سفرنامه ازمیر ترکیه

بازدید: 710
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده
من در تمامی سفر هایم به شهر ها و کشور های مختلف سفرنامه ای از آن سفر در طول مسافرت تهیه می کنم، به همین منظور زمانی که با تور ازمیر به این شهر زیبا سفر کردم قصد کردم سفرنامه ازمیر ترکیه را بنویسم و اکنون که زمانی از سفرم به این شهر گذشته تصمیم گرفتم خاطرات و تجربیات سفرم را با شما عزیزان هم در میان بگذارم، شاید شما هم بتوانید از تجربیات من بهره ببرید و در هنگام سفر به این شهر نهایت لذت را ببرید. در ادامه با ما همراه باشید تا سفرنامه ازمیر ترکیه را برای شما شرح دهیم. مدت ها بود قصد سفر به ازمیر را داشتم زیرا شنیده بودم که این شهر بسیار زیبا، پر جاذبه و مدرن است، ازمیر سومین شهر بزرگ ترکیه پس از استانبول و آنکارا می باشد و جزء یکی زیبا ترین شهر های کشور ترکیه به شمار می آید و دارای جاذبه های فراوانی است. به همین دلیل شروع به جمع آوری اطلاعات راجع به این شهر و تور ازمیر در سایت های مختلف پرداختم و بعد از کسب اطلاعات، تور ازمیر را از سایت لحظه آخر رزرو کردم و تا روز سفر شروع به جمع کردن چمدان ها و خرید برای سفر کردم. سرانجام روز هیجان انگیز سفر به ازمیر فرا رسید، به فرودگاه امام خمینی رفتم، پرواز تا فرودگاه بین المللی عدنان مندرس ازمیر حدود 2 ساعت و 30 دقیقه به طول انجامید. سپس پس از تحویل گرفتن چمدان هایم با ترانسفر به سمت هتل پالم سیتی (Palm City Hotel) حرکت کردیم. فاصله فرودگاه بین المللی عدنان مندرس ازمیر تا هتل پالم سیتی با ماشین حدود 30 دقیقه بود که این مسیر را ما با ترانسفر هتل طی کردیم.
یکی از ویژگی های این هتل دسترسی سریع به مراکز دیدنی و تفریحی ازمیر بود و همچنین اینترنت رایگان، سرویس 24 ساعته، رستوران، پارکینگ، رم سرویس، خشکشویی و امنیت بالا از جمله امکانات این هتل 4 ستاره بود. بعد از تحویل گرفتن اتاق ها و پس از استراحتی کوتاه از هتل خارج شدم و به سمت مرکز شهر رفتم تا با این شهر و مردمش آشنا بشوم، پس از کمی گشت و گذار در شهر به یک رستوران که نام آن هم سوینک پاستانزی بود رفتم، کباب ترکی های بی نظیری بسیار دلچسبی داشت. بعد از خوردن شام به هتل برگشتم، استراحت کردم و شروع به نوشتن سفرنامه ازمیر ترکیه کردم. صبح روز دوم سفر به ازمیر، پس از صرف صبحانه در هتل، به همراه تور های تفریحی به روستای شیرینجه (Şirince) رفتم، منظره آن فوق العاده بود به گونه ای غیر قابل توصیف است و به تمامی گردشگران تور ازمیر که به این شهر سفر می کنند پیشنهاد می شود حتما در هنگام سفر خود به این شهر از این جاذبه زیبا دیدن کنند، این مکان واقعا در نوع خود بی نظیر بود و حدودا 86 کیلومتر با هتل فاصله داشت، این مسیر را به همراه اتوبوس تور تفریحی طی کردم و بسیار لذت بردم. دم دمای غروب به مرکز شهر ازمیر برگشتم و به بازار کمارالتی (Kemaraltı) رفتم که خارق العاده بود و اجناس زیبایی آن هر گردشگری را به سوی خود جذب می کرد، این بازار همان طور که لیدر تور بیان کرد یکی از قدیمی‌ ترین بازار های ازمیر به شمار می آید. تنها 2 ساعت برای خرید و بازدید از این بازار وقت داشتم پس شروع به چرخیدن در تک تک مغازه ها و غرفه های این بازار قدیمی و مهیج کردم، کلی عکس های هنری زیبا گرفتم. کل آن دو ساعت را از گشتن در این بازار لذت