رفتم و ناهار خوردم سپس تاکسی گرفتم و به ال کورت انگلس (El Corte Ingles) رفتم و کلی سوغاتی نیز از آنجا خریدم و سر انجام بعد از کلی گشتن در مراکز خرید به هتل برگشتم شروع به نوشتن سفرنامه پرتغال کردم و سپس چمدان هایم را بستم، زیرا فردای آن روز باید به ایران بر می گشتم و این نکته نیز وجود داشت که باید ساعت 12 ظهر اتاق را تحویل می دادم.
روز آخر سفر به پرتغال ساعت 7:25 شب پرواز برگشتم به ایران بود، اما به آن خاطر که اتاقم را ساعت 12 تحویل داده بودم، تا حدودای ساعت 4 بعد از ظهر در نزدیکی هتل به گردش پرداختم و ناهار را در یک رستوران در نزدیکی هتل خوردم و در انتها ساعت 4:30 بعد از ظهر با ترانسفر به فرودگاه رفتم و به ایران بر گشتم.
امیدوارم سفرنامه پرتغال برای شما عزیزان جالب باشد و توانسته باشم گردشگران تور لیسبون را راهنمایی کرده باشم. در نهایت پیشنهاد می کنم از آژانس های معتبر تور خود را خریداری کنید واقعا توری که من انتخاب کرده بودیم خوب بود و تمامی امکاناتی که گرفته بودیم رو داشت.
تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید