سفر به جزیره کیش

بازدید: 161
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده
در اولین باری که خواستم به کیش سفر کنم هیچ ذوق و شوقی برای رفتن به این منطقه آزاد نداشتم چون پیش خودم فکر می کردم که کیش هم مثل بقیه شهر های گردشگری ایران می باشد و هیچ فرقی با دیگر شهر ها ندارد تعریفی که من در ذهنم از یک منطقه آزاد داشته باشم با منطقه آزاد کیش کاملا متفاوت باشد، تا اینکه برای اولین بار به این جزیره زیبا سفر کردم و نظرم به طور کلی نسبت به آن تغییر کرد تا اینکه چند وقت پیش تصمیم گرفتم برای بار دوم به جزیره کیش سفر کنم. در این بخش قصد کردم سفرنامه کیش را که مربوط به دومین بار سفر به جزیره کیش است را برای شما عزیزان شرح دهم.مدت ها بود قصد سفر به جزیره کیش را در سر داشتم، وقتی از جذابیت های سفر به جزیره کیش برای دوستانم شرح دادم آن ها نیز ترغیب شدند تا از این جزیره زیبا بازدید کنند به همین دلیل تصمیم گرفتیم به صورت دسته جمعی سفر کنیم. به همین دلیل شروع به جمع آوری اطلاعات راجع به این شهر و تور کیش در سایت های مختلف پرداختیم و بعد از کسب اطلاعات، تور کیش را از سایت لحظه آخر رزرو کردیم، سرانجام روز هیجان انگیز سفر به کیش فرا رسید، به فرودگاه امام خمینی رفتیم، پرواز تا فرودگاه بین المللی کیش حدود 1 ساعت و 50 دقیقه به طول انجامید. سپس پس از تحویل گرفتن چمدان هایمان با ترانسفر به سمت هتل داریوش (Dariush grand Hotel) حرکت کردیم. فاصله فرودگاه بین المللی کیش تا هتل با ماشین حدود 10 دقیقه بود که این مسیر را ما با ترانسفر هتل طی کردیم.

یکی از ویژگی های این هتل دسترسی سریع به مراکز دیدنی و تفریحی کیش بود و همچنین اینترنت رایگان، سرویس 24 ساعته، استخر، سونا و جکوزی، رستوران، پارکینگ، خشکشویی و امنیت بالا از جمله امکانات این هتل 5 ستاره بود. بعد از تحویل گرفتن اتاق پس از استراحتی کوتاه ساعت 11 از هتل خارج شدیم به قصد اینکه در سطح شهر بچرخیم، اما زمانی که در کنار اسکله شروع به قدم زدن کردیم ایستگاه اسکوتر زیر دریایی را دیدیم تصمیم گرفتیم بریم بلیط بخریم سوار اسکوتر زیر دریایی بشویم، زمانی که بلیط گرفتیم و سوار شدیم با اسکوتر به اعماق دریا رفتیم که تجربه ای فوق العاده بود و به گردشگرانی که با تور کیش به این شهر سفر می کنند پیشنهاد می شود حتما از این تفریح منحصر به فرد کیش لذت ببرند. پس از خوش گذراندن در اعماق دریا به هتل بازگشتیم حدودای ساعت 5 بعد از ظهر بود که رسیدیم هتل پس از استراحت نزدیکای ساعت 9 شب به قصد صرف شام از هتل بیرون رفتیم و شام را در رستوران توتی فروتی در محیطی آرام و زیبا خوردیم، در این رستوران غذاهای ایرانی و فرنگی سرو می شد، بعد از شام به هتل برگشتیم. صبح روز دوم سفر به جزیره کیش، پس از صرف صبحانه در هتل، به خانه بومیان (Native house) رفتیم که حدود 13 کیلومتر از هتلی که ما اقامت داشتیم فاصله داشت و سبک سنتی آنجا ما را مجذوب خود کرده بود، واقعا در نوع خود بی نظیر بود و سپس به شهر حریره کیش رفتیم و از خانه های قدیمی آن منطقه دیدن کردیم. بعد از گردش برای صرف نهار به فود کورت دامون رفتیم و هر کدوم از دوستان هرچیزی که دوست داشتند سفارش دادند. بعد از نهار به هتل برگشتیم و کمی استراحت کردیم و لباس عوض کردیم، سپس به سمت اسکله رفتیم و بلیط برای فلای بورد تهیه کردیم به سمت ورودی بخش فلای بورد رفتیم پس از کمی انتظار نوبت به ما رسید به نوبت لباس ها و وسایل مخصوص را به تن کردیم و پس از آموزش های اولیه رسیدیم به اصل ماجرا و قسمت هیجان انگیز استفاده از فلای بورد که بسیار جالب بود، فلای بورد نیز یکی دیگر از تفریحاتی است که در زمان سفر به جزیره کیش حتما باید انجام داد. در انتها به هتل باز گشتیم و شام را در هتل خوردیم. در روز سوم سفر به جزیره کیش، صبحانه را در کافه تراس کیش خوردیم، سپس از کیوسک های دوچرخه، نفری یک دوچرخه کرایه کردیم و شروع به گردش در اطراف جزیره کردیم تا اینکه به زیبا ترین جاذبه این شهر که کشتی یونانی می باشد رسیدم در آن جا استراحتی کردیم و عکس گرفتم به دوچرخه سواری ادامه دادیم، شاید جالب باشد بدانید که این مسیر دوچرخه سواری 51 کیلومتر می باشد اما آنقدر مناظر زیبایی در این مسیر قرار دارد که اصلا متوجه این مسیر طولانی نمی شوید، به همین خاطر به شما دوستان پیشنهاد می کنم حتما یک روز از برنامه خود را برای بازدید از کشتی یونانی که همیشه دارای غروبی زیبا می باشد، اختصاص دهید.