بردم و در نهایت سوغاتی های سنتی و زیبایی خریداری کردم، پس از آن با اتوبوس تور به هتل بازگشتم. زمانی که به هتل رسیدیم ساعت 9 شب بود به اتاقم رفتم کمی استراحت کردم و سپس به رستوران هتل رفتم و شام را در هتل خوردم، پس از صرف شام در لابی هتل نشستم و قهوه ای نوشیدم و شروع به نوشتن بخش دوم سفرنامه ازمیر ترکیه کردم، پس از نوشتن اتفاقات آن روز به اتاقم برگشتم و استراحت کردم. روز سوم سفر به ازمیر ساعت 7 صبح بدون خوردن صبحانه از هتل خارج شدم و به کافه قنادی سوینک پاستانسکی رفتم و صبحانه بسیار خوش مزه ای در آن جا خوردم، پس از صرف صبحانه به سمت مسجد حصار ازمیر (Hisar Camii) رفتم از آن جایی که از قبل اطلاعاتی درباره این مسجد داشتم، مسجد حصار جزء یکی از قدیمی ترین و بزرگ ترین مساجد ترکیه به شمار می آید. بسیار از دیدن این مکان مقدس و زیبا لذت بردم فضای داخلی آن با سنگ های مرمری و بسیار زیبا مزین شده است و فضایی عرفانی و بی نظیر ایجاد کرده است پس از بازدید از مسجد به یک تور تفریحی به پامو کاله رفتم و کلی خوش گذراندم، این جاذبه گردشگری یکی از زیبا ترین مکان هایی که در تمامی سفر هایم دیده ام، این مکان در واقع مجموعه ‌ای از چشمه‌ های پلکانی آب ‌گرم است که سنگ‌ه ای سفید و آبی رنگ آن جلوه بسیار زیبایی به آن بخشیده است.
 بعد از کلی عکس گرفتن و گردش در این طبیعت زیبا، شام را همانند ناهار با همان خوراکی هایی که با خود برده بودیم خوردیم، پس از صرف شام با اتوبوس تور به هتل برگشتم، بعد از تماشا کردن عکس هایی که در طول روز گرفته بودم سفرنامه ازمیر ترکیه را نوشتم و سپس استراحت کردم. روز چهارم سفر به ازمیر ترکیه، تصمیم گرفتیم که این روز را به خرید اختصاص بدهم و به همین منظور پس از خوردن صبحانه در هتل به سمت مراکز خرید این شهر رفتم، اولین مرکز خریدی که به آن وارد شدم، مرکز خرید آگورا (Agora) بود که کلی در آن گشتم و خرید کردم سپس به مرکز خرید فروم برنوا ازمیر (Forum Bornova) رفتم من در آن جا خرید نکردم، اما از گردش و تماشای مغازه ها لذت بردم، پس از خرید از مرکز خرید فروم برنوا به رستورانی در همان نزدیکی رفتم و ناهار خوردم سپس تاکسی گرفتم و به اوپتیموم اوت ‌لت (Optimum Outlet) رفتم و کلی سوغاتی نیز از آنجا خریدم و سر انجام بعد از کلی گشتن در مراکز خرید به هتل برگشتم شروع به نوشتن سفرنامه ازمیر ترکیه کردم و سپس چمدان هایم را بستم، زیرا فردای آن روز باید به ایران بر می گشتم و این نکته نیز وجود داشت که باید ساعت 13 ظهر اتاق را تحویل می دادم. روز آخر سفر به ازمیر ساعت 10:25 شب پرواز برگشتم به ایران بود، اما به آن خاطر که اتاقم را ساعت 13 تحویل داده بودم، تا حدودای ساعت 6 بعد از ظهر در نزدیکی هتل به گردش پرداختم و ناهار را در یک رستوران در نزدیکی هتل خوردم و در انتها ساعت 6:30 بعد از ظهر با ترانسفر به فرودگاه رفتم و به ایران بر گشتم.
 امیدوارم سفرنامه ازمیر ترکیه برای شما عزیزان جالب باشد و توانسته باشم گردشگران تور ازمیر را راهنمایی کرده باشم.

تور ترکیه - بهترین قیمت برای تور ترکیه + بهترین خدمات و خریدی مطمعن در لحظه آخر | هوایی ✈️ و زمینی 🚌

نظرات کاربران

1. ندا کلانتری ندا کلانتری 1401/11/02
    19 نفر پسندیدند
    خیلی خوب مختصر و مفید

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!