پس از گشت و گذار در دور جزیره حدودای ساعت 3 بعد از ظهر به رستوران میرمهنا کیش که نزدیک ساحل بود، رفتیم. پس از صرف ناهار به هتل برگشتیم و استراحت کردیم، ساعت 10 پس از خوردن شام در هتل از هتل خارج شدیم و تصمیم گرفتیم به گشت و گذار در شب های کیش بپردازیم، به طوری که ابتدا به بوئینگ مریم رفتیم پس از یک رقابت جانانه و دوستانه به قدم زدن در اسکله پرداختیم که بسیار لذت بخش بود، با کلی شادی و خنده حدودای ساعت 3 بامداد به هتل برگشتیم.
در روز چهارم سفر به جزیره کیش ساعت 10 پس از خوردن صبحانه از هتل بیرون آمدیم و به پارک دلفین ها رفتیم، پس از تماشای نمایش زیبا و مهیج دلفین ها و صرف ناهار در رستوران شاندیز آبشار به اوشن پارک کیش رفتیم و کلی خاطره سازی کردیم، به تمامی گردشگران تور کیش پیشنهاد می شود حتما در زمان سفر خود به این پارک آبی سری بزنند زیرا بسیار مهیج و مفرح است و قطعا خاطره ای خوش از سفر به جزیره کیش در ذهن افراد به جای می ماند.

در روز پنجم سفر به جزیره کیش تصمیم گرفتیم که این روز را به خرید اختصاص بدهیم و به همین منظور پس از خوردن صبحانه در هتل به سمت مراکز خرید این شهر رفتیم، اولین مرکز خریدی که به آن وارد شدیم، مرکز خرید پردیس بود که کلی در آن گشتیم و خرید کردیم سپس به مرکز خرید سارینا کیش رفتیم من در آن جا خرید نکردم ولی دوستام کلی سوغاتی های مرغوب و زیبا برای خانواده هایشان خریداری کردند، پس از خرید از مرکز خرید سارینا به رستورانی در همان نزدیکی رفتیم و ناهار خوردیم سپس تاکسی گرفتیم و به مرکز خرید رویال مال کیش رفتیم و کلی سوغاتی نیز از آنجا خریدیم و سر انجام بعد کلی گشتن در مراکز خرید به هتل برگشتیم. روز آخر سفر به جزیره کیش ساعت 10:30 شب پرواز برگشتمان به تهران بود که ساعت 7 بعد از ظهر با ترانسفر به فرودگاه رفتیم و به تهران بر گشتیم.
با تمامی این تفاسیر این جزیره از چشم من کوچک و دلنشین و بسیار خاطره برانگیز بود و محیطی مناسب برای استراحت و آرامش فکر و جسم می باشد که به همین خاطر تجربه سفر به جزیره کیش را به تمامی دوستان پیشنهاد می کنم. اولین باری که تصمیم گرفتم داخل شهر قدمی بزنم به نکته جالبی برخوردم که مردم این جزیره بسیار قانون پذیر می باشند و به تمیزی شهر بسیار اهمیت می دهند که این موضوع برای من بسیار جالب بود کرد، مطمئنا این مسئله برای گردشگرانی که به این شهر سفر می کنند هم جالب به نظر می رسد.
 نکته دیگری که مرا در سفر به جزیره کیش به خود جذب کرد امکان گشت و گذار راحت و کم مسافت برای رسیدن به مراکز خرید جزیره کیش بود. شما گردشگران عزیز تور کیش هم می توانید در این جزیره به راحتی و در مدت زمان کم از دیدن و خرید کردن در مراکز خرید لذت برده و بعد از یک خرید راحت و دلچسب سری به رستوران های زیبا و شیک کیش زده و از غذا های سنتی و فست فودی آن میل نمایید.
امیدوارم این سفرنامه برای شما عزیزان جالب باشد و توانسته باشم گردشگران تور کیش را راهنمایی کرده باشم.
تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